Pokračovanie článku: Test: Dacia Jogger Extreme. Hľadáte veľké auto za dobrú cenu? Práve ste ho našli

S novým logom

My sme aktuálne testovali Jogger, ktorý sa môže pochváliť vylepšeným vzhľadom. V rámci vizuálneho zjednotenia portfólia, súvisiaceho s novým logom, dostal totiž Jogger vynovenú prednú masku.

Nové logo, tvorené bielymi písmenami D a C, štylizovanými tak, aby pripomínali oká reťaze (pozrite si fotografie), Joggeru mimoriadne svedčí, najmä v kombinácii so zelenou farbou testovaného auta. Tým, ako je zakomponované do prednej masky Jogger spredu aj opticky rozširuje a prepožičiava mu drsnejší imidž.

VIDEOTEST: Dacia Sandero SCe 65 - ide to aj bez turba!
Video

V strede piatych dverí je taktiež biely nápis Dacia. Logo aj názov značky sú v štandardných modeloch biele vždy, bez ohľadu na farbu auta. Biele sú dokonca na bielych autách a prekvapivo to vôbec nevyzerá zle. Biely nápis DACIA po novom nájdete aj v strede volantu. V najnovšom prevedení Extreme je už zadný nápis a niektoré doplnky medené. My sme takto „vylepšenú“ výbavu na testovanom aute ešte nemali.

Dacia Jogger Extreme TCe 110 (2023)
Dacia Jogger Extreme TCe 110 (2023)
+16Dacia Jogger Extreme TCe 110 (2023)

Testovaná verzia bola 7-miestna, pričom sedadlá v druhom a treťom rade sú zvýšené ako vo väčšine podobných áut, takže sedíte trochu ako v kine. Ak využijete všetkých sedem miest, zostáva vám ešte i tak približne 200-litrový kufor. Tu by sme chceli naozaj pochváliť sedadlá v treťom rade, pretože sa s nimi manipuluje veľmi jednoducho a sú ultraľahké, ich hmotnosť je cca 10 kg, takže bez problémov si s nimi poradí aj žena. Dokonca sa nám zdalo, že z hľadiska priestoru pre kolená je o niečo viac miesta v treťom rade než v druhom.

Interiér pôsobí jednoducho, ale rozhodne nie... Foto: Pravda, Martin Domček
Dacia Jogger Extreme TCe 110 (2023) Interiér pôsobí jednoducho, ale rozhodne nie low-costovo.

Interiér je samozrejme do určitej miery poplatný nízkej cene. Je v ňom veľa tvrdých lacných plastov, avšak doplnených niekoľkými vkusnými a prepracovanými detailmi, napríklad čalúnenými opierkami, alebo elegantnými ovládačmi automatickej klimatizácie, takže celkový dojem rozhodne nie je low-costový. Práve naopak – nám sa interiér, rovnako ako jeho usporiadanie a ergonómia, páčili.

Litrový motor stačí

Litrový benzínový trojvalec s výkonom 81 kW a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm (ten je výrazne vyšší než vo verzii benzín + LPG) pre Jogger bohato stačí. Je dostatočne dynamický a agilný a dobre spolupracuje aj s pomerne presne radiacim 6-stupňovým manuálom. Auto totiž ťaží zo svojej relatívne nízkej hmotnosti, ktorá sa pri 7-miestnom usporiadaní pohybuje na úrovni 1,3 tony.

I vďaka tomu sa nám podarilo jazdiť s priemernou spotrebou na úrovni 6,4 litra, pričom polovicu ciest tvorili okresky, štvrtinu diaľnice a štvrtinu mesto. Zaujímavé by bolo otestovať spotrebu auta pri plnom obsadení a v nejakých horských priesmykoch, to sa nám ale bohužiaľ nepodarilo. Čo však nie je, môže byť.

Do horských priesmykov by sme sa chceli vydať s unikátnou verziou, ktorá bude mať vo výbave Pack Sleep. Ten tvorí špeciálna konštrukcia prispôsobená rozmerom batožinového priestoru. Rozloží sa za menej ako 2 minúty a vytvorí veľkú manželskú posteľ s matracom.

Lôžko sa rozprestiera cez celú zadnú časť vozidla, od zadnej časti predných sedadiel až po zadné dvere nad sedadlom druhého radu, ktoré sa sklopí. Výsledný priestor na spanie je mimoriadne veľkorysý: dĺžka 190 cm, šírka až 130 cm, minimálna výška nad hlavou 60 cm.

Pri 7-miestnej konfigurácii vám veľa miesta na... Foto: Pravda, Martin Domček
Dacia Jogger Extreme TCe 110 (2023) Pri 7-miestnej konfigurácii vám veľa miesta na batožinu nezostane. So sedlami sa manipuluje jednoducho, sú totiž mimoriadne ľahké.

Ale späť k testovanému modelu – pochvalu si zaslúži aj podvozok, ktorý prekvapivo dobre zvládal väčšie nerovnosti a je pomerne slušne odhlučnený. Dacie sú jednoducho stavané na horšie cesty a pri jazde je to cítiť.

Z nášho hľadiska je Jogger jedným z mála MPV, ktoré ešte sú v ponuke. Samozrejme, v interiéri sa nájdu chybičky a je cítiť, že na materiáloch sa občas šetrilo. Ale na druhú stranu – pomer cena/hodnota je naozaj výborný.

V strede piatych dverí je veľký biely nápis... Foto: Pravda, Martin Domček
Dacia Jogger Extreme TCe 110 (2023) V strede piatych dverí je veľký biely nápis Dacia. Modelové označenie vyzerá trochu lacno.

Cena testovaného auta v 7-miestnom prevedení s nadštandardnou výbavou len mierne presiahla 21-tisíc eur. A to sme už vo výbave mali aj hands-free kartu pre bezkľúčový prístup a štartovanie, navigáciu, automatickú klimatizáciu, zadnú parkovaciu kameru a senzory, 16-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, dažďový a svetelný senzor, tempomat a 8-palcový dotykový displej infotainmentu s podporou Apple Car Play a Android Auto.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 13 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #MPV #rodinné auto #Dacia Jogger
Články podľa značiek