Tiché kone pod kapotou
Paleta motorov pre DS 4 je veľmi široká a zahŕňa benzínové 3-valce a 4-valce, ako aj diesel. Nami testovaná vrcholová verzia E-Tense bola ale vybavená vrcholovou plug-in hybridnou sústavou. Tú tvorí preplňovaný 4-valec 1,6 PureTech (133 kW, 300 Nm) a elektromotor (81 kW,320 Nm) integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Spolu dávajú systémový výkon 165 kW a krútiaci moment 360 Nm. Celé to putuje výlučne k predným kolesám. Tieto čísla nevyzerajú na papieri zle, ale vzhľadom na pohotovostnú hmotnosť 1 790 kg nečakajte extra športové zážitky. DS 4 E-Tense dá stovku za 7,7 sekundy, čo je dobré, ale nie omračujúce. Skôr oceníte dodatočné newtonmetre elektromotora, ktoré sú k dispozícii okamžite, takže na stlačenie plynu reaguje E-Tense veľmi pohotovo, a to aj vo vyšších rýchlostiach. Zvlášť v režime Sport. Zrýchlenie sprevádza len tlmený zvuk 4-valca, ktorý je príkladne izolovaný.


Batéria s kapacitou 12,4 kWh má stačiť na elektrický dojazd do 62 km. My sme ale jazdili v chladnom počasí, takže viac ako 35 km sme v režime EV neprešli. Po vybití batérie sa E-Tense prepne do hybridného režimu, čo znamená, že sa tiež snaží šetriť palivom. Zázraky sa ale nedejú. Naša priemerná spotreba sa pohybovala na úrovni 7,1 litra na 100 km, na diaľnici to bolo okolo 7,5. Veľmi záleží na tom, či máte podmienky na pravidelné nabíjanie. Za posledných 1 000 km ukazoval palubný počítač priemer 5,8 litra, takže auto bolo pred našim testom s najväčšou pravdepodobnosťou nabíjané. Inak nemá plug-in hybrid význam, pretože batéria je v podstate zbytočným balastom, zmenšuje kufor aj nádrž, tá má, mimochodom, len 40 litrov, a navyše si priplácate za komplikovanú technológiu. Plug-in by bol asi poslednou možnosťou, pre ktorú by sme sa v DS 4 rozhodli.

Komfort vyhráva
Rekuperácia je nastavená priateľsky, po zložení nohy z plynu síce auto neplachtí, ale brzdný účinok elektromotora je len mierny, takže zbytočne neobťažuje. Veľkou prednosťou je palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW. Nabíjanie by nemalo na vhodnom wallboxe trvať viac ako dve hodiny. Konkurencia bežne ponúka polovičný nabíjací výkon a za ten vyšší si dá priplácať. Tento štýlový francúzsky crossover musíme pochváliť aj za komfort jazdy. Podvozok síce nie je úplne plavný v štýle Citroënov, ale stále veľmi pohodlný. Napokon, DS 4 je vybavené tlmičmi Active Scan Suspension, ktoré menia tuhosť v reálnom čase na základe skenovania vozovky čelnou kamerou.


Funguje to autonómne a asi aj dobre, pretože v DS4 sa cítite relaxačne na rôznych povrchoch. A ešte k tomu je hluk podvozka dobre filtrovaný. Do kabíny sa nešíria nepríjemné zvuky ani pri prejazde retardérov. DS 4 E-Tense sa nestratí ani v zákrutách, ale vyslovene šoférskym autom nie je. Vystačiť si musí so zadnou torznou priečkou. V jeho cenovej relácii by sme čakali sofistikovanejšie riešenie. Na konštrukciu zadnej nápravy sa ale dnešní zákazníci nepýtajú, dôležitejšie sú technologické „fičurky“, ktorých má E-Tense habadej. Napríklad aj systém nočného videnia. Tento ale nie je len na parádu. Ak náhodou stretnete v noci neosvetleného chodca, zjaví sa v červenom rámčeku priamo na prístrojovom paneli. Spomíname to najmä preto, že táto technológia je veľmi ojedinelá.
Záver
DS 4 E-Tense je auto, ktoré vám dá vyniknúť. Je neprehliadnuteľné a veľmi komfortné, aspoň vpredu. Je ale otázkou, či voliť práve najvyššiu úroveň vybavenia Opera a vrcholovú motorizáciu. Prečo? Pretože v takejto podobe vás doslova vystraší cenovkou. DS 4 E-Tense Opera stojí totiž 55 990 eur a v našom prípade až 59 890 eur, pretože na palube sme mali paket Premium, ktorý obsahoval spomínané nočné videnie a audio Focal Electra. Je to takmer dvojnásobok základnej verzie s motorom 1,2 PureTech, tiež s 8-stupňovým automatom. A keby ste volili úsporný diesel 1,5 BlueHDi, iste úspornejší ako plug-in hybrid, ušetríte aj vo verzii Opera takmer 10 000 eur. Stratíte možno niečo z dynamiky, ale štýl, ktorý je najväčšou devízou DS 4 zostane nezmenený. V prípade nabíjateľného hybridu sa teda DS tak trochu „utrhlo z reťaze“ a zabudlo nahliadnuť do cenníkov konkurentov.