MPV, teda veľkopriestorové autá, nie sú dnes v kurze, zo záujmu širšej verejnosti ich takmer úplne vytlačili crossovery a SUV. A pritom práve táto kategória áut je ideálna pre rodinu. Ide totiž zväčša o rozmerovo nie príliš veľké autá, avšak s veľkým dôrazom na praktickosť, veľkosť vnútorného priestoru a bezpečnosť.
Vzhľadom možno neohúri, všetkým ostatným však áno
BMW má u nás jedno obrovské plus za to, že sa napokon rozhodlo dať tomuto MPV vďaka modernizácii šancu zostať na trhu ďalších pár rokov. Aj napriek tomu, že z toho modelu vo verzii Active Tourer sa na Slovensku za celý minulý rok predali len dva kusy. A pritom je to naozaj skvelé auto.
Aby sme však len nechválili – pravdou je, že oproti väčšine crossoverov autá kategórie MPV dizajnom práve neohúria – a to platí aj pre testované BMW radu 2 Active Tourer. Avšak v prípade tohto modelu zdanie klame. Aj keď na to nevyzerá, tak si určite zaslúži prívlastok „extrémne“. Jeho systémový výkon je totiž vyše 320 koní a stovku zvláda za 5,5 sekundy. A aj pri týchto hodnotách stále zostáva po praktickej a komfortnej stránke predovšetkým rodinným autom.
K technike, ktorá pri tomto aute naozaj stojí za pozornosť, sa dostaneme neskôr. Pozrime sa najprv na dizajn. Priznávame, že patríme k tým, ktorí nie sú nadšení z aktuálneho trendu zväčšovania predných obličiek na mníchovských modeloch. Občas nám táto snaha nemeckých dizajnérov pripadá nielen samoúčelná, ale až komická.
„Náš“ Active Tourer je však výnimkou. Na tomto relatívne menšom aute napodiv nepôsobia nepatrične, ale dokonca mu svedčia. Pokiaľ ide o ďalšie vzhľadové zmeny, tak celkovo sa auto zdynamizovalo, pomohlo tomu napríklad aj viac zošikmené predné sklo. Rázvor, definujúci vnútorný priestor, sa nezmenil, má 2 670 mm, inak však auto oproti predchodcovi mierne podrástlo – je o 32 mm dlhšie, o 24 mm širšie a o 21 mm vyššie.
Ani kameň na kameni
Zásadnou zmenou však prešiel interiér. Prakticky všetky ovládače sú už dotykové, centrálnym prvkom prístrojovky je veľký prehnutý displej, ktorý pozostáva z 10,25-palcového digitálneho prístrojového štítu a 10,7-palcového displeja infotainmentu. Z interiéru sa úplne vytratil legendárny otočný ovládač iDrive, nahradila ho plávajúca stredová konzola, na ktorej je napríklad aj štartovacie tlačidlo.
Vodič má tiež pred sebou head-up displej, avšak v lacnejšom prevedení, keď sa dáta nepremietajú priamo na čelné sklo, ale na malú plôšku, ktorá sa vysunie z vrchnej časti prístrojovej dosky. V BMW nám toto riešenie trochu prekážalo, chcelo by to, najmä vzhľadom na cenu auta, štandardný projekčný displej premietajúci priamo na predné sklo.
Ovládanie auta je celkom iné, mali sme pomerne krátky čas na to, aby sme si naň zvykli, ale prvý pocit je, že niektoré funkcie a nastavenia sú zbytočne schované v hĺbke menu. Zásadne sa posilnila aj technologická a bezpečnostná výbava – auto má doposiaľ najväčší výber systémov na automatizovanú jazdu a parkovanie, ktoré kedy boli k dispozícii pre kompaktný model značky BMW.
Štandardná výbava obsahuje aj systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia. Ten teraz reaguje aj na protiidúcu premávku pri odbočovaní vľavo a na chodcov a cyklistov. Súčasťou štandardnej výbavy je aj parkovací asistent vrátane kamery a asistentu pre cúvanie.
Trochu sme mali problém nastaviť si pohodlný posed, samozrejme, treba rátať s tým, že ide o rodinné auto, takže sedíte podstatne vyššie. Inak je vnútorný priestor vpredu aj vzadu veľmi slušný, rovnako ako aj batožinový priestor s objemom 470 litrov. Táto hodnota však neplatí pre testované auto. To malo kufor menší bezmála o 70 litrov.