Test: Cupra to vie aj s elektromobilmi. Porovnali sme dve verzie Bornu

Born vyzerá dobre, príjemne nás prekvapil jazdnými vlastnosťami aj komfortom, len jeho zimný dojazd nie je "žiadna sláva".

26.02.2023 07:00
debata (4)
S Bornom sme na nabíjačku chodili o niečo... Foto: Pravda, Martin Domček
Cupra Born eBoost First Edition 231/62 (2023) S Bornom sme na nabíjačku chodili o niečo častejšie, než sme si pôvodne predstavovali.

Predaje áut na Slovensku síce v uplynulom roku medziročne mierne narástli, no v celej EÚ pre zmenu mierne klesli. Vzhľadom na nie príliš optimistické čísla prekvapí, ako sa v roku 2022 darilo Cupre. Tá medziročne svoj predaj zdvojnásobila a dostala sa na hranicu 150-tisíc áut. Tejto španielskej značke, ktorá vznikla pôvodne odčlenením športovej divízie od materského SEAT-u sa v uplynulom roku veľmi dobre darilo aj na Slovensku.

Born alebo ako sa zo Seatu stala Cupra

Cupra bola na našom trhu druhou najrýchlejšie rastúcou značkou, pričom medziročne svoje predaje zvýšila približne o 115 percent (zo 146 áut v roku 2021 na 314 v roku 2022). A to dosiahla prakticky s jediným modelom – Formentorom. Teraz prichádza do predaja ďalšia originálna Cupra, navyše elektrická.

Pôvodne mala byť SEAT-om, no automobilka sa tento model rozhodla prenechať Cupre. A z nášho pohľadu spravidla dobre. Pod touto značkou, ktorej momentálne ide karta, by mal byť elektrický Born úspešnejší. A čo je to vlastne za auto?

Cupra Born Basic  204/62 (2023)
Cupra Born Basic  204/62 (2023)
+15Cupra Born Basic  204/62 (2023)

Fakticky ide o koncernovú dvojičku elektrického Volkswagenu ID.3, oba modely schádzajú v Nemecku z rovnakej výrobnej linky. Rozmery sú prakticky identické, posúďte sami:

Cupra Born verzus VW ID.3

Cupra Born VW ID.3 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 322 4 264 + 68
Šírka (mm) 1 809 1 809 0
Výška (mm) 1 540 1 537 + 3
Rázvor (mm) 2 771 2 770 + 1
Zákl. cena (€)* 44 280 44 490 – 210

*pri oboch modeloch ide o verziu s výkonom 150 kW a s batériou s využiteľnou kapacitou 58 kWh

Len pre zaujímavosť – v januári tohto roku sa na Slovensku predalo 105 elektromobilov, čo je pomerne úbohé číslo, no pri absencii akejkoľvek podpory ich predaja sa mu nemožno diviť. Zhodou okolností o Born aj ID.3 bol rovnaký záujem. Z oboch sa predali tri kusy.

Interiér Bornu je z nášho pohľadu zaujímavejší,... Foto: Pravda, Martin Domček
Cupra Born eBoost First Edition 231/62 (2023) Interiér Bornu je z nášho pohľadu zaujímavejší, než ponúka jeho "dvojička" VW ID.3.

Našťastie nejde pri týchto autách o identické kópie. Born dostal úplne inú prednú masku, ktorá pôsobí dynamickejšie, respektíve športovejšie a podobné je to aj pri pohľade zozadu – prepojené zadné svetlá, ostrejšie uhly a výraznejší interiér pôsobia emotívnejším dojmom než uhladený imidž ID.3.

Rozdielne je spracovaný aj interiér. Jeho základné rozvrhnutie je síce pri oboch modeloch rovnaké, no tam, kde dizajnéri Volkswagenu volili decentné riešenia, Cupra oveľa viac experimentuje s rôznou štruktúrou povrchov, kontrastným prešívaním a samozrejme, nechýbajú elegantné doplnky v medenej farbe. Z nášho pohľadu Cupra pôsobí na emócie oveľa viac než konzervatívnejšie poňatý VW ID.3.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #test auta #Cupra Born #autotest
Články podľa značiek