Peugeot 408 je dizajnovo mimoriadne zaujímavé auto, aj keď masívny nelakovaný plastový zadný nárazník sa nemusí páčiť každému. Spolu s modelom Citroën C5 X patria aktuálne z hľadiska vzhľadu k najzaujímavejším francúzskym autám.
Peugeot 408 a „tí druhí“
V Peugeote ale nemajú príliš radi porovnanie s vyššie uvedeným Citroënom, pretože ich auto je skrátka elegantnejšie, patrí do inej triedy a je šoférsky zaujímavejšie. Navyše prakticky až po B-stĺpik je Peugeot 408 rovnaký ako Peugeot 308, aj vrátane dizajnu interiéru. Takže ak poznáte 308-ku, v kabíne vás ako vodiča nič príliš neprekvapí. Podľa francúzskych dizajnérov je to teda akési „trendsetterské zvýšené kombi“, zatiaľ čo Citroën C5 X je crossover.
My to celkom tak nevidíme, oba modely úplne rovnako oslovia hlavne klientov, ktorí hľadajú originálne vyzerajúci dizajnový crossover. Pravdou je, že vyššie zmienený Citroën je oproti 408-ke o 118 mm dlhší, o niečo vyšší a patrí skôr do segmentu D, zatiaľ čo Peugeot 408 mieri do segmentu C. Obe autá však podľa nás „lovia v tých istých vodách“.
Peugeot 408 je, najmä vo výkonnejších PHEV variantoch, možno o niečo šoférsky zaujímavejší, zatiaľ čo Citroën C5 X viac osloví tých, čo hľadajú v prvom rade komfortné a pohodlné auto. Tretím do partie pri rozhodovaní sa môže byť Škoda Octavia s veľmi podobnými rozmermi, aj keď sa nemôže pochváliť tak dobrou svetlou výškou. Ponúka však pohon 4×4.
Peugeot 408 sa na náš trh fakticky dostal až v tomto roku, takže v minuloročných štatistikách ho Zväz automobilového priemyslu SR ešte nevedie. V tomto roku už áno, aj keď, rovnako ako Peugeot 308, zatiaľ na Slovensku veľa vody nenamútil. Predalo sa z neho za prvé dva mesiace (v čase písania toho materiálu ešte marcová štatistika registrácií nových áut na Slovensku nebola dostupná) len 30 kusov. A to je škoda, pretože toto auto určite stojí za pozornosť.
Dobrá výbava, len dva motory
A to nielen po dizajnovej stránke, ale aj svojou výbavou. Peugeot 408 si zakladá na svojom hi-tech imidži. Len pre zaujímavosť – asistenčné systémy využívajú šesť kamier a deväť radarov. Aj vďaka ich súčinnosti pribudlo vo výbave auta napríklad nočné videnie. To umožňuje rozpoznať osoby a zvieratá pred vozidlom v tme a na vzdialenosť vyššiu než je dosah stretávacích svetiel. Infračervené zábery zobrazuje na digitálnom prístrojovom paneli v zornom poli vodiča. Ten je súčasťou ergonomického riešenia i-Cockpit, ktoré Peugeot 408 využíva rovnako ako ostatné nové modely tejto francúzskej značky.
Do výbavy auta patria aj svetlomety LED-matrix, adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek alebo varovanie pred prekážkou pri cúvaní. Aktuálne je už súčasťou výbavy aj voliteľný balíček Drive Assist 2.0.
Do neho patria, okrem už dostupného adaptívneho tempomatu s funkciou Stop and Go a systému pre udržiavanie vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu, dve nové funkcie: poloautomatická zmena jazdného pruhu, ktorá vodičovi ponúkne predbehnutie vozidla vpredu a potom možnosť opätovného zaradenia do pôvodného jazdného pruhu (funguje pri rýchlosti od 70 do 180 km/h) a včasné odporúčanie zmeny rýchlosti na základe čítania značiek. Tento balík je dostupný za pomerne zaujímavú cenu 550 eur, avšak doobjednať sa dá len k najvyššej verzii GT.
Určitým hendikepom môže byť obmedzená ponuka motorov. Fakticky máte na výber len nie práve najlacnejší plug-in hybrid, ktorého základom je spaľovací motor s objemom 1,6 litra a s výkonom 110 alebo 132 kW, doplnený 81 kW elektromotorom na prednej náprave alebo 1,2-litrový benzínový trojvalec s výkonom 96 kW, respektíve 130 koní. A to sa mnohým nepáči, pretože hybrid sa im zdá príliš drahý a trojvalec príliš slabý.
Ak sa pozrieme na aktuálne ceny, tak hybrid v slabšej z dvoch ponúkaných výkonových verzií (133 kW/180 koní alebo 165 kW/225 koní) stojí v základe 40 990 eur, čo je o rovných 9-tisíc eur viac, než dáte za 130-koňový trojvalec, ktorého test práve čítate.