Čínska ofenzíva je tu. Jednou z prvých značiek, ktoré vstúpili na náš trh je čínske MG. Vlastne čínsko-britské, pretože slávna značka, dnes patriaca pod konglomerát SAIC, má korene vo Veľkej Británii. S roadstermi MG A či MG F ale nemá súčasná produkcia absolútne nič spoločné. MG útočí na Európanov dvoma SUV, jedným plug-in hybridným, teda presne tým, čo dnes „fičí“. A pritom nemá ambíciu hrať sa na prémiový tovar. Toto má byť solídna hodnota za dobré peniaze. Platí to aj o menšom MG ZS, ktoré bolo prvým čínskym autom v našej redakcii. Boli sme naň naozaj zvedaví, pretože čínske autá sa nám doteraz spájali skôr s bezbrehým kopírovaním dizajnu a technológií, než kvalitou. MG si ale verí, inak by neponúkalo na svoje novinky 7-ročnú záruku!
SUV, ale bez emócií
ZS je kompaktným SUV, ktoré by sme mohli prirovnať napríklad ku Škode Karoq. A naozaj od seba nemajú ďaleko. Na dĺžku (4 323 mm) je ZS len o 60 mm kratšie, a podobne je to s jeho rázvorom náprav 2 557 mm. A ďaleko nemá ani k Dacii Duster. Dizajn je tak povediac neutrálny. Zo ZS nebude nikdy módny hit, ale hanbiť sa zaň tiež nebudete. Jednoducho, je to bezkonfliktné SUV, ktoré sa snaží zaujať splývavými líniami, ale aj veľkou maskou, modernou grafikou bi-LED svetiel, množstvom chrómu či falošnými výfukmi, ktoré dnes nájdete aj na autách oveľa renomovanejších výrobcov. Z profilu vám možno pripomenie dávnejší Hyundai iX35 a predná maska zase Ford. Nie je tu ale žiaden zásadný prehrešok, snáď až na trochu „utopené“ 17-palcové disky.
Možno by ZS svedčali svalnatejšie blatníky, v štýle Dusteru, ale čínske SUV dáva radšej prednosť hladkým plochám. Verzia Exclusive, ktorá predstavuje najvyšší stupeň výbavy, obsahuje aj predné hmlové svetlá, lakované kľučky dverí či hliníkové strešné lyžiny. Svetlá výška 165 mm radí ZS skôr medzi mestské SUV, ako tie pravoverné. Na mestskú džungľu to ale bohato stačí. Príjemným zistením je komfortné nastupovanie. Veď ZS má výšku až 1 653 mm, čo znamená, že je vyššie ako Karoq. Prekvapí aj kabínou. Nečakajte tu lacnotu v štýle Dacií. To ani náhodou. Interiér je vypracovaný hneď o dve triedy lepšie. Až na základnú verziu Essential majú všetky ostatné umelé kožené čalúnenie s kontrastným červeným prešívaním. Potiahnutá je dokonca aj palubná doska, volant či stredová konzola!
Spracovaním prekvapí
Také čosi by vám európske automobilky ponúkli len za mastný príplatok. Aj ostatné materiály, ako hliníkové či chrómové dekorácie idú nad rámec cenovej pozície tohto auta. S priestorom mať problém tiež nebudete, snáď až na širokú stredovú konzolu, ktorá obmedzuje priestor v oblasti pravého kolena. Inak je tu dosť miesta nad hlavou aj v šírke ramien a veľmi dobrý výhľad. Nesklamú ani sedadlá. Sú dostatočne rozmerné a pohodlné. Za volant s anatomickým vencom by sa nemuseli hanbiť ani pravoverné ostré verzie kompaktov. Máte pocit, že ste sa ocitli v aute s prívlastkom GT line, alebo v čomsi podobnom. Že sa však muselo predsa len niekde šetriť si uvedomíte vo chvíli, keď si budete chcieť volant prisunúť bližšie k sbe. To nie je možné. Tak ako na Daciách, má len výškovú reguláciu. Škoda.
Nadštandardné sú nepochybne aj displeje. Napokon, Číňania sa na ne potrpia. Prístrojový panel má síce uhlopriečku len 7 palcov, ale pôsobí oveľa väčší, keďže je spojený s diódovými ukazovateľmi po stranách. Parádny je aj 10,1-palcový infotainment s navigáciou. Solídnu grafiku osviežuje oranžové podfarbenie. Konektivitu zabezpečujú platformy Apple Carplay a Android Auto, no len cez kábel. Prekvapí 3D zobrazenie okolia z vtáčej perspektívy, čo je vyslovene nadštandardná funkcia, uľahčujúca parkovacie manévre. Ale sú tu aj chybičky. Dotykový displej infotainmentu reaguje na povely neskutočne pomaly. Neostáva nič iné, ako byť trpezlivý. Napríklad, pri zobrazení pokročilejších funkcií klimatizácie. Kým si zapnete vyhrievanie sedadiel, mimochodom len jednostupňové, chvíľu to trvá. A keď sme pri klimatizácii, spomeňme, že teplotu nezobrazuje v stupňoch Celzia.
Bohatá výbava aj veľký kufor
Teplota sa nastavuje pocitovo, ako pri aristokratických britských modeloch Rolls-Royce. Navyše neobsahuje režim Auto. Je to teda manuálna klimatizácia s ovládaním cez obrazovku. Ak nie ste priaznivcom dotykového ovládania, iste vás poteší, že pod infotainmentom nájdete sedem tlačidiel pre ovládanie vybraných funkcií. Napríklad zmenu teploty, hlasitosti rádia či aktiváciu rozmrazovania zadného okna. Samozrejme, hlasitosť môžete ovládať aj priamo z ramena volantu. Tempomat má zas samostatnú páčku na ľavej strane stĺpika riadenia, podobne ako pri Škodách či starších Volkswagenoch. Ergonomickou chybičkou krásy je fixná lakťová opierka. Zato vás poteší normálna páka automatickej prevodovky. MG teda nešlo cestou módnych tlačidiel či otočných ovládačov a to je dobré.
Oceníte aj prístup do zadnej časti interiéru, vysoké operadlá a veľmi solídnu priestorovú rezervu na nohy a nad hlavou. Snáď len „sedáky“ mohli byť o čosi dlhšie. A kufor? Tak ten patrí k silným stránka ZS. Má síce vysokú nakladaciu hranu, ale to je jediná výčitka. Jeho základných 448 litrov možno zväčšiť sklopením operadiel delených v pomere 2 : 3, až na 1 375 litrov, pritom sa dvojitá prestaviteľná podlaha postará o takmer úplne vodorovný ložný priestor. Ďalšie litre nájdete pod dnom, keďže v priestore rezervného kolesa sa nachádza len lepiaca súprava. Čosi sa sem ešte zmestí. Škoda, že MG nemyslelo na nejaké fixačné háčiky alebo organizér. V tomto smere ho český konkurent zatieňuje. Vystačiť si musíte s dvoma sieťkami po krajoch.