Test: Vyskúšali sme Citroën C3 Aircross - je až prekvapivo praktický

Citroën C3 Aircross sme testovali v špeciálnej edícii C-Series. Prináša viac muziky za menej peňazí.

, 11.09.2022 07:00
debata (2)
C-Series má farebné odlíšené zrkadlá, ozdobné... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C3 Aircross C-Series (2022) C-Series má farebné odlíšené zrkadlá, ozdobné prvky na prednom nárazníku a 16-palcové disky so špecifickým vzorom.

Citroën C3 Aircross sme mali možnosť tentokrát vyskúšať v špeciálnej edícii C-Series. V nej ponúka auto lepšiu výbavu a niekoľko dizajnových doplnkov za cenu, ktorá dokonca „podlieza“ auto s rovnakou motorizáciou v základnej výbave Feel.

Cenové rošády

Pre názornosť – my sme na test mali model C3 Aircross s benzínovým trojvalcom s objemom 1,2 litra a výkonom 96 kW (130 koní), doplnený 6-stupňovým dvojspojkovým automatom. Podľa aktuálneho štandardného cenníku je táto motorizácia dostupná za najnižšiu cenu vo výbave Feel Pack, v ktorej stojí 22 290 eur. V špeciálnej edícii C-Series ho však v tejto kombinácii kúpite za 21 990 eur – a to v lepšej výbave a s niekoľkými dizajnovými doplnkami.

Citroën C3 Aircross má rázvor 2 604 mm a ponúka... Foto: Martin Domček, Pravda
Citroën C3 Aircross C-Series (2022) Citroën C3 Aircross má rázvor 2 604 mm a ponúka prekvapivo priestranný interiér.

Citroën C3 Aircross bol vôbec prvým modelom, ktorý sa u nás v tejto špeciálnej edícii dostal na trh, postupne je ponúkaná aj pre ďalšie modely z portfólia francúzskej značky. A je to určite dobrý krok, kompenzujúci relatívne razantné zvýšenie ceny tohto modelu. Keď sme ho testovali v októbri 2021, stála základná verzia (PureTech 110 S&S) 15 490 eur. Aktuálne táto verzia stojí 19 490 eur, teda za necelý rok zdražela o plné štyri tisícky eur, respektíve o viac než štvrtinu.

Možno aj to (samozrejme popri pretrvávajúcich problémoch s nedostatkom áut, zavinených narušením dodávateľsko-odberateľských vzťahov najskôr covidom a potom ruskou agresiou na Ukrajine) odsunulo toto určite zaujímavé auto v predajoch modelov značky Citroën až na štvrtú priečku. Za prvých osem mesiacov sa z neho predalo 101 kusov. Asi neprekvapuje, že najpredávanejším Citroënom zostáva model C3 (645 kusov) s veľkým náskokom pred C4 (346 kusov) a Berlingom (116 kusov).

Citroën C3 Aircross C-Series (2022)
Citroën C3 Aircross C-Series (2022)
+11Citroën C3 Aircross C-Series (2022)

Napriek vyššie uvedenému zdraženiu má stále C3 Aircross pomerne zaujímavý pomer cena/hodnota, najmä v testovanej špeciálnej verzii C-Series, pretože k zdražovaniu pristúpila takmer celá jeho konkurencia.

Viac muziky za menej peňazí

Keďže sa o špeciálnej edícii C-Series už od začiatku opakovane zmieňujeme, predstavme si ju bližšie. Spoznáte ju aj vďaka špecifickým logám na karosérii, avšak hlavne vďaka exteriérovým doplnkom (vonkajšie spätné zrkadlá, ozdobné prvky na prednom nárazníku) v červenej farbe Anodised Deep Red, respektíve v bronzovej . Rovnakú farbu potom nájdete aj vo vnútri na sedadlách či koberčekoch. Auto má taktiež špecifické 16-palcové disky a predný aj zadný nárazník vo farbe karosérie.

Citroën C3 Aircross C-Series (2022)
Citroën C3 Aircross C-Series (2022)
+15Citroën C3 Aircross C-Series (2022)

Za zmienku však stojí aj „výbava navyše“, ktorú v tejto špeciálnej edícii dostanete oproti strednej výbave Feel Pack, ktorá je dokonca drahšia. K bonusom v C-Series patrí napríklad automatická klimatizácia a stierače s dažďovým senzorom, vyhrievané predné sedadlá, zatmavené zadné okná, lakťová opierka na strane vodiča a pár ďalších drobností.

A keďže C-Series vychádza zo strednej úrovne výbavy, v aute máte aj všetky okná a vonkajšie spätné zrkadlá ovládanie elektricky, MirrorScreen pre komfortné párovanie smartfónu, zadné parkovacie senzory, hmlovky, lyžiny a multifunkčný kožený volant. Z tohto pohľadu už cena auta vyzerá zaujímavejšie, najmä s ohľadom na to, že má slušný výkon 130 koní a k tomu aj automatickú prevodovku.

