Trojvalec bez vibrácií
MG ZS ponúka dve motorizácie. Buď dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,5 DVVT (78 kW) s 5-stupňovým manuálom, alebo ako v našom prípade, preplňovaný 3-valec 1,0 TGI (82 kW), pri ktorom si môžete vybrať 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Výkonom ani krútiacim momentom 160 Nm, tento priam európsky motor nijak zvlášť nevytŕča z radu. Rozhodne ho ale musíme pochváliť za brilantné vyváženie a tichý chod. Odhaliť jeho 3-valcový charakter sa dá iba vo vyšších otáčkach. Dynamikou ZS neomráči, ale pri hmotnosti len 1 340 kg, si s malým motorom vystačí. Stovku zvládne za 12,4 sekundy. Pri predbiehaní i tak nezaškodí mať radšej športový režim prevodovky, ktorý udržiava vyššie otáčky.
Paradoxom je, že práve silnejšia verzia s automatom je v zrýchlení pomalšia ako základné ZS s atmosférickým motorom. Na bežné potreby to ale stačí. Menej spokojní sme boli s dvojspojkovou prevodovkou. Najmä pri rozbehu z miesta, kedy má nečakane prudké reakcie. To vám môže skomplikovať život pri parkovacích manévroch. Tiež nás prekvapilo, že ZS akoby nebolo schopné plynulej jazdy. Ak sa snažíte ísť napríklad stabilnou štyridsiatkou, cítite, že otáčky motora majú tendenciu mierne kolísať. Akoby išlo o zle vyladený mild-hybrid. A nepotešila ani spotreba. Jazdili sme síce v zime a väčšinou kratšie trasy, teda rozhodne nie v optimálnych podmienkach, ale celkový priemer za takmer 400 km na úrovni 9,5 litra, považujeme i tak za vysoký. Podľa údajov výrobcu to má byť priemerne 7,2 litra na 100 km.
Komfortom poteší
Pri diaľničnom tempe sa spotreba tiež blíži k deviatim litrom. Európsky ladená technika v službách MG nepracuje tak efektívne, akoby sme očakávali. Pritom napríklad štart-stop systém sa hlási o slovo aj pri teplotách pod nulou, čo nás prekvapilo, takže snaha o úsporu paliva tu jednoznačne je. Naopak, milým zistením je, že ZF ponúka výborný jazdný komfort. Má príjemné odpruženie, veľmi dobre odfiltrovaný podvozok a na uzde je aj jeho aerodynamický hluk. Dokonca aj malé priečne nerovnosti zvláda bez veľkých rázov, pritom konštrukciou podvozka nijak neprekračuje rámec triedy. Predné kolesá vedú vzpery McPherson a tie zadné náprava s torznou priečkou. Všetko je ale dobre zladené.
Napriek poddajnému pruženiu vás MG ZF nezaskočí extra náklonmi karosérie ani neočakávaným správaním v zákrutách. Cítiť, že s asfaltom má dobrý kontakt vďaka tuhej a robustnej karosérii. V teréne zas oceníte asistent klesania zo svahu, ktorý rozhodne nie je v tejto triede štandardom. Riadenie je doplnené skutočnou vychytávkou – nastaviť si totiž môžete účinok elektrického posilňovača až v troch stupňoch – od vysokého Urban, keď otáčate volantom priam jedným prstom, cez Normal, až po športovejšie Dynamic s lepšou spätnou väzbou. Ale i tak neočakávajte za volantom nejaké športové zážitky. O tom MG ZF nie je. Je to zaujímavý mix solídne jazdiaceho auta s bohatou výbavou za veľmi priaznivú cenu. Ak sa zbavíte predsudkov, môže byť pre nenáročných motoristov dobrou voľbou.
Čítajte viac Na slovenský automobilový trh vstupuje nová značka. Poznáme ceny!Cena MG ZS začína na 16 990 eurách. Naša verzia s preplňovaným 3-valcom a automatom v najvyššej úrovni Exclusive stojí 21 190 eur. Tak schválne, porovnajte si, koľko by ste zaplatili za podobné auto pri českej alebo francúzskej konkurencii. Karoq tam ani len nezačína. MG ZS útočí cenou skôr na Daciu, ale na palube má moderný infotainmnet, neporovnateľne kvalitnejšie materiály, lepšie remeselné vypracovanie aj bohatšiu výbavu. Napríklad elektricky ovládané sedadlo vodiča či spomínané 360-stupňové zobrazenie okolia. Je tiež tichšie a pohodlnejšie. Na renomovaných konkurentov stráca len v absencii automatickej klimatizácie, atypickom jednostupňovom vyhrievaní sedadiel a tiež v asistenčných systémoch. V ponuke by ste totiž len márne hľadali adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných pruhoch či automatické prepínanie diaľkových svetiel.