
Značka DS je pomerne mladá. Vznikla oddelením sa od materského Citroënu, v budúcom si pripomenie ešte len desiate výročie svojej samostatnosti. Francúzi už roky túžia vyrovnať sa nemeckým prémiovým značkám, mali niekoľko neúspešných pokusov, no DS by sa to mohlo podariť.
Prezentuje sa ako ikona zosobňujúca francúzsky štýl, šarm a zmysel pre avantgardnú extravaganciu, pričom jej nechýba ani aura výnimočnosti a luxusu. Zo štyroch modelov, ktoré aktuálne tvoria jej portfólio, je najvýnimočnejším určite model DS 9. A nielen preto, že je vlajkovou loďou mladej automobilky.
Luxus à la France
Pomerne dobre sa darí všetkým modelom, svedčia o tom aj predaje, ktoré v minulom roku medziročne narástli o vyše 15 percent, čo značí, že v Európskej únii (EÚ) sa v roku 2022 predalo vyše 45-tisíc áut s logom DS na kapote. Tento rok pokračuje DS kontinuálne v raste takmer rovnakým tempom. Za prvé štyri mesiace tohto roku dokázala v EÚ predať 16 557 áut, čo značí medziročný nárast predaja o 14,6 percenta.
Len pre zaujímavosť – za prvé štyri mesiace tohto roku boli v rámci koncernu Stellantis takmer identické predaje DS a Alfy Romeo, delilo ich len niečo vyše 400 áut. Tým chceme upozorniť na to, ako sa Alfa snaží „vstať z mŕtvych“. Túto taliansku značku už mnohí odpisovali, no medziročne „vystrelila“ o 145 percent. Za vodou však ešte nie je, pretože do veľkej miery zatiaľ jej úspech závisí od jediného modelu, je ním crossover Tonale.
Ale späť k DS. Pozrime sa na to, ako sa jej v tomto roku darí na Slovensku. Vyzerá to zatiaľ tak, že aj na „našom“ trhu zvádza tuhý boj s Alfou Romeo. Druhá menovaná predala za prvé štyri mesiace na Slovensku 64 áut (z toho 42 bolo Tonale). DS sa za prvé štyri mesiace podarilo na Slovensku umiestniť 68 áut, dominujú DS 4 (31 kusov) a DS 7 Crossback (32 kusov). Model, ktorého test čítate teraz sa reálne dostáva k zákazníkom v tomto čase, takže do predajných štatistík zatiaľ prehovoril len minimálne, do konca apríla sa predali dva kusy.

Nepredpokladáme, že do nich prehovorí nejako závratne, pretože ide o model, patriaci do vyššej strednej triedy, kde chce konkurovať takým autám ako Audi A6, BMW radu 5 alebo Mercedes triedy E. Takže nezaškodí malé porovnanie základných plug-in hybridov:
– | DS 9 E-Tense | Audi A6 50 TFSI e | Mercedes E 300 e |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 934 | 4 939 | 4 935 |
Rázvor (mm) | 2 895 | 2 924 | 2 939 |
Objem Kufra (l) | 473 | 360 | 370 |
Max. syst. výkon (kW/k) | 184/250 | 220/299 | 235/320 |
Zákl. cena* (€) | 66 990 | 61 200 | 67 584 |