Test: Škoda Kodiaq RS - rodinný 'rýchlik' vie byť prekvapivo komfortný

K silným stránkam Kodiaqu RS patrí výkonný motor, veľký vnútorný priestor a dobrý cestovný komfort. Má však vyššiu cenu a treba rátať so spotrebou tesne pod 10 litrami.

, 02.10.2022 07:00
debata (3)
Škoda Kodiaq RS sa môže pochváliť aj športovým... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022) Škoda Kodiaq RS sa môže pochváliť aj športovým nárazníkom, na ktorom nechýba znak RS.

Kodiaq je najväčším, najluxusnejším a aj najdrahším mladoboleslavským SUV so spaľovacím motorom pod kapotou. A aj napriek postupnému zdražovaniu áut si so základnou cenou pod hranicou 30-tisíc eur drží stále veľmi dobrý pomer medzi cenou a hodnotou.

Preto má veľmi slušné predaje, ktoré sa na Slovensku po prvých 8 mesiacoch priblížili hranici 950 kusov a ak by Škoda Auto nemala problémy s dodávkami nových áut, ktoré súvisia hlavne s nedostatkom polovodičov, ale aj niektorých ďalších materiálov, boli by predaje tohto modelu ešte lepšie.

Silná výbava, vyššia cena

My sme tentokrát vyskúšali „čerešničku na torte“, čím myslíme najvýkonnejší variant Kodiaqu, ktorý sa môže pochváliť ikonickým logom RS na kapote. To je navyše doplnené aj označením 4×4, takže túto verziu kúpite výhradne s oboma poháňanými nápravami.

Súčasťou výbavy sú aj športové sedadlá s... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022) Súčasťou výbavy sú aj športové sedadlá s integrovanými opierkami.

Len pre zaujímavosť, nápisy Škoda a aj 4×4 sú v čiernej farbe a na výraznej modrej karosérii testovaného auta vyzerajú fakt dobre. V tomto prevedení je základná cena Kodiaqu 52 970 eur. To už nie je málo, v tejto cenovej kategórii už začína napríklad aj SUV Mercedes-Benz GLC, čo je však rozmerovo iná kategória, navyše pod kapotou s celkom iným motorom. „Naše“ testované auto malo navyše k beztak bohatej výbave ešte niekoľko príplatkových prvkov, ktoré jeho konečnú cenu navýšili na 56 504 eur.

Patrili k nim napríklad panoramatické strešné okno, predné vyhrievané a ventilované športové kožené sedadlá, čierne čalúnenie stropu, špeciálne 20-palcové disky s pneumatikami 255/40 a pár ďalších drobností, vrátane ťažného zariadenia. Vzadu nás potešila príplatková 230 V zásuvka, umiestnená pod ovládaním klimatizácie v druhom rade sedadiel.

Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022)
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022)
+10Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022)

Pri verzii RS v prípade Kodiaqu neplatíte len za motor s výkonom 245 koní, s ktorým je toto veľké a pomerne ťažké auto schopné na stovku zrýchliť za 6,5 sekundy a maximálku má 234 km/h.

Už v základe má táto verzia okrem pohonu 4×4 a 7-stupňovej dvojspojkovej automatickej DSG prevodovky napríklad full LED svetlá vpredu (matrix) a aj vzadu, adaptívny podvozok s možnosťou voľby jazdných štýlov a špeciálnym off-road nastavením, navigáciu na 9,2-palcovom stredovom displeji, trojzónovú klimatizáciu, športové sedadlá, virtuálny kokpit, tempomat, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, doplnené kamerou. K tomu treba prirátať silnú bezpečnostnú výbavu v podobe najrôznejších asistentov, vrátane predkolízneho a detekcie chodcov.

Vyzerá dobre

Kodiaq relatívne nedávno prešiel decentným dizajnovým aj technologickým faceliftom. Auto má prepracovanú šesťhrannú masku chladiča, užšie predné svetlomety, mierne sú pozmenené oba nárazníky, zadný spojler a prepracovaná je aj kapota. Vidno to z boku, kde je zvýšená nad podbehmi kolies.

