Plug-in hybridy sú zvláštnou prechodnou technológiou, nachádzajúcou sa na hranici dvoch kľúčových – spaľovacích motorov a elektromotorov. Zachovávajú si spaľovacie motory pre bezproblémovú mobilitu a jazdu na dlhšie vzdialenosti, no majú aj menšiu batériu a elektromotor pre bezemisnú jazdu v mestských aglomeráciách. Automobilky propagujú plug-in hybridy ako ideálne riešenie mobility v súčasnej dobe, keď sú ešte elektromobily príliš drahé a majú malý dojazd a spaľovacie autá sú už pomaly „na odchode“ z trhu.
Plug-in hybridy nelákajú
Zákazníci to ale zväčša tak nevidia, pre väčšinu z nich sú plug-in hybridy „ani ryba, ani rak“. Vyčítajú im najmä veľmi pomalé nabíjanie, slabý dojazd na elektrinu a vysokú spotrebu pri jazde s čisto spaľovacím motorom, keď si so sebou vozia záťaž v podobe batérie a elektromotoru. Cenovo síce plug-in hybridy nie sú tak drahé ako elektromobily, no obvykle sú výrazne drahšie ako porovnateľné modely so spaľovacími motormi.
O tom, že im zákazníci príliš neprišli na chuť svedčí aj fakt, že v roku 2022 sa v Európe predalo viac elektromobilov, než plug-in hybridov. Trhový podiel elektromobilov bol na konci minulého roku 12,1 percenta, plug-in hybridov len 9,4 percenta.
Konkrétne to znamená, že v roku 2022 sa v EÚ predalo 874 000 plug-in hybridov a 1 124 000 elektromobilov. Bezkonkurenčne najsilnejším trhom pre plug-in hybridy je nemecký, kde sa ich v roku 2022 predalo 362 000, čo značí vyše 40 percent z celoeurópskych predajov. A Nemci to s plug-in hybridmi naozaj vedia, dôkazom je auto, ktorého test práve čítate.