Fio bankaFio banka

Pokračovanie článku: Test: Škoda Karoq 2,0 TDI/2,0 TSI – je ťažké si vybrať, rozhodnú dva litre

Benzín má navrch, ale je smädnejší

Nič lepšie ako sme mali my, si v Karoqu dopriať nemôže. Verzie s pohonom oboch náprav 4×4 sú totiž spárované s najsilnejšími motormi. Ten naftový 2,0 TDI má výkon 110 kW a benzínový 2,0 TSI až 140 kW. Navyše je vyhradený pre verziu Sportline. Štandardom je 7-stupňová prevodovka DSG. Diesel považujeme pre Karoq stále za ideálnu voľbu. Neponúka síce extra dávku dynamiky, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy úplne postačuje. Navyše má dosť výkonovej rezervy aj vo vyšších rýchlostiach, takže predbiehacie manévre nie sú utrpením. Odmeniť sa vie slušnou spotrebou. Dlhodobý priemer v palubnom počítači za viac ako 2 500 km ukázal priemer 6,5 litra nafty na 100 km. Náš priemer za týždeň bola ale o liter vyšší. Dôvodom bolo mrazivé počasie a jazda buď v meste alebo na diaľnici.

Karoq 2,0 TDI 4x4 má výkon 110 kW a krútiaci... Foto: Škoda
Škoda Karoq - 2022 Karoq 2,0 TDI 4x4 má výkon 110 kW a krútiaci moment 360 Nm. Stačí to na pohodovú jazdu aj predbiehanie pri vyšších rýchlostiach. Ale extra s extra emóciami nepočítajte. Aj kvôli nie príliš lákavému zvuku tohto motora.

V lete tipujeme, že priemer naftového Karoqu klesne k šiestim litrom. Motor si rozumie s dvojspojkovou prevodovkou, ale ak by sa vám zdali reakcie pomalé, stačí cez volič jazdných režimov nastaviť mód Sport. Prevodovka radí neskôr a drží vyššie otáčky. Jediné čo sa nám na najsilnejšom naftovom motore nepáčilo, bol jeho nie drsný zvuk. Väčší Kodiaq s tým istým agregátom ponúka lepší akustický komfort. A čo 140 kilowattový benzín? Nuž tak ten vie Karoqu rozprúdiť krv oveľa viac. Stovku máte na tachometri už za sedem sekúnd, čo za volantom jasne cítiť. S týmto Karoqom si viete už aj z chuti zajazdiť. Motor je veľmi pružný a opäť dobre zladený s prevodovkou. Agregát sa chytá už pri 1 300 otáčkach za minútu a nepoľavuje prakticky až po červené pásmo.

Benzínový agregát 2,0 TSI s výkonom 140 kW a... Foto: PILC LUBOS
Škoda Karoq - test 2023 Benzínový agregát 2,0 TSI s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 320 Nm už dokáže potešiť aj vaše srdce. Je pružný a má dostatočnú výkonovú rezervu. Vadil nám len umelý zvuk.

Opäť je tu ale problém so zvukom. Akustiku totiž dotvára „trápny“ generátor zvuku, ktorý priostruje atmosféru v kabíne, akoby ste sedeli v Octavii RS. Vypnúť túto kulisu ale nie je jednoduché. Musíte zvoliť jazdný mód Eco, alebo konfigurovať vlastný profil Individual, a to po každom naštartovaní. Naopak, dvojliter vás vie prekvapiť spotrebou. Vzhľadom na dynamiku a nízke zimné teploty považuje dlhodobý priemer 8,5 litra za solídny výsledok. Netvrdíme, že ide o spotrebu snov, ale rozhodne vás nezruinuje. Napokon, s naftovým Karqom sme boli len o liter nižšie. S ľahšou nohou na plyne a vyšším podielom okresiek sa istotne dá priblížiť k siedmim litrom. Za tú radosť za volantom to nepochybne stojí. Ale aj za pocit bezpečia, ktorý vám silný benzínový Karoq ponúka pri predbiehaní. Ani tu sa totiž nezadýcha.

Na ceste lepší, ako si myslíte

Jazda s oboma verziami je príjemná. Karoq síce nie je šoférskym autom, ale ďaleko k nemu nemá. Spolu so štvorkolokou, ktorá dokáže preniesť výkon vždy spoľahlivo na asfalt, má totiž v talóne aj nezávislé zavesenie kolies. Takže v zákrutách sa Karoq správa veľmi suverénne a ak využijete režim Sport, tak jeho aktívne tlmiče ACC znížia aj náklony karosérie. Jemnú nedotáčavosť zredukujete ubratím plynu. Zvlášť talentovaný je Sportline so širším profilom pneumatík. Paradoxne, svetlá výška 183 mm je identická, takže zásadné rozdiely v konštrukcii podvozka a jeho naladení tu nenájdete. Riadenie je presné a pomerne strmé, na vychýlenie kolies stačia len 2,5 otáčky volantom.

Dobré jazdné vlastnosti Karoqa idú aj na konto... Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Karoq 2,0 TSI Sportline - test 2019 Dobré jazdné vlastnosti Karoqa idú aj na konto nezávislého zavesenia všetkých kolies.

Naopak, v režime Normal a Eco vie byť Karoq pomerne komfortným SUV. V zálohe majú obe verzie ešte zimný režim a najmä režim Off-road, ktorý upravuje činnosť trakčných systémov, „otupí“ plyn, preladí softvérovú mapu prevodovky a postará sa aj o stabilitu pri prudkom klesaní. To robí z Karoqu nesmierne univerzálne auto, ktoré vás nesklame ani v drsnom počasí. Potešia tiež asistenčné systémy, ako udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat či parkovací asistent. Lenže za takúto nádielku technológii a vybavenia si Škoda vie vypýtať poriadny balík. Cenovka mieri pritom stále nahor.

Škoda Karoq - test 2023
Škoda Karoq - test 2023
+23Škoda Karoq - test 2023

V čase, keď prišiel Karoq na trh, stála identická verzia 2,0 TDI 4×4 Style od 29 470 eur, dnes je to 36 210 eur. A podobnú cenovú turbulenciu zažil aj Karoq 2,0 TSI 4×4 Spotline. Na ten ste ešte v roku 2019 potrebovali iba 32 860 eur, kým dnes si musíte pripraviť 38 530 eur. Naše testovacie exempláre však boli obohatené o niektoré balíky, napríklad paket Style Plus, navigáciu Amundsen či balík asistenčných systémov, takže cenovka sa pri diesely vyšvihla na 41 166 eur a pri benzínovom Sportline na podobných 41 176 eur. Ktorý z nich si vybrať ak za ne dáte rovnaké peniaze? Obe verzie sú dobrou voľbou, ak vám ale nevadí vyššia spotreba, je dvojlitrový Sportline z hľadiska emócií a jazdného prejavu jasným víťazom.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 14 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #test #Škoda #Škoda Karoq
Články podľa značiek