V interiéri je tiež pomerne málo zmien, týkajú sa napríklad prepracovaného ambientného osvetlenia, mierne sa zmenil veniec volantu a a tiež ozvučenie, s audiosystémom Canton máte napríklad centrálny reproduktor zabudovaný priamo v prístrojovke. Čo ale cítiť, je väčší dôraz na vnímanú kvalitu, kabína už naozaj pôsobí prémiovo.

Interiér možno pôsobí trochu konzervatívne, no... Foto: Martin Domček, Pravda
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022) Interiér možno pôsobí trochu konzervatívne, no ergonómiu má na jednotku.

Pre testovanú verziu RS to platí dvojnásobne. Tá má totiž športové nárazníky a k tomu vzadu dve chrómom lemované koncovky výfukov. V interiéri je športový volant, športové sedadlá a relatívne konzervatívne pôsobiacu prístrojovku oživuje v hornej časti dvojité červené prešívanie, ktoré nájdete aj na sedadlách. Všade, kde sa dal dať karbónový vzor, tak tam aj je, akoby sa auto trochu nasilu snažilo zdôrazniť svoj športový charakter.

Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022)
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022)
+8Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022)

Športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami sú pohodlné a nebudú prekážať ani vodičom s nejakým tým „kilom“ navyše. Vnútorný priestor, nielen vpredu, ale aj vzadu je naozaj veľkorysý a vodič má pred sebou, ako sme napísali vyššie, síce nepríliš nápadnú prístrojovku, ktorá má však veľmi dobrú ergonómiu a rozvrhnutie prístrojov. A nesmieme zabúdať na batožinový priestor, ktorý je taktiež obrovský, ponúka v 5-miestnom prevedení objem až 835 litrov.

V 5-miestnom prevedení má kufor až 835-litrový... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022) V 5-miestnom prevedení má kufor až 835-litrový objem.

Aj keď sa Kodiaq RS snaží množstvom detailov upozorniť na svoj športový charakter, možno občas až trochu násilne, vôbec to nepotrebuje. Nie je totiž vyložene športovým autom. Z nášho pohľadu je to skôr rýchle a veľmi dobre jazdiace veľké rodinné SUV, ktorého silnou stránkou je okrem vonkajšieho vzhľadu napríklad aj až prekvapivo dobrý komfort.

Zaň vďačí aj sériovo dodávanému adaptívnemu podvozku, umožňujúci voľbu medzi niekoľkými jazdnými režimami (pri ktorých sa mení nielen tuhosť tlmičov, ale aj niektoré ďalšie parametre, napríklad správanie prevodovky, alebo odozva na plynový pedál) , vrátane špeciálneho režimu, určeného pre jazdu v teréne.

Dynamické rodinné auto

Aj keď Kodiaq RS nie je stavaný na vyslovene športovú jazdu, dynamiku mu rozhodne nechýba, motor ťahá veľmi dobre už od nízkych otáčok, maximum krútiaceho momentu je dostupné už od 1 600 otáčok, navyše veľmi dobre a citlivo reaguje na plynový pedál. Pochváliť musíme dokonca ja dvojspojkovú prevodovku, ktorá (nielen v športovom) režime radí pomerne rýchlo a nesnaží sa motor za každú cenu „hnať“ do čo najnižších otáčok. Pravdou je, že pri rozjazdoch sa ešte stále prejavujú jej známe neduhy a občas budete nechtiac vyrážať z križovatky „prískokom vpred“.

My sme s Kodiaqom RS najazdili približne 600 kilometrov, takmer rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnice. Výsledný priemer bol pri dodržiavaní horných hraníc povolených rýchlostných limitov 9,4 litra. S ohľadom na veľkosť auta a výkon motoru je to primeraná spotreba, nemôžeme ju príliš kritizovať a ani chváliť. Pri jazdení v meste sa viete dostať bez problému nad 10 litrov, ak sa budete snažiť viac využívať jeho športový potenciál, tak aj na 11. Pri jazde na voľnejších okreskách viete jazdiť aj pod 8,5 litra.

