Test: Citroën C5 Aircross. Stojí plug-in hybrid za príplatok?

Testovaný Citroën nás oslovil hlavne vynikajúcom jazdným komfortom. Plug-in hybrid však nemusí byť výhodný pre každého.

08.05.2023 07:00
debata (3)
Citroën C5 Aircross chce konkurovať takým... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C5 Aircross PHEV (2023) Citroën C5 Aircross chce konkurovať takým modelom ako Hyundai Tucson, Kia Sportage, alebo aj nový Renault Austral.

Citroën C5 patrí k modelom, ktoré sú pre francúzsku automobilku ťažiskové. Od roku 2018 prekročil jeho celosvetový predaj štvrťmiliónovú hranicu, pričom ťažiskovým trhom zostáva Európa. Na náš slovenský trh prišla vynovená C5-ka Aircross v druhej polovici uplynulého roku, no aj tak stihla „spraviť“ pomerne zaujímavé čísla.

Celkovo sa na Slovensku predalo z tohto modelu 181 kusov, čo je o pár viac, než sa predalo z menšieho Citroënu C3 Aircross. Bezkonkurenčne najväčším bestsellerom Citroënu bol v uplynulom roku cenovo dostupný model C3. Ten sa ako jediný Citroën (a jedno z mála áut všeobecne) v roku 2022 dostal cez tisíc predaných kusov.

V tomto roku sa za prvé tri mesiace zatiaľ predalo 34 kusov modelu C5 Aircros, o dva viac, než z menšieho C3 Aircross. Pokiaľ ide o Citroën, tohtoročnými hitmi sú na Slovensku modely C3 a C4. Vráťme sa však k testovanému Citroënu C5 Aircroos, pretože ten si pozornosť rozhodne zaslúži.

Hlavne dizajnové zmeny

V uplynulom roku absolvoval decentný facelift, ktorý bol skôr estetický, než technologický. Najviac vidno zmeny pri pohľade na prednú masku. Logo v tvare dvojitého šípu je decentne čierne, jeho obrysy sú zvýraznené chrómom. Od loga sa tiahnu oboma smermi dve lišty, plynulo prechádzajúce do denných LED svetiel. Ich dizajn má evokovať klavírne klávesy a prehĺbiť 3D dojem.

Citroën C5 Aircross PHEV (2023)
Citroën C5 Aircross PHEV (2023)
+14Citroën C5 Aircross PHEV (2023)

Samotné predné svetlá sú zatmavené, takže lepšie zapadajú do prednej masky s dominujúcou čiernou. Pod mriežkou chladiča sa predná maska vozidla opticky rozširuje a pôsobí masívnejšie. Otvorené a funkčné bočné mriežky nasávania vzduchu zlepšujú aerodynamiku. Zmenené sú aj zadné horizontálne orientované LED svetlá s výraznejším svetelným podpisom a mierne sa zmenil aj tvar zadného nárazníku.

Interiér je spracovaný kvalitne, stredový... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C5 Aircross PHEV (2023) Interiér je spracovaný kvalitne, stredový displej vyzerá akoby sa "vynáral" z prístrojovky.

V interiéri najviac upúta nový 10-palcový dotykový displej, ktorý pôsobí, akoby sa vysúval z palubnej dosky. V tomto prevedení je k vodičovi, presnejšie k jeho očiam, bližšie a je aj ľahšie dosiahnuteľný. Výduchy ventilácie sú pod displejom a majú pozmenený tvar a horizontálnu orientáciu. Krajné výduchy na oboch koncoch prístrojovky sú orientované vertikálne.

Vodič má ďalej k dispozícii prístrojovú dosku s nastaviteľným digitálnym displejom s uhlopriečkou 12,3 palca, na ktorom sa mu priamo v zornom poli zobrazujú všetky dôležité informácie, ktoré potrebuje, a to podľa jeho preferencií: navigácia, informácie o aktívnych asistenčných systémoch, informácie o aktuálnom toku energie hybridného pohonu a mnohé ďalšie, takže nemusí spustiť oči z vozovky.

Citroën C5 Aircross PHEV (2023)
Citroën C5 Aircross PHEV (2023)
+16Citroën C5 Aircross PHEV (2023)

Ďalšou badateľnou zmenou je nový volič prevodovky E-Toggle a tlačidlový volič jazdných režimov. Ten pri spaľovacích motoroch môže zahŕňať funkciu Grip Control a pri plug-in hybridných motoroch voľbu jazdného režimu (Electric, Hybrid alebo Sport).

Zmenou prešli aj sedadlá – vynovený C5 Aircross je vybavený novou generáciou sedadiel Citroën Advanced Comfort. Tie kombinujú penu s vysokou hustotou uprostred sedadiel so silnou penou s hrúbkou 15 mm na okrajoch. Vďaka použitým materiálom pri nich nedochádza k ich postupnému presedeniu. Predné sú aj vyhrievané a vybavené masážnou funkciou.

Silnou stránkou tohto modelu je aj modularita. Vzadu máte tri samostatné posuvné sedadlá, ktoré možno nielen sklopiť, ale aj zasunúť tak, že dostanete úplne rovnú podlahu. K tomu si prirátajte dostatok odkladacích priestorov, vrátane bezdrôtovej dobíjačky na mobil a kufor, ktorý má objem 460 litrov.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #PHEV #Citroën C5 Aircross plug-in #test auta #autotest
Články podľa značiek