BMW zavelilo pri vývoji siedmej generácie vrcholového radu 7 k radikálnej zmene. Je to prvá sedmička, ktorá je k dispozícii len v predĺženej verzii a prvá sedmička dostupná s čisto elektrickým pohonom. Na rozdiel od konkurenčného Mercedesu-Benz sa ale BMW rozhodlo, že pre svoju novú vlajkovú loď nebude vyvíjať špecifickú, výlučne elektrickú platformu, tak ako je to v prípade EQS. To síce asi neumožnilo postaviť ten najdokonalejší elektromobil sveta, ale pre konzervatívnu klientelu je to iste výhoda. Nemusí sa totiž zmierovať s príliš futuristickými a aerodynamickými líniami, ktoré aristokratickým limuzínam príliš nesvedčia. Jednoducho, toto je BMW radu 7, len mu vo verzii i7 chýba spaľovací motor. Zasa až taký konzervatívny ale dizajn rozhodne nie je. Už prvé fotografie zverejnené približne pred rokom vyvolali kontroverzné reakcie. Lenže presne to BMW chcelo. Chcelo stvoriť auto, ktoré provokuje.
Čítajte viac Test: BMW i4 M50 - tichá beštia, ktorá dá zabrať žalúdkuProvokácia, ktorú nejde prehliadnuť
Nová sedmička je doslova protipólom niekdajších elegantných limuzín druhej a tretej generácie (E32, E 38) s výrazne športovým akcentom. Novinka sa zmenila na opulentný monument, ktorý nešetrí na rozmeroch ani extravagancii. Tak trochu nám to pripomína zmenu v roku 2001, keď na scénu nastúpila štvrtá generácia navrhnutá Američanom Chrisom Banglom. Sám šéfdizajnér BMW Domagoj Dukec tvrdí, že zákazníci tejto kategórie túžia po „iracionálnych autách“ a šéfdizajnér celej skupiny Adrian van Hooydonk ho dopĺňa s tým, že hoci dobrý dizajn nemusí polarizovať, koncept krásy áno. Výsledkom je, že nové BMW radu 7 si nepomýlite s konkurenciou a ani s inými BMW. Až pri prvom kontakte si ale uvedomíte jeho monumentálnosť. Na dĺžku má i7 úctyhodných 5 391 mm a jeho rázvor je 3 215 mm. V oboch parametroch prekonáva šiestu generáciu. V prvom až o 130 mm a v druhom o päť milimetrov. Siedma generácia je tiež o 48 mm širšia (1 950 mm) a o 51 mm vyššia (1 544 mm).
Dizajn je v niektorých oblastiach doslova agresívny, zvlášť v našom prípade. Do rúk sa nám totiž dostal exemplár „zahalený“ v čiernom laku a paketom M Sport Pro, ktorý tejto limuzíne prináša možno až príliš športový akcent. BMW ale iste vie, čo robí. Čierne boli dokonca aj 20-palcové disky obuté „valcami“ s profilom 255/45 či brzdové strmene. V takejto podobe ešte viac vystupujú do popredia „kubistické“ tvary – úplne kolmá predná maska a prísne horizontálny pontón, akoby vytesaný z jediného kusu materiálu. Odkazom na tradíciu je snáď len typický „hofmeister stuck“ v zadnom stĺpiku. Na mnohé prvky si musíte chvíľu zvykať. Napríklad na „neviditeľné“ delené predné svetlá, ktoré v deaktivovanom stave splývajú s karosériou a, samozrejme, obrovské zaslepené ľadvinky. Kľučky pochádzajú z elektrického SUV iX. Nie sú teda výsuvné. A i7 sa vyhlo aj digitálnym spätným zrkadlám, čo kvitujeme.