Koncern Volkswagen, vrátane automobilky Škoda, patrí k tým, ktoré sú čipovou krízou a nedostatkom ďalších komponentov postihnuté naozaj výrazne. Aj preto, podobne ako mnohé iné (hlavne európske) automobilky, Škoda uprednostnila pri výrobe s obmedzeným počtom dostupných čipov drahšie autá s vyššou predajnou maržou ako sú elektrický Enyaq alebo Kodiaq pred lacnejšími modelmi. V priebehu celého uplynulého roku tieto problémy pretrvávali a zákonite sa podpísali na predaji a dostupnosti áut.
Model, na ktorý sa čaká
Jedným z nepríjemných dôsledkov zamerania sa na drahšie autá je fakt, že obmedzená výroba niektorých modelov, hlavne Octavie, o ktorej práve píšeme, mala za následok neúmerné predĺženie čakacích dôb.
Kvôli obmedzeniu jej výroby a uprednostneniu z pohľadu mladoboleslavskej automobilky dôležitejších trhov Octavia navyše v uplynulom roku stratila na Slovensku dominantné postavenie a v rámci rebríčku najpredávanejších áut za rok 2022 bez rozdielu triedy klesla s 20-percentným medziročným znížením predaja (2 571 predaných áut) až na piate miesto. V rebríčku ju predbehli obaja jej najväčší konkurenti – Kia Ceed a aj Hyundai i30.
Celkovo však Octavia stále patrí k vyhľadávaným modelom, v uplynulom roku bola v Európe s predajom takmer 113 000 áut 25. najpredávanejším autom. A niet sa ani čo diviť. Rozsiahla modernizácia z roku 2020 tomuto modelu naozaj prospela nielen dizajnovo, ale aj technologicky. Napokon, v roku 2021 sa Octavia na Slovensku stala Autom roku.