Slušný dojazd, pomalšie nabíjanie
Ale späť k testovanému plug-in hybridu. Jazdný štýl možno ovplyvniť aj ovládačom režimov Audi Drive Select, ktorý ponúka módy Dynamic, Comfort, Auto a Individual. Spomalenie zasa podporuje rekuperácia s maximálnym výkonom až 40 kW. Tak ako väčšina plug-in hybridov, nepodporujú ani nové zástrčkové hybridy Audi rýchle nabíjanie. Maximum 3,6 kW znamená, že na dobitie akumulátorov z domáceho wallboxu potrebujete 3 hodiny a 45 minút, ak by ste auto dobíjali z bežnej domácej siete (220 V), malo by vám to trvať plus-mínus 5 hodín.

Pomalšie nabíjanie je oproti konkurencii jedinou väčšou nevýhodou tohto auta. Má však aj svoje výrazné výhody. Tou najväčšou je podľa nás výborne vyladený hybridný pohon, pri ktorom dokáže plug-in hybridná Q3-ka jazdiť s naozaj nízkou spotrebou aj pri vybitej batérii. Auto si totiž po vybití necháva pomerne výraznú rezervu v batérii, ktorá umožňuje elektromotoru často a efektívne asistovať spaľovaciemu motoru.
Takže vo výsledku v meste dokážete aj s vybitou batériou jazdiť so spotrebou len mierne nad päťlitrovou hranicou, na diaľnici pri jazde na hranici povoleného limitu bude mať spotrebu okolo 8,5 litra. Priemer v hybridnom režime s vybitou batériou sme dosiahli 6,3 litra, čo je na takto veľké a pomerne ťažké auto výborná hodnota.
Pokiaľ máte batériu nabitú, tak v meste a s ľahšou nohou na plyne nie je problém dosiahnuť čisto elektrický dojazd na úrovni 45 kilometrov, čo je naozaj slušná hodnota. My sme s autom jazdili v lete, v zime by to zrejme bola o niečo nižšia hodnota. V kombinovanom režime Audi udáva s nabitou batériou spotrebu okolo 1,6 litra na sto kilometrov, podľa nás to bude približne o liter viac.

Navyše aj na 19-palcových kolesách jazdí plug-in hybridná Q3 naozaj komfortne, je pomerne istá i v zákrutách a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm si s ňou z času na čas možno užiť dynamickejšiu jazdu, hoci na ňu nie je stavaná.
Klasika v modernom vydaní
Audi Q3 45 TFSI e naozaj dobre vyladený plug-in hybrid. Aj keď neponúka rýchle nabíjanie a stokilometrový dojazd, ako niektorí jeho konkurenti, tak spolupráca spaľovacieho motoru s elektromotorom je vzhľadom na dlhšie využívanie tejto technológie vyladená temer k dokonalosti. Deklarovaný dojazd nie je len na papieri, ale aj v praxi sa mu naozaj priblížite.
K tomu treba prirátať prémiové spracovanie a mierne konzervatívnejší interiér so zachovanými hardvérovými ovládačmi tam, kde sú praktickejšie a so špičkovou ergonómiou, vďaka ktorej je jazda naozaj komfortná.
Z nášho pohľadu je Audi Q3 45 TFSI e výborný plug-in hybrid pre tých, ktorým z hľadiska možností dobíjania a každodenného využívania auta na dochádzanie do práce dáva plug-in hybridná technológia ekonomický zmysel, no zároveň v dnešnom pretechnizovanom svete s dôrazom na digitálne technológie hľadajú komfortné auto s klasickým usporiadaním a hlavne jednoduchým prístupom ku všetkým funkciám, ktoré bežne využívajú.
Audi sa skrátka podarilo vytvoriť auto, do ktorého zakomponovali modernú technológiu tak, že ani v najmenšom nebude pôsobiť rušivo. Rýchlo si na ňu zvyknú aj tí, ktorí neradi experimentujú a od prvého momentu sa v ňom budú cítiť tak komfortne, ako sa na auto prémiovej značky patrí.