Nový Peugeot 308 sa nám už dostal do rúk v 3-valcovej verzii 1,2 PureTech. A urobil na nás dobrý dojem. Ak ste ale odporcami maloobjemových motorov a túžite po „plnotučnom“ 4-valci, máte len dve možnosti. Buď zvolíte naftovú verziu 1,5 Blue HDi alebo sa vrhnete na ekológiu. Preplňovaný motor 1,6 PureTech dostanete totiž len v kombinácii s plug-in hybridným pohonom. Takže asi neprekvapí, že 308 s jednoduchým prívlastkom Hybrid je zároveň aj najdrahšou ponukou. Platí to pre obe zástrčkové verzie. Jedna je naladená na 133 a druhá až na 165 kW, hoci výkon elektromotora je identických 81 kW.
Narástol na dĺžku aj na rázvore
My sme si tentoraz sadli za volant silnejšieho plug-in hybridu 1,6 Hybrid 225 a to vo verzii kombi SW a úrovni vybavenia GT Pack. Je to vlastne to najdrahšie, čo nový modelový rad 308 ponúka. Napokon, silnejší plug-in hybrid sa v iných verziách ako GT a GT Pack nedodáva. Je to ale naozaj to najdrahšie aj najlepším, čo si môžete dopriať? Najprv ale ku kombi. Táto karosárska verzia má v porovnaní s hatchbackom obrovskú prednosť. A nehovoríme o kufri. Peugeot 308 SW má totiž rázvor náprav predĺžený o celých 57 mm na konečných 2 732. Kým teda krátka verzia je skôr mestským autom, SW ašpiruje na plnohodnotný rodinný model so všetkým čo k tomu patrí.
Celkovo kombi narástlo do dĺžky až o 273 mm, takže má viac ako 4,6 metra. Nový dizajn zadnej časti možno nie je tak efektný ako na väčšom 508 SW v štýle shooting brake, ale 308 SW ani nechce byť módnou ikonou. Prednosť dáva praktickým stránkam. To ale neznamená, že by mu chýbal dynamický esprit. Zvlášť vo verzii GT Pack, ktorá sa môže pochváliť parádnymi 18-palcovými diskami Portland, exkluzívnou čiernou maskou, čiernymi vložkami nárazníkov, čiernym lemom okien ale aj čiernymi strešnými nosičmi a rovnako sfarbenými strešnými lyžinami. Nechýbajú ani zatmavené okná a matné pozadie svetiel. Navyše dostanete v sérii hneď parádne matrixové reflektory s dennými LED svetlami v tvar klov. Nové logo zdobí nielen masku ale aj predné blatníky.
Interiér poznáme dôverne z predošlého testu. Na ďalšiu generáciu iCockpitu s vysoko umiestneným prístrojovým panelom a maličkým volantom splošteným hore aj dole, si musíte chvíľku zvykať. Je pravdou, že nesadne každému. Najmä ak je digitálny displej relatívne malý. Mimochodom, v porovnaní s bežnými verziami má plug-in hybrid odlišnú grafiku „prístrojov“. Napríklad pribudol ukazovateľ stavu paliva aj nabitia batérie a funkcie súvisiace s elektrickým pohonom. A k tomu je celé zobrazenie ladené do modrých odtieňov. Displej však prišiel o výraznú 3D grafiku, ktorú sme ocenili v predošlom teste. To by nevadilo ak by bol prístrojový panel vybavený ľahko čitateľným analógovým zobrazením rýchlosti. Vo všetkých módoch však musíte odčítať rýchlosť digitálne.
Možno až príliš digitálny
Desaťpalcový infotainment je na tom užívateľsky lepšie. Má perfektné rozlíšenie a efektnú grafiku. No najmä rýchle reakcie, neporovnateľné s minulosťou. Pod displejom je ďalšia dotyková plocha pre vstup do hlavných vetiev menu. Vlastne, ponuku týchto funkcií si môžete sami nakonfigurovať. Je tu až šesť wignetov. Tak sa môžete rýchlo dostať napríklad do klimatizácie, asistenčných systémov, funkcií prepojenia s telefónmi či k nastavenia sedadiel alebo si zvoliť tlačidlo deaktivácie štart-stop systému. A to je ešte k dispozícii „hardvér“, teda tradičné tlačidlá pre najčastejšie využívané funkcie ventilácie, analógový ovládač hlasitosti a tlačidlo výstražných svetiel. Samostatný panel klimatizácie tu ale, bohužiaľ, nenájdete.
Rozhranie obsahuje niektoré nové plug-in hybridné funkcie, ako zobrazenie energetických tokov, funkcie nabíjania alebo prednastavenia teploty v interiéri ešte predtým, než si sadnete za volant. Z hľadiska ergonómie sa nám ale nepáčil malý joystick ovládača prevodovky, utopený v stredovom tuneli, navyše neosvetlený. V noci to môže byť problém, najmä ak si ho pomýlite s ovládačom jazdných režimov. Nezmyselne malé sú tiež tlačidlá pre parkovací mód prevodovky (P) a zvýšenie rekuperácie (B). Naopak, sedadlá patria k tomu najlepšiemu, čo dnes dostanete. Nielenže výborne držia telo ale sú neskutočne pohodlné. A ešte k tomu masážne. Sedadlo vodiča je nastaviteľné elektricky.
Kufor dopláca na batérie
Priestoru je vpredu tak akurát. No mohlo by to byť lepšie. Kým totiž palubná doska miesto šetrí, stredový tunel a dverové výplne sú možno až zbytočne masívne. A potom je tu pomerne nízka strecha a relatívne vysoko uchytené sedadlá, čo môže spôsobiť problém ľuďom s výškou nad 180 cm. Navyše Peugeot 308 neexceluje ani výhľadom. Tak ako mnoho konkurentov má pomerne široké predné stĺpiky. Vzadu však SW jednozančne poteší. Tých takmer šesť centimetrov, ktoré pribudli na rázvore je jednoducho okamžite cítiť. Na nohy je neporovnateľne viac miesta i keď stále nemožno povedať, že by bolo kombi od Peugeotu rekordérom v triede. Nad hlavou zas zmenšuje rezervu mechanizmus panoramatickej strechy. S verziami GT a GT Pack však túto vymoženosť, ktorú by možno mnohí zákazníci oželeli, dostávate automaticky.
Ani pri pohľade do kufra nečakajte rekordy. Peugeot 308 SW má síce veľmi slušných 608 litrov, lenže pre plug-in hybrid to neplatí. Dôvodom je batéria umiestnená pod jeho podlahou. Tá uberie z objemu rovných 60 litrov. A tak sa dostávame k hodnote 548 litrov. Stále je to ale viac ako pri hatchbacku, ktorý poskytuje len 412 litrov a v prípade zástrčkovej verzie dokonca iba 361. Takže bonus tu jednoznačne je. Pod podlahou už ostalo len miesto pre lepiacu sadu a ťažné oko. A to je problém, pretože ak so sebou vozíte káble, nie je ich kde dať. Chválime však dobrý prístup cez elektricky ovládané veko, súmerný tvar kufra aj „prémiové“ delenie operadiel v pomere 40 : 20 : 40. Navyše po ich sklopení, a to priamo z priestoru pre batožiny, vznikne úplne vodorovná ložná plocha. Škoda len jediného háčika na nákupné tašky. Tu by si mohol Peugeot vziať príklad z českej konkurencie.