Pokračovanie článku: Test: Nissan Qashqai E-Power – superhybrid stráca len na diaľnici

Spotreba na uzde, ale nie zázračná

V režme Eco dokonca Qashqai plachtí a rekuperovať začne až vtedy, keď sa dotknete brzdového pedála. Ten však nemusíte používať v režime E-Pedal, typickom pre elektrický Leaf, so silným rekuperačným momentom. Takže na ovládanie rýchlosti vám bude stačíť „plyn“. Je ale táto technologická nálož prínosom pre ekonomiku jazdy? Ako kedy. Rozptyl spotreby je naozaj veľký. Kým na okreskách sa vie Qashqai e-Power priblížiť k piatim litrom, na diaľnici mu benzín chutí viac ako by ste si priali. Atakuje osemlitrovú hranicu a pri veľmi ľahkej nohe a rýchlosti medzi 110 a 120 km/h klesne na 7,2 litra. Je veľká škoda, že Nissan pre jazdu vysokými rýchlosťami nepoužil priamy spoj medzi motorom a kolesami, tak ako Honda. Takto totiž dochádza k zbytočnej premene energie a k stratám. Priemer podľa palubného počítača sa za takmer 4 000 km ustálil na 6,6 litroch benzínu.

Spotreba vie občas padnúť aj pod päť litrov.... Foto: Tomáš Andrejčák
Nissan Qashqai E-Power - test 2023 Spotreba vie občas padnúť aj pod päť litrov. Ale na diaľnici to môže byť aj osem. Dlhodobý priemer sa podľa počítača ustálil na 6,6 litra na 100 km. To je o 1,3 litra viac ako udáva výrobca.
Nissan Z Čítajte viac Nissan Z: Nová generácia je stále ‘fosílna’. Pre Európu to nie je dobré

Najnižšia nami dosiahnutá spotreba, ale len na krátkom mestskom úseku dlhom 17 km, bola 4,3 litra na 100 km. Inak sa zázraky nediali. Veľmi záleží na tom, či je chladné alebo teplé počasie. Mnohokrát beží totiž spaľovací motor len z dôvodu udržiavania dostatočnej teploty pre okruh kúrenia. Rozdiel si všimnete hneď potom, čo vypnete celú ventilačnú sústavu, alebo stúpne vonkajšia teplota. Zrazu jazdí Qashqai s vypnutým „spaľovákom“ oveľa častejšie a spotreba padá nadol. V každom prípade, získate s hybridným pohonom E-Power oveľa komfortnejší jazdný prejav, neporovnateľný s klasickým pohonom. A je dobré, že tomuto charakteru skvelo sekunduje podvozok. Je poddajný ale nie zbytočne mäkký a opäť vynikajúco odhlučnený. Čo je ale najväčšia zvláštnosť, s výbavou Tekna+ dostávate aj viacprvkovú zadnú nápravu Multi-link.

Komfort na jednotku

Väčšinou sa totiž sofistikovanejší podvozok viaže na výkon a nie na úroveň výbavy. Ak zvolíte o stupienok nižšiu Teknu s 19-palcovými kolesami, bude mať Qashqai E-Power vzadu už len jednoduchú torznú priečku. Tak ako aj všetky benzínové verzie Qashqaia s motorom 1,3 DIG-T s výnimkou štvorkolky. Viacprvkové zavesenie Multilink je nepochybne výhodou. Hybridný Qashqai sa s ním cíti v zákrutách suverénne, hoci v porovnaní s bežnými verziami má nadváhu až takmer 300 kg – 1 612 vs. 1 330 kg. Pretáčavosť tají aj vďaka spomínanej perfektnej trakčnej kontrole. A sťažovať sa nebudete ani na riadenie. Je komfortné aj pohotové. Pochopiteľne, že hybridná technológia niečo stojí. V porovnaní s verziou 1,3 DIG-T 2WD s automatom si priplatíte v rovnakom stupni vybavenia až 4 500 eur.

Verzia Tekna+ dostala v kombinácii s pohonom... Foto: Tomáš Andrejčák
Nissan Qashqai E-Power - test 2023 Verzia Tekna+ dostala v kombinácii s pohonom E-Power ako jediná predokolka nezávislé zavesenie zadných kolies.

Hybrid je dokonca drahší ako štvorkolka 1,3 DIG-T 4WD s automatickou prevodovkou – a to o 2 900 eur. Takže ide o otázku priorít. Chcete lacnejšiu ale o niečo menej výkonnú a smädnejšiu štvorkolku, alebo technologicky nadupaný hybrid so zamatovým jazdným prejavom? Naša verzia Tekna+ sa nakoniec vyšplhala na 42 690 eur. Na druhej strane s ňou dostávate špičkovo vybavené auto, vrátane asistenčných systémov balíka ProPilot s udržiavaním v jazdnom prúde, adaptívnym tempomatom ale aj dvojzónovou klimatizáciou, 360-stupňovým zobrazením okolia, audiom Bose s 10 reproduktormi, masážnymi sedadlami, parkovacím asistentom, panoramatickým strešným oknom a špičkovým zavesením zadných kolies. Prakticky niet čo dokúpiť. Škoda len priemerného objemu kufra a skutočnosti, že čo dokáže tento hybrid ušetriť v meste a na okreskách, spotrebuje na diaľnici.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Nissan #Nissan Qashqai #Nissan Qashqai E-Power
Články podľa značiek