Čo však určite môžeme pochváliť, je jazdný komfort. Ten je veľmi slušný už v štandardnom režime, v komfortnom naladení si auto dokáže naozaj dobre poradiť aj s väčšími nerovnosťami, navyše kabína je dobre odhlučnená, čo ešte viac umocňuje komfortný pocit z cestovania v tomto modeli.

V rámci faceliftu boli prepracované aj zadné... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI (2022) V rámci faceliftu boli prepracované aj zadné svetlá.

My sme väčšinu času jazdili v štandardnom režime (Normal), ktorý z nášho pohľadu bol dostatočne komfortný a zároveň už v ňom si bolo možné užiť aj dynamickejšiu jazdu zákrutami, kde sa auto nakláňalo minimálne, správalo sa predvídateľne a malo veľmi dobrú smerovú stabilitu. V športovom režime už bolo naozaj tvrdé, v zákrutách sa prakticky vôbec nenakláňalo a umožňovalo užiť si jazdu kľukatými okreskami, aj keď pre tento štýl nie je úplne stavané.

Záver

Z nášho pohľadu patrí k silným stránkam Kodiaqu RS vydarený (pofaceliftový) exteriér, silný a naozaj pružný motor, no jeho najväčším plusom je nesporne veľký vnútorný priestor. Určite je dobrou voľbou pre rodinné SUV, najmä ak k tomu prirátame aj veľký kufor a dobrý cestovný komfort, umocnený výborným odhlučnením kabíny.

Treba však rátať s priemernou spotrebou mierne pod desaťlitrovou hranicou – a to bez toho, aby ste „veľmi tlačili na pílu“ a snažili sa intenzívne využívať jeho dynamický potenciál. A keďže Kodiaq vo verzii RS má aj silnú výbavu, ktorá sa samozrejme odráža na pomerne vysokej cene, začínajúcej tesne pod hranicou 53-tisíc eur, čo je približne o 23-tisíc eur vyššie, než základ.

Technické údaje, rozmery a ceny

Rozmery, objemy, hmotnosti

Škoda Kodiaq RS
Dĺžka (mm) 4 699
Šírka (mm) 1 882
Výška (mm) 1 687
Rázvor náprav (mm) 2 790
Zákl. objem kufra (l) 835 (5 miest)
Objem pal. nádrže (l) 58
Pohotovostná hmotnosť s vodičom 75 k (kg) 1 785 – 1 934

Technické údaje

Motor 2.0 TSI 180 kW/246 k 7AT
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 984
Max. výkon (kW/k pri ot. za min.) 180/246 pri 5 000 – 6 500
Max. krút. moment (Nm pri ot. za min.) 370 pri 1 600 – 4 300
Prevodovka automat 7 st., DSG
0 – 100 km/h (s) 6,5
Max. rýchlosť (km/h) 234
Komb. spotreba na 100 km WLTP (l) 8,6 – 8,9
Komb. spotreba na 100 km, test (l) 8,9
Ceny (vrátane DPH)  
Zákl. cena Škoda Kodiaq (1,5 TSI ACT 110 kW, man. 6 st.) 30 000 eur
Zákl. cena Škoda Kodiaq RS (2.0 TSI 180 kW, 4×4, 7AT) 52 970 eur
Cena testovaného auta s doplnkovou výbavou 56 504 eur

ŠKODA KODIAQ s financovaním cez ŠKODA Financial Services

Výhodné financovanie bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%.

Model ŠKODA KODIAQ RS 2.0TSI 180kW
Cena vozidla 56.504 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 40% (22.602 €)
Spracovateľský poplatok: 0 %
Výška úveru: 33.902 €
Posledná navýšená splátka: 28.026 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Poistenie v splátke (Allianz): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 451€ vrátane poistenia *

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátka sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

Naskenuj QR kód a vypočítaj si splátku!

skoda, pr nepouzivat

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #Škoda Kodiaq RS #test auta #autotest
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek