MG na náš trh vstúpilo len v druhej polovici minulého roku – a to pomerne úspešne. Ak sa pozrieme na predaje, tak za pár mesiacov si v roku 2022 auto tejto na Slovensku dovtedy úplne neznámej značky kúpilo 84 ľudí. V ponuke pritom boli len dva modely – plug-in hybridné MG HS (predávané ako EHS) a cenovo dostupný crossover MG ZS. Asi neprekvapí, že takmer všetky objednávky na Slovensku smerovali práve na druhý spomínaný model, plug-in hybridy totiž Slovákov až tak veľmi nelákajú.
Silná výbava za dobrú cenu
Začiatkom tohto roku MG svoj ponuku rozšírilo o o kompaktné SUV MG HS, s ktorým by mohlo urobiť „dieru do sveta“. Má totiž pod kapotou benzínový motor s výkonom vyše 150 koní a k tomu cenník, ktorý vyzerá naozaj zaujímavo. A svedčia o tom aj čísla – za štyri mesiace sa predalo 76 kusov. To je viac ako sa predalo napríklad z Hondy CR-V a približne polovica z predajného objemu tak zavedeného SUV, akým je Nissan Qashqai.
Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu patrí MG HS k autám s neutrálnym až nenápadným dizajnom, trochu postrádajúcim osobitosť a charizmu. Rozhodne však po tejto stránke neurazí a výhodou je, že sa „neopozerá“ a nebude opticky tak rýchlo starnúť ako jeho niektorí extravagantnejší konkurenti.
To, čo robí MG HS zaujímavým, je však najmä cena. Na Slovensku štartuje s benzínovým motorom s objemom 1,5 litra a výkonom 119 kW, respektíve 162 koní na sume 26 970 eur. To je približne rovnaká cena, na akej začína napríklad Kia Sportage (26 690 eur). Tá ma pod kapotou 150-koňový (110 kW) benzínový agregát. Škoda Karoq so 150-koňovým benzínovým motorom s objemom 1,5 litra štartuje tesne nad hranicou 27-tisíc eur. Reálne by sme ale MG HS mohli porovnávať s úplne inými autami. Je to totiž pomerne veľké SUV, s celkovou dĺžkou 4 574 mm a rázvorom 2 722 mm je iba nepatrne menšie, než napríklad Škoda Kodiaq.
V prospech MG hovorí výbava. Už v základnej cene má totiž napríklad navigáciu, tempomat, zatmavené zadné okná, digitálny prístrojový štít, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, 17-palcové disky z ľahkých zliatin a dokonca aj metalízu. Ešte zaujímavejšie to vyzerá v najvyššej výbave Exclusive, v ktorej stojí MG HS necelých 31 800 eur.
V tejto sume už máte adaptívny tempomat, veľké panoramatické strešné okno, elektricky ovládané piate dvere, celý interiér v koži, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory doplnené 360-stupňovou kamerou, 18-palcové disky z ľahkých zliatin, ambientné osvetlenie, hliníkové pedále, digitálny prístrojový štít, full LED svetlá a popri plnej bezpečnostnej výbave aj asistent pre jazdu v kolóne. S porovnateľnou výbavou začína väčšina konkurentov tohto auta s cenou nad hranicou 40-tisíc eur.
Menším problémom bol pre nás pri výške vodiča takmer 190 centimetrov relatívne vysoký posed. Aj pri úplnom znížení sedadla ste sa von dívali fakticky hornou tretinou predného skla, čo bol trochu zvláštny pocit. Na druhú stranu – silnou stránkou auta je priestor v kabíne – a to vpredu, rovnako ako aj vzadu.
Vo svojej triede v tomto smere určite MG HS patrí k tým najzaujímavejším modelom, predné sedadlá si zaslúžia pochvalu za komfort. Navyše spracovanie interiéru, ako aj použité materiály sú na veľmi solídnej úrovni, z tohto pohľadu určite netreba pozerať na toto čínske SUV s nejakým dešpektom.
Grafika na 12,3-palcovom digitálnom prístrojovom paneli je dobrá, infotainment by si však zaslúžil prehľadnejšie menu a parkovacie kamery lepšie čipy. Kufor má slušný objem 550 litrov a je súmerný bez akýchkoľvek výstupkov. Udávaný objem je však so sadou na jeho rozšírenie, bez nej má ľahko podpriemerných cca 470 litrov.
A keď sme už pri parkovacích senzoroch – jednou z mála výhrad k autu je veľmi vysoká intenzita výstražných zvukov. Možno ju regulovať, ale príliš to nepomôže. Ak sa k nejakej prekážke, napríklad ku kríkom, priblížite až „na dotyk“, zvukové varovanie sa začne ozývať s takou intenzitou, až je to bolestivé. A to myslíme doslova, nie obrazne.
Jeden benzínový motor
Určitým hendikepom môže byť, že toto auta ponúka iba jedinú motorizáciu – turbom preplňovaný zážihový štvorvalec 1.5 TGI s priamym vstrekovaním, prebratý od koncernu GM a mierne upravený. Pohon 4×4 k dispozícii nie je, no možno si vybrať medzi 6-stupňovým manuálom a sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorú sme mali aj v testovanom aute.
S uvedeným agregátom má auto maximálny výkon 119 kW (162 k) pri 5500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 250 Nm, dostupný od 1 500 až do 4 400 ot./min. V podstate rovnaké parametre má spaľovací motor aj v plug-in hybridnom EHS. Tomu však pomáha aj elektromotor s výkonom 90 kW s najvyšším krútiacim momentom 230 Nm.
Neznamená to však, že by MG HS bolo výkonovo nejako poddimenzované – a to ani pri pohľade „na čísla“ a ani pocitovo pri jazde. Maximálna rýchlosť je 190 km/h a na stovku zrýchli za 9,9 sekundy. Pravdou však je, že automat pôsobí „spomalene“, cítiť to dosť najmä pri rozjazdoch, keď treba naozaj výraznejšie zošliapnuť plynový pedál. Pri cestovnej rýchlosti však preraďuje plynule a sotva citeľne.
Spotreba je s ohľadom na výkon motoru a veľkosť auta primeraná, v tomto smere MG HS nijako neexceluje, no na druhej strane ani nejde do žiadnych extrémov. My sme po odjazdení takmer tisíc kilometrov, rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnicu dosiahli priemer 8, 4 litra. Na okreskách sme pri pohodovej jazde boli tesne nad 7 litrami, v upchatom meste alebo pri dynamickejšej sa dostanete bez problému aj na 9 litrov. Nádrž má objem 55 litrov.
Naozaj komfortné
K dynamickejšej jazde však MG HS vôbec neláka, hoci má aj športový režim. V skutočnosti má totiž mimoriadne komfortný podvozok, ktorý si dokáže výborne poradiť aj väčšími nerovnosťami a aj jazdu po „panelkách“ v ňom budete cítiť len minimálne. V tomto smere sa môže bez problému porovnávať aj s prémiovými limuzínami. Navyše kabína je aj veľmi dobre odhlučnená, takže cestovanie v tomto SUV je skutočne pohodlné. Ak sa rozhodnete pre športovejšiu jazdu, daňou za komfort sú o niečo vyššie náklony karosérie v zákrutách, takže v tomto smere si auto príliš neužijete.
Z nášho pohľadu je MG HS výborným rodinným SUV, ktoré bude vyhovovať pokojnejším šoférom. Jeho silnými stránkami sú okrem naozaj pohodlnej jazdy aj priestranná kabína, slušná bezpečnostná výbava a pomer cena/hodnota, výbava je naozaj široká už v základe.
Auto síce pôsobí trochu nenápadne, no nie je nudné a ani sa rýchlo neopozerá. Spracovanie je po kvalitatívnej stránke tiež bez výhrad. Na trochu odlišnú a možno zbytočne komplikovanú architektúru menu si po pár týždňoch zvyknete a prestane vás iritovať. Jediné, čo nám vyložene prekážalo, bola naozaj prehnaná intenzita akustických varovaní.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Model | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 574 |
Šírka (mm) | 1 876 |
Výška (mm) | 1 685 |
Rázvor náprav (mm) | 2 722 |
Objem kufra (l) | 580* |
Objem nádrže (l) | 55 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 610 |
*_so súpravou na jeho zväčšenie
Technické údaje
Motor | 1.5 TGI, 16-ventilový radový zážihový preplňovaný |
---|
štvorvalec DOHC s priamym vstrekovaním paliva + elektromotor
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 490 |
Max. výkon (kW/k pri ot. za min.) | 119/162 pri 5 500 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 250/1 500 – 4 400 |
Prevodovka | automat 7 st. |
0 – 100 km/h (s) | 9,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 |
Komb. spotreba na 100 km | 7,6 |
Komb. spotreba na 100 km počas testu (l) | 8,4 |
Ceny
Základná cena MG HS (1.5 TGI, 119 kW, man. 6 st) | 26 970 € |
---|---|
Cena test. auta MG HS Exclusive (1.5 TGI + elektromotor, 190 kW, 7AT) | 31 790 € |