Manuál jej svedčí
Vráťme sa ale k motoru, ktorý bol spojený so šesťstupňovým manuálom. Alternatívou je automatická 7-stupňová dvojspojková DSG prevodovka. Za ňu si však priplatíte takmer dve tisícky. To je pomerne dosť. Navyše – a opäť budeme subjektívni – manuál podľa nás umožňuje lepšie využiť potenciál tohto motora. S automatom sme sa skôr „vozili“, s manuálom sme jazdili s oveľa väčšou chuťou.
Je pomerne presný, dráhy sú krátke, spojka zaberá vtedy, keď to očakávate. Ak nepreferujete automat z dôvodu väčšieho jazdného komfortu, manuál bude dobrou voľbou a určite s ním nebudete bojovať.
Samozrejme, so spomínanými výkonovými parametrami nebude Scala ani s manuálom žiadnym trhačom asfaltu, no určite je zábavnejšia a dynamickejšia. A navyše budete mať nižšiu priemernú spotrebu. Rozdiel ale nebude nijako závratný. Podľa nás, v závislosti od štýlu jazdu, cca pol litra.
My sme mali po odjazdení necelých 800 kilometrov na zimných pneumatikách a v chladnejšom počasí priemer približne 6,3 litra. Jazdy boli takmer rovnomerne rozdelené medzi mesto, okresky a diaľnice.
Scala je pomerne ľahké auto, takže 81 kW a krútiaci moment 200 Nm sú absolútne dostatočné hodnoty, s predbiehaním žiadny problém nebudete mať a ani plne naložené auto nebude strácať v stúpaniach dych. K tomu treba prirátať výborný podvozok, ktorý veľmi dobre filtruje priečne aj pozdĺžne nerovnosti a až prekvapivo kultivovaný chod trojvalca.