Test: BMW X1 xDrive 23i. Jedno z najlepších rodinných SUV

BMW X1 prekvapí vnútorným priestorom a príjemnou spotrebou benzínového dvojlitru. Trochu nám však chýbal známy ovládač iDrive. Infotainment má totiž extrémne veľa funkcií a pohyb v ňom by sa ním zrýchlil.

01.05.2023 07:00
debata
Spredu zaujme prakticky kolmá maska chladiča s... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW X1 xDrive 23i (2023) Spredu zaujme prakticky kolmá maska chladiča s výraznými "ladvinkami", ktoré však pri tomto modeli napodiv nepôsobia hypertrofovane.

Približne pred mesiacom sme zverejnili test zaujímavého BMW X1 23d. Pri tejto verzii sme konštatovali, že v nej vynikajúco spolupracuje naftový motor s malým elektromotorom. Výsledkom bola výborná spotreba a veľmi slušná dynamika. Navyše auto veľmi dobre vyzerá a je aj proporčne vyvážené.

Dva dobré dvojlitre

Nie každému sa páči zadná časť, kde je možno priveľa rôznych prelisov, uhlov a ďalších dizajnových prvkov, ktoré môžu ako celok vyznievať trochu nesúrodo a disharmonicky. Stretli sme sa počas testov aj s takýmito reakciami a aj keď tento názor úplne nezdieľame, je to pomerne zaujímavý postreh, stojaci za zmienku. Dizajn je však čisto subjektívnou záležitosťou a ako sa hovorí, „proti gustu žiadny dišputát“.

Ak vás test naftového BMW X1 zaujíma, nájdete ho na tomto odkaze:

BMW X1 xDrive 23d (2023) Čítajte viac Test: BMW X1 xDrive 23d. Nafta a pohon 4x4. Čo viac možno chcieť?

Čomu sme sa v predošlom teste BMW X1 nevenovali, je jeho pozícia na slovenskom trhu a aj v rámci modelového portfólia bavorskej automobilky. V uplynulom roku sa z BMW X1 predalo celkovo 230 kusov a spomedzi modelov s označením „X“ to bol po BMW X5 (420 predaných kusov) na našom trhu druhý najúspešnejší model. Ak sa pozrieme na možných prémiových konkurentov, tak BMW X1 sa predávalo lepšie než Mercedes GLA (137 predaných kusov), no horšie než napríklad Audi Q3 (325 predaných kusov).

V tomto roku sa po prvom kvartáli predalo z BMW X1 86 kusov a stále je na tom lepšie než Mercedes-Benz GLA a horšie než Audi Q3. Ako sme uviedli už v predošlom teste naftovej verzie, BMW X1 trochu klame telom – nie je vôbec malé a nie je dokonca ani najmenším autom medzi modelmi „X“.

BMW X1 xDrive 23i  (2023)
BMW X1 xDrive 23i  (2023)
+8BMW X1 xDrive 23i  (2023)

Môžeme byť konkrétni – na dĺžku má 4 500 mm (+53 mm), šírka je 1 845 mm (+24 mm) a výška 1 642 mm (+44 mm). Rázvor kolies s hodnotou 2 692 mm znamená zlepšenie o 22 mm. Len pre názornosť – BMW X1 svojimi rozmermi približne zodpovedá prvej generácii BMW X3, ktorá mala dĺžku 4 564 mm a šírku 1 855 mm. Rozmery uvádzame preto, lebo toto SUV si aj z hľadiska rozmerov prívlastok „rodinné“ plne zasluhuje. A to nielen vonkajších, ale predovšetkým vnútorných.

Palubná doska je v tomto modeli veľmi podobná tej z iného rodinného BMW, ktorým je model s označením 2 Active Tourer. K zaujímavostiam patrí napríklad „plávajúca“ stredová konzola, na ktorej chýba ikonický ovládač iDrive. Na rozdiel od „dvojky“ má však X1 plnohodnotný head-up displej a údaje premieta rovno na predné sklo, nie na výsuvnú plôšku.

Ak napríklad uvažujete o kúpe BMW X3, skúste sa aspoň posadiť do X1. Je možné, že napokon bude lepšou voľbou, aj keď je X3-ka samozrejme o niečo väčšia, v kabíne je to cítiť len minimálne. Potom si možno poviete, že za rovnaké peniaze, aké by ste dali za jednoduchšie vybavenú verziu BMW X3, si môžete kúpiť BMW X1, v ktorom sa z hľadiska výbavy vôbec nebudete musieť obmedzovať.

BMW X1 xDrive 23i  (2023)
BMW X1 xDrive 23i  (2023)
+10BMW X1 xDrive 23i  (2023)

Kým sa dostaneme podrobnejšie k testovanému benzínovému dvojlitru, pre názornosť uvádzame porovnanie naftovej a benzínovej verzie s číslom 23 v modelovom označení. Sú si totiž výkonovo a aj cenovo veľmi blízke.

Technické údaje BMW X1 xDrive 23d BMW X1 xDrive 23i
Motor 2,0 diesel mild hybrid 2,0i benzín mild hybrid
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 995 1 998
Max. výkon (kW/k pri ot. za min.) 145/197 pri 4 000 150/204 pri 5 000 – 6 500
Max. krút. moment (Nm pri ot. za min.) 400 pri 1 500 – 2 750 320 pri 1 500 – 4 000
Elektromotor (kW/k) 14/19 14/19
Elektromotor – max. krút. moment (Nm) 55 55
Max. systémový výkon (kW/k) 155/211 160/218
Max. systémový krút. moment (Nm) 400 360
Prevodovka automat, dvojspojková 7 st. automat, dvojspojková 7 st.
0 – 100 km/h (s) 7,4 7,1
Max. rýchlosť (km/h) 225 233
Komb. spotreba na 100 km WLTP (l) 4,8 – 5,4 6,5 – 7,2
Komb. spotreba na 100 km, test (l) 5,3 7,7
Základná cena verzie 48 550 47 750

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #SUV #BMW X1 #test auta #autotest #rodinné SUV
Články podľa značiek