Pokračovanie článku: Test: SsangYong Korando. Auto, ktorého by sa mali európske SUV začať báť

Na ceste

Pod kapotou sme mali aktuálne jedinú ponúkanú motorizáciu – benzínový radový štvorvalec s objemom 1,5 litra s maximálnym výkonom 120 kW (163 koní) a maximálnym krútiacom momentom 280 Nm, dostupným už od 1 500 otáčok až do 4 000 otáčok. Štandardne je tento motor spojený so 6-stupňovým manuálom a výkon smeruje na predné kolesá.

Trochu prekvapivo sa väčšina vecí nastavuje cez... Foto: Pravda, Martin Domček
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI (2023) Trochu prekvapivo sa väčšina vecí nastavuje cez digitálny prístrojový štít.

Testované auto bolo vybavené príplatkovou 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zvyšuje cenu auta o 1 790 eur (vo všetkých výbavách). Taktiež si možno pre všetky výbavy priplatiť pohon 4×4 (vrátane elektronickej parkovacej brzdy a funkcie "Auto Hold“) za cenu, ktorú dokáže zaplatiť každý, kto ho naozaj potrebuje – 1 890 eur. Ten sme v aute nemali.

A ani nám priveľmi nechýbal. Korando je celým svojím nastavením skôr pohodlné mestské SUV s – na svoju triedu – priemernou svetlou výškou 182 mm, zato však s naozaj pohodlným podvozkom, ktorý veľmi dobre dokázal odfiltrovať priečne aj pozdĺžne nerovnosti, rázy sa do kabíny prenášali len minimálne. Tá je navyše dobre odhlučnená, takže cestovný komfort je výborný.

Korando sa z hľadiska cestovného komfortu a veľkého vnútorného priestoru hodí aj na dlhšie jazdy. Pri nich, respektíve pri jazde niekde okolo hranice 130 km/h cítiť absenciu sedmičky. Auto točí zbytočne vysoké otáčky, čo už trochu počuť a prejaví sa to tiež na spotrebe. Tá sa môže vyšplhať na diaľnici až niekam na desať litrov.

Zatiaľ čo predná časť auta pôsobí relatívne... Foto: Pravda, Martin Domček
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI (2023) Zatiaľ čo predná časť auta pôsobí relatívne umiernene, zadná je "divokejšia".

V priemere sme s Korandom s miernou prevahou okresiek nad cestami v meste a diaľnicami dosiahli priemer tesne pod deväťlitrovou hranicou. Ocenili by sme nádrž s aspoň o desať litrov väčším objemom než je aktuálnych 50 litrov, ktorá by priemerný dojazd na natankovanie z hranice 500 kilometrov posunula do komfortnejších hodnôt.

Spotreba je o niečo vyššia, než sme čakali, nie však nejako dramaticky prehnaná. Nezabúdajte, že pod kapotou auta s hmotnosťou len 1,5-tony máte 163 koní a 280 Nm krútiaceho momentu, dostupného už v nízkych otáčkach. Korando sa s týmto agregátom správa tak živo a dynamicky, že subjektívne by sme mu bez mihnutia oka hádali 200 koní.

SsangYong Musso - test 2023 Čítajte viac Test: SsangYong Musso Grand – cenou a komfortom nemá súpera

Podľa nás je Korando vo svojej kategórii z pohľadu cena/hodnota výbornou voľbou a okrem toho aj vyzerá dobre. Naozaj nás prekvapilo veľkým vnútorným priestorom, kvalitou spracovania interiéru a jazdnými vlastnosťami. Jeho jediným slabším miestom je o niečo vyššia priemerná spotreba, rozhodne však nejde do žiadnych extrémov. Ak by ste si však kúpili porovnateľné európske SUV s podobnou výbavou, zaplatili by ste rádovo o niekoľko tisíc eur viac.

© Autorské práva vyhradené

28 debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #SsangYong Korando #test auta #autotest #kórejské SUV
Články podľa značiek