Test: vynovený Volkswagen ID.3 prekvapil nízkou spotrebou, cenu má zaujímavú

Oproti predchodcovi nové ID.3 výrazne zlacnelo, má väčší dojazd a kvalitou materiálov je v inej lige.

28.07.2023 06:00
debata (9)
Aj s 58 kWh batériou a výkonom 150 kW zostala... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.3 Pro (2023) Aj s 58 kWh batériou a výkonom 150 kW zostala cena auta pod hranicou 38-tisíc eur.

Pokiaľ ide o elektromobilitu, Volkswagen nikdy neskrýval svoje veľké ambície. Jeho predstavitelia, tí minulí a čiastočne aj súčasní, majú stále za cieľ, aby sa nemecká automobilka stala najväčším svetovým výrobcom elektromobilov a konkurovala priamo Tesle.

Volkswagen to nemá jednoduché

Na elektrické autá vsadili takmer všetko – do roku 2030 chcú do nej investovať desiatky miliárd eur. Navyše vývoj spaľovacích motorov presunuli na materskú Škodu a „obetovali“ aj niekoľko lukratívnych modelov. Dokonca jeho predstavitelia vyhlásili, že nebudú pokračovať vo vývoji spaľovacej verzie aj pri tak ikonickom modeli, akým je nesporne Golf, ktorý desiatky rokov dominoval európskym predajom.

Ibaže tento ambiciózny cieľ sa im nedarí úplne napĺňať. Jedným z dôvodov je, že Tesla rozpútala v Európe tvrdú cenovú vojnu a nastavila cenu svojho Modelu Y, vyrábaného aj v novej továrni neďaleko Berlína tak nízko, že tradiční európski výrobcovia jej jednoducho nedokážu konkurovať.

Volkswagen ID.3 Pro (2023)
Volkswagen ID.3 Pro (2023)
+10Volkswagen ID.3 Pro (2023)

Model Y sa predáva tak dobre, že sa dokonca po prvých šiestich mesiacoch tohto roku stal najpredávanejším autom v Európe. A to nielen medzi elektromobilmi, ale absolútnym, bez ohľadu na triedu auta a druh pohonu. Keď sme si tento model dali do slovenského konfigurátora Tesly, jeho cena začína tesne pod hranicou 40-tisíc eur. Podliezť ju s porovnateľným autom je takmer nemožné.

Aby sme ale boli korektní, pri testovanom vynovenom Volkswagene ID.3 sa to Nemcom podarilo. Tento elektromobil totiž aktuálne začína v silnej verzii Pro Performance s výkonom 150 kW (204 koní) a s batériou s kapacitou 62 kWh (58 kWh využiteľná) