Test: Volkswagen Polo GTI - auto, na ktorom je naozaj radosť jazdiť

Polo GTI jazdí s vyše dvestokoňovým motorom dynamicky, zostáva pritom komfortné a cenu má rozumnú. Len spotreba je o niečo vyššia.

05.02.2023 07:00
debata (6)
Polo GTI má oproti štandardnej verzii o 15 mm... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023) Polo GTI má oproti štandardnej verzii o 15 mm znížený podvozok.

Volkswagen Polo GTI oslavuje menšie výročie. Na trhu je už 25 rokov, prvé Polo GTI prišlo v roku 1998. Či sa tento model dožije aspoň „tridsiatky“ je pri súčasnom ultraekologickom nastavení Európskej únie a „elektrickej“ orientácii jeho materskej automobilky otázne. V každom prípade by si to však podľa nás zaslúžilo. Malých hatchbackov, ktoré majú namiesto downsizingového agregátu silný vyše dvestokoňový štvorvalcový motor, je na trhu ako šafranu.

Auto, akých už nie je veľa

Nové Polo, ktoré na náš trh prišlo koncom roku 2021, sa stalo pomerne úspešným modelom, predalo sa ich v uplynulom roku spolu 464. Medzi malými autami, teda v segmente B, sa dostalo na Slovensku dokonca do top 10. V najlepšej desiatke obsadilo deviatu priečku, pričom v predajoch len tesne zaostalo za Renaultom Clio a predávalo sa lepšie ako napríklad Opel Corsa alebo Suzuki Swift.

Interiér je spracovaný kvalitne, aj keď v ňom... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023) Interiér je spracovaný kvalitne, aj keď v ňom prevládajú skôr tvrdšie plasty.

Polo GTI, ktoré sme testovali na úplnom sklonku minulého roku, určite zaraďujeme medzi desať áut, s ktorými nás najviac bavilo jazdiť. Nepotrebovalo na to ani extrémny výkon, ani extrémny dizajn. Skôr ste v ňom mali pocit, že „všetko hrá“. Všetko je v ňom nastavené „tak akurát“, aby si v ňom naozaj bolo možné užiť dynamickejšiu jazdu serpentínami a pritom má stále komfort rodinného auta, pomerne prijateľnú spotrebu a hlavne úplne akceptovateľnú cenu, aj na naše pomery.

Je to auto, ktoré si môže dovoliť každý, kto si môže dovoliť lepšie vybavenú Fabiu, alebo priemerný Golf. Môžeme byť konkrétni – aj keď sa základná cena tohto modelu za posledný rok zdvihla cca o 1 200 eur, stále začína na veľmi prijateľnej sume 26 890 eur. V podstate stojí ako Golf s 1,5 litrovým motorom TSI v základnej výbave.

Na rozdiel od neho má však pod kapotou silný benzínový štvorvalec s výkonom 206 koní a o niekoľko tried silnejšiu výbavu, vrátane full LED svetiel, vpredu s matrixovou technológiou, 17-palcových diskov, športových predných sedadiel, parkovacích senzorov vpredu aj vzadu, adaptívneho tempomatu, asistenta pre aktívne udržiavanie vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu, podvozku zníženého o 15 milimetrov a predovšetkým množstvo špecifických dizajnových prvkov, spojených s výkonnou verziou GTI.

S vlastnou tvárou

K nim patrí napríklad športový predný a zadný nárazník, mriežka chladiča s červeno lakovanou lištou a nápisom GTI, nasávací otvor s GTI štruktúrou, dvojitá pochrómovaná koncovka výfuku (funkčná, žiadne atrapy!), červené strmene kotúčových bŕzd a disky so športovými 17-palcovými pneumatikami s rozmerom 215/45.

Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023)
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023)
+10Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023)

Cena testovaného auta sa navýšila na hranicu 29-tisíc eur príplatkami, ktoré boli zvolené naozaj rozumne – adaptívnymi tlmičmi, automatickou 2-zónovou klimatizáciou, prístrojovým panelom Digital Cockpit Pro s nastaviteľnými funkciami a zobrazením, vyhrievanými prednými sedadlami a cúvacou kamerou.

Pravdou je, že 29-tisíc eur nie je málo, ale z nášho pohľadu môžeme povedať, že za túto sumu budete mať špičkovo vybavený ostrý hatchback, v ktorom už nebudete potrebovať absolútne nič navyše. A to sme sa ešte nedostali k tomu, ako toto auto jazdí.

Ešte predtým pár slov k interiéru. Predné športové sedačky, ktoré vidíte na fotkách, nielen výborne vyzerajú a majú veľmi dobré bočné vedenie, ale sú popritom až prekvapivo komfortné. Celkovo na svoju triedu ponúka Polo nadštandardne veľký vnútorný priestor. Len pre zaujímavosť – ten je na výšku a dĺžku porovnateľný s Golfom 7, Polo je však od neho užšie. Kufor je priemerný, jeho objem je 305 litrov.

Predné športové sedadlá sú prekvapivo pohodlné. Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023) Predné športové sedadlá sú prekvapivo pohodlné.

Chválime kvalitu aj grafiku digitálneho kokpitu a aj infotainmentu. V jeho prípade sme neboli celkom spokojní s rýchlosťou odozvy a občas „haprovalo“ aj spojenie s iPhonom cez Apple Car Play. Čo nám prekáža vo väčšine koncernových modelov, Polo nie je výnimkou, sú citlivé dotykové tlačidlá na volante, ktoré často nechtiac aktivujete a potom sa divíte, čo sa deje. Vcelku dosť miesta je aj na zadných sedadlách, kde však už predsa len cítiť, že sedíte v malom aute.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #hothatch #Volkswagen Polo GTI #test auta #autotest
Články podľa značiek