Štvorkolka s tromi motormi
Po technickej stránke je DS 9 štvorkolka s tromi motormi. Základom je známa benzínová 1,6-ka s výkonom rovných 200 koní (147 kW), ktorú dopĺňa 8-stupňový automat a dva elektromotory s výkonom 81 kW (110 koní), resp. 83 kW (113 koní) na prednej a zadnej náprave. Systémový výkon auta je 360 koní (265 kW). Na stovku je schopné zrýchliť za 5,7 sekundy a maximálka je obmedzená na 250 km/h (135 km/h v čisto elektrickom režime).
Súčasťou sústavy je aj batérie s kapacitou 11,9 kWh. Vďaka nej je auto schopné jazdiť aj ako čistý elektromobil, čo značí že v elektrickom režime vás nechá stúpať na plyn až takmer na podlahu a do rýchlosti 135 km/h.

Čisto elektrický dojazd je už na súčasnosť mierne podpriemerný a samozrejme závisí od vonkajších okolností a jazdného štýlu. V priemere sa pri bežnom jazdení asi bude pohybovať do 40 kilometrov. Tak ako pri veľkej väčšine plug-in hybridov treba rátať s tým, že aj DS 9 sa nabíja pomerne dlho. Z bežnej zásuvky doma cca 7 hodín, z wall-boxu so 7,4 kW palubnou nabíjačkou približne hodinu a trištvrte. Pri každom plug-in hybride, a DS 9 nie je výnimkou, si treba dôsledne zrátať, kde, koľko a ako budete jazdiť a či ho máte kde nabíjať.
Ak s ním budete totiž jazdiť prevažne v hybridnom režime a s batériou nabitou na minimum, tak čisto v meste sa môže spotreba priblížiť aj deviatim litrom, po okreskách s ľahšou nohou na plyne sa však pre zmenu viete dostať veľmi blízko k šesťlitrovej hranici. Kapacita nádrže je 42 litrov, takže pri dynamickejšej jazde s vybitou batériou to nebude s dojazdom žiadna sláva. Je to jednoducho plug-in hybrid, treba ho nabíjať a keď tak máte možnosť robiť pravidelne, potom sa vám odvďačí pokojne aj trojlitrovým priemerom na sto kilometrov.

K zaujímavostiam v rámci technologickej výbavy patrí systém DS Active Scan Suspension, ktorý pomocou kamier sníma nerovnosti na vozovke a prispôsobuje im pruženie. Efektívny je tam, kde neprichádza k rýchlym zmenám – napríklad krásne žehlí nepopulárne „mačacie hlavy“, no náhodné výmoly na kvalitnejších cestách občas prehliadne. Celkovo však jazdu v DS 9 hodnotíme ako komfortnú, navyše sa pri dynamickejšej jazde v zákrutách aj napriek dvojtonovej hmotnosti správa veľmi predvídateľne a je stabilné.
Záver
Z nášho pohľadu sa DS 9 môže pochváliť zaujímavým dizajnom, zodpovedajúcim prémiovej limuzíne vyššej strednej triedy. Má navyše kvalitne spracovaný a priestranný interiér, škoda menšieho nakladacieho otvoru vzadu.

Výbava je naozaj silná, no aj s jej zohľadnením a v porovnaní s nemeckými prémiovými konkurentmi je podľa nás cena testovanej verzie predsa len trochu prehnaná. „Naše“ testované auto v najvyššej výbave Opera a s príplatkovou výbavou, kam patrili napríklad vyhrievané čelné sklo, prémiové audio, parkovací asistent, motorizované ovládanie kufra a pár ďalších drobností sa dostala cez hranicu 85-tisíc eur
Akceptovali by sme ju v prípade, ak by auto bolo schopné reálne prejsť na elektrinu aspoň cca 60 kilometrov. V Mercedese-Benz napríklad plug-in hybridy atakujú stokilometrový elektrický dojazd, čo je skvelé.
Základ v nižšej výbave Rivoli + s čisto benzínovým motorom PureTech 225 s výkonom 165 kW a 8-stupňovým automatom za necelých 53-tisíc eur je podľa nás z pohľadu cena/hodnota zaujímavejšou voľbou.