Niekto by mohol namietať, že základný Citroën C3 kúpite už za 14 990 eur, čo je o 5-tisíc menej, než dáte za „na ňom postavený“ crossover Aircross. K tomu treba povedať dve dôležité veci. Základná C3-ka má slabšiu motorizáciu (benzínový trojvalec s výkonom 61 kW s 5-stupňovým manuálom) a predovšetkým – v prípade Aircrossu si nekupujte „oplastovanú a vyčačkanú“ C3-ku, ale celkom iné a podstatne väčšie auto, postavené navyše na odlišnej platforme.

Aircross je iný

Stačí sa pozrieť na konkrétne čísla. Od „obyčajnej“ C3-ky je C3 Aircross so svojou dĺžkou 4 160 mm dlhší o 160 mm, širší o 20 mm a samozrejme, keďže ide o crossover, je aj vyšší – o 123 mm. Jeho výška je 1 597 mm – a to bez lyžín. Aircross má taktiež väčší rázvor, definujúci vnútorný priestor. Ten má 2 604 mm, čo je o 65 mm viac, než ponúka klasická C3-ka. Celkovo väčšie rozmery Aircrossu sa samozrejme prejavujú aj na veľkosti kufra. Batožinový priestor C3 Aircrossu má 410 litrov, čo je o tretinu viac, než ponúka klasická C3-ka.

Rovnako auto prekvapí aj vnútorným priestorom, ako vpredu, tak aj vzadu, čo v tejto kategórii áut nebýva úplne zvykom. Vzadu by však sedenie mohlo byť o niečo pohodlnejšie. V interiéri je nový 9-palcový farebný displej, okrem najvyššej výbavy Shine si ho ale priplácate. Dostanete ho však aj s navigáciou. Inak je štandardom 7-palcový displej bez navigácie. Pri oboch ale môžete rátať s podporou Apple Car Play a Android Auto.

Ak si neobjednáte príplatkový Grip Control,... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C3 Aircross C-Series (2022) Ak si neobjednáte príplatkový Grip Control, zostane vám pod stredovým displejom takýto neestetický a na nič nepoužiteľný výrez.

Daňou za väčší displej a dotykové ovládanie klimatizácie je nezmyselný prázdny výrez, ktorý zostáva na stredovej konzole pod displejom. Keďže sa nijako prakticky nedá využiť, ak si za 300 eur, čo vôbec nie je zlá ponuka, neobjednáte systém Grip Control, pre ktorý určený , tak zaujímavý a originálne riešený interiér hyzdí.

Pokiaľ ide o testovaný motor PureTech 130 S&S, tak jeho výkon je pre toto pomerne ľahké auto viac než dostatočný a dynamika mu nechýba, aj keď samozrejme nie je žiadnym „trhačom asfaltu“. Špecifický zvukový prejav trojvalca je zreteľný až pri vyšších diaľničných rýchlostiach, inak je akustický komfort naozaj dobrý. Spolupráca šesťstupňového automatu s motorom je pri kľudnej jazdne na jednotku, radí relatívne rýchlo a jemne. Určité „zašklbnutia“ prichádzajú len pri rozjazdoch z nulovej rýchlosti, čo pri tomto type prevodovky neprekvapuje.

Citroën C3 Aircross má  na svoju triedy veľký... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C3 Aircross C-Series (2022) Citroën C3 Aircross má na svoju triedy veľký kufor s objemom až 410 litrov.

Spotreba sa pri relatívne rovnomernom rozložení najazdených kilometrov medzi mesto, okresky a diaľnice napokon ustálila mierne pod 7-litrovým priemerom, čo nijako nevybočuje z normy. Čo určite oceňujeme, je jazdný komfort. Podvozok je výborný a veľmi dobre filtruje priečne aj pozdĺžne nerovnosti, pričom ale nie je prehnane mäkký až húpavý.

Originálne auto

Z nášho pohľadu je Citroën C3 Aircross štýlovým a originálnym mestským crossoverom, na ktorom si ceníme, že sa ani v najmenšom nesnaží prehnane zdôrazňovať agresivitu a dynamiku ako mnohí jeho konkurenti. Navyše máte pri ňom možnosť značnej individualizácie za veľmi prijateľné ceny.

Má prekvapivo veľký a priestranný interiér, vrátane batožinového priestoru. Benzínový trojvalec s výkonom 130 koní kombinovaný s automatom je dostatočne komfortný a v prípade potreby aj dynamický.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Citroën C3 Aircross #test auta #autotest #C-Series
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek