GLC je pre Mercedes-Benz ranou priamo do čierneho. Ak k tomuto modelu pripočítane aj predaje pôvodného GLK, má na konte viac ako 2,6 milióna predaných kusov. V súčasnosti ide o vôbec najžiadanejší model stuttgartskej značky. Možno aj preto nechcel Mercedes-Benz príliš experimentovať a dal prednosť evolúcii, aspoň v dizajne. Lenže GLC je v skutočnosti novšie, ako sa zdá. Potvrdil to aj náš test. Do rúk sa nám dostala tá správna verzia s najpopulárnejším dieselovým 4-valcom 220d a pohonom oboch náprav 4Matic. A k tomu bol náš testovací exemplár priam prešpikovaný všetkými vychytávkami, ktoré nové GLC ponúka – napríklad pneumatickým odpružením, riadením zadných kolies či svetlami Digital Light.
Evolúcia mu svedčí
Evolúcia novinke veľmi svedčí. Na dĺžku narástlo GLC o 60 mm a je o štyri milimetre nižšie. Rázvor náprav narástol o 15 mm a väčší je aj rozchod kolies, vzadu až o 23 mm, takže GLC pôsobí stabilnejšie. Proporcie ešte viac zvýraznili prémiovú koncepciu s pozdĺžne uloženými motormi. Novinka má priam nekonečnú prednú kapotu a čelné sklo posunuté viac vzad. Dlhší je aj zadný previs (+ 33 mm). Úhľadné línie sa podpísali na veľmi slušnom koeficiente aerodynamického odporu vzduchu Cd 0,29. Predná maska a tvar svetiel, ktoré sa jej prvýkrát dotýkajú, zvýrazňujú športovú DNA. Zvlášť v našom prípade, okorenenom balíkom AMG Line so špecifickými nárazníkmi, chrómovou lištou v čiernej maske, 20-palcovými diskami AMG či lichobežníkovými výfukmi.
Všetko však dávkované s mierou a citom. Za zmienku stoja svetlá Digital Light s 2,6 miliónmi pixelov, ktoré už nemajú ďaleko od výkonných projektorov. Vedia tak vyčarovať pôsobivé svetelné animácie a na cestu premietať symboly. Samozrejme, o ich výkone netreba pochybovať. Majú úžasný do svit aj tienenie. Ani raz sa nám nestalo, že by protiidúci vodiči protestovali proti diaľkovým svetlá. Tie zadné očaria efektnou 3D grafikou. Interiér na vás zas zapôsobí brilantným spracovaním. Až na dekoratívne obklady na palubnej doske a na stredovom tuneli. Ak po nich pobúchate rukou ozve sa dosť „lacný“ zvuk. Inak vládnu všade prémiové materiály, vrátane Alcantry.
Nádherný interiér neplytvá priestorom
Interiér je v nohom identický so spriazneným céčko, prináša však viac miesta, najmä nad hlavou. Napriek tomu nemôžme hovoriť o nejakej priestorovej veľkorysosti. Dimenzie na to GLC síce má, ale nešetrí na hrúbke výplní dverí ani na šírke stredového tunela. Výsledkom je akási útulnosť. Výhodou je, samozrejme, aj oveľa lepší výhľad. Navyše sa môžete kochať veľkou prednou kapotou, ktorá je umiestnená vyššie ako v predchádzajúcej generácii. Len hrubé stĺpiky uberajú zo zorného uhla možno viac stupňov než by sa patrilo. Ale to je častá diagnóza nových áut. Sedadlá ponúkajú vynikajúci komfort, no zároveň aj oporu v zákrutách. Vychytávkou je výsuvná kolenná podpora, ktorá nie je oddelená od sedadla.
Na úžasný AMG volant so splošteným vencom a perforovaným koženým poťahom si zvyknete okamžite. A zakrátko aj na dotykové ovládanie palubného počítača či tempomatu. I keď pravdupovediac, s fyzickými ovládačmi by to bolo rýchlejšie aj intuitívnejšie. Infotainment MBUX využíva dve samostatné obrazovky. Virtuálny kokpit má 12,3 a centrálny displej jemne natočený na vodiča 11,9 palcov. Rozlíšenie je v oboch prípadoch brilantné a platí to aj o perfektnej grafike. Hoci nepatríme k priaznivcom dotykových obrazoviek, treba priznať, že Stuttgart urobil všetko preto, aby vám prácu uľahčil. Displej má nielen samostatnú časť vyhradenú len klimatizácii ale aj fyzickú lištu v spodnej časti pre najviac používané funkcie, napríklad pre hlasitosť rádia, výstražné svetlá a voľbu jazdných režimov.
Systém MBUX je rýchly, na dotyk reaguje okamžite a pohotový je dokonca aj v mrazoch, čo sa o konkurenčných sytéoch vždy povedať nedá. Oceňujeme tiež možnosť analógového zobrazenia stupníc, ktoré vám napríklad také BMW už nedopraje. A ak si priplatíte za head-up displej, budú sa vám v čelnom okne premietať dokonca aj mapy navigácie. Najviac si kabínu užijete večer, keď sa „rozohrá“ ambientné podsvietenie a vykúzli veľmi príjemnú atmosféru. Práve vtedy vidieť precízny prístup Mercedesu-Benz k detailom. Prekvapí tiež praktickými prvkami. V stredovom tuneli sú hneď dve veľké schránky a vo dverách držiaky na nápoje, ktoré zvládnu litrové fľaše. Len umiestnenie indukčnej nabíjačky a dvoch USB-C portov, pod výklopným krytom, je trochu „od ruky“.