Spomenuli sme zatiaľ dve veľké výhody Superbu – dizajn, ktorý naozaj nestarne a veľkorysý vnútorný priestor. Do tretice k nim pridávame ešte jednu, možno najzásadnejšiu. Vysoký cestovný komfort v spojení s nízkou spotrebou.
Po najazdení takmer 800 kilometrov, približne rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnicu, sa nám priemerná spotreba ustálila presne na hranici, ktorá je udávaná aj oficiálne – 8,6 litra na sto kilometrov. S autom sme jazdili „rodinným štýlom“, pretože ho za rodinné jednoducho aj považujeme. A to aj napriek maximálnemu výkonu 280 koní a faktu, že stovku zvláda za 5,2 sekundy.
Z nášho pohľadu je Superb vynikajúcim autom na dlhé diaľničné presuny, aj vďaka veľmi dobrému odhlučneniu (my sme mali v doplnkovej výbave aj akustický paket pre predné bočné okná) a komfortnému naladeniu podvozku, ktorý – ako sme už napísali vyššie – k športovej jazde extra neláka. Neláka k nej príliš ani prevodovka, ktorá v štandardnom režime motor v mene nízkej spotreby a emisií trochu dusí.
Ak si ju však naladíte do športového režimu, akoby ste sedeli v celkom inom aute. Potom drží motor vo vyšších otáčkach, umožňujúcich využiť jeho dynamický potenciál naplno. Koniec koncov – maximálny krútiaci moment 400 Nm je dostupný približne v rozmedzí od 2-tisíc do 3-tisíc otáčok, prevodovka ho v športovom nastavení viac-menej rešpektuje, čo je veľmi príjemné.
Bonusom je silná bezpečnostná a technologická výbava, na ktorej si Škoda naozaj dáva záležať.
Záver
V testovanom aute máte vlastne hneď „dve v jednom“ – komfortné a tiché približovalo, v ktorom občas ani neviete, že je motor naštartovaný a zároveň dynamické a rýchlo auto, s ktorým si aj napriek komfortnejšie naladenému podvozku môžete vyskúšať aj nejaké tie dynamickejšie prejazdy zákrut.
Super vo svojej dosluhujúcej tretej generácii je z nášho pohľadu stále vynikajúcim autom. Najvýkonnejší agregát pod kapotou, ktorý sme práve otestovali, je skvelý, no priznávame bez mučenia, že našou prvou voľbou by bol výkonnejší 147 kW variant dvojlitrového naftového motoru.
Ten veľmi dobre zaberá už odspodu, má stále viac než dostatok výkonu a je tak kultivovaný, že prakticky nepoznať, že ide o naftový agregát. A samozrejme, netreba zabúdať ani na ekonomický rozmer – naozaj s ním možno jazdiť so spotrebou pod päť litrov.