Test: Nissan Qashqai E-Power – superhybrid stráca len na diaľnici

Hybridný Qashqai je nabitý revolučnou technikou. Prekvapí komfortom, dynamikou aj jazdným prejavom. Len škoda, že nemá pohon oboch náprav a že pri diaľničnom tempe mu benzín chutí viac, než by sa patrilo.

25.03.2023 07:00
debata (5)
Qashqai je v tretej generácii oveľa... Foto: Lubos Pilc
Nissan Qashqai E - Power - test 2023 Qashqai je v tretej generácii oveľa atraktívnejším autom než v minulosti, dizajnom bude ale asi viac stále oslovovať konzervatívnejšiu klientelu. To napriek maske V-Motion a moderným LED svetlám.

Nissan Qashqai je skutočnou legendou. Je to totiž auto, ktoré v roku 2007 založilo segment kompaktných crossoverov. Lenže konkurencia zareagovala pomerne rýchlo, čím Qashqai postupne strácal výsadné postavenie. Kým v zlatých časoch vedel Nissan nájsť pre Qashqai v Európe aj viac ako 200 000 zákazníkov, dnes je to zhruba polovica. Teraz je však na scéne tretia generácia, ktorá bojuje o priazeň novými zbraňami. Napokon, súčasný Qashqai bol pri uvedení v roku 2021 prvým Nissanom postaveným na novej aliančnej platforme CMF-C. Tá mu priniesla možnosť nahradiť naftu hybridnou technológiou. Nám sa dostala do rúk práve verzia E-Power, a to v najvyššej úrovni vybavenia Tekna+ za 42 690 eur. Pohon 4×4 však nečakajte. Štvorkolku s hybridom Nissan nekombinuje. Ak po nej zatúžite, musíte zamieriť vyššie – k X-Trailu E-Power.

Decentný, no nie nudný

Nový Qashqai je o 35 mm dlhší (4 425 mm), o 32 širší (1 838 mm) a o 25 vyšší (1 635 mm) ako predošlá generácia. Rázvor náprav sa natiahol o 20 mm, na konečných 2 666. To mu dáva športovejšie proporcie. Dizajnom síce nepatrí k módnym ikonám, ale opäť je tu veľký posun. Vidieť to najmä na čelných partiách s typickou maskou V-Motion, nadväzujúcou na originálne úzke denné svetlá v tvare bumerangu. Doplňujú ich matricové stretávacie reflektory s dvanástimi individuálne riadenými diódami. Znie to dobre, ale svetelný výkon Qashqaia je len štandardný. Ostré línie sú príznačné aj pre nárazník či bočné prelisy. Vyššiu svetlú výšku dopĺňali v našom prípade 20-palcové disky kolies, ktoré sú výsadou úrovne Tekna+.

Z profilu zaujme zaujímavo riešený zadný... Foto: Lubos Pilc
Nissan Qashqai E - Power - test 2023 Z profilu zaujme zaujímavo riešený zadný stĺpik. Najmä v kombinácii s dvojfarebným lakovaním karosérie.
Nissan Qashqai E - Power - test 2023
Nissan Qashqai E - Power - test 2023
+15Nissan Qashqai E - Power - test 2023

Veľkosť by neprekážala, pretože Qashqai obúva aj s dvadsiatkami relatívne vysoký profil pneumatík 235/45, no disky sú slabo chránené, pretože takmer lícujú s bočnicami pneumatík. Poškodenie je tak len otázkou času. Z profilu zaujme originálnym stĺpikom s efektom „plávajúcej“ strechy. O to výraznejším, že naša verzia disponovala dvojfarebným lakovaním. Zadnú časť osviežujú úzke LED svetlá inšpirované tými prednými, ale aj nárazník so striebornou vložkou. Výfukom sa Qashqai nechváli, ukrytý je pod nárazníkom. Oceňujem masívnu plastovú ochranu prahov. Luxusný charakter verzie Tekna a Tekna+ dopĺňajú čierne spätné zrkadlá, zatmavené zadné okná a panoramatická strecha.

Najvyššia úroveň Tekna+ má až 20-palcové disky... Foto: Lubos Pilc
Nissan Qashqai E - Power - test 2023 Najvyššia úroveň Tekna+ má až 20-palcové disky kolies.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Nissan #Nissan Qashqai #Nissan Qashqai E-Power
Články podľa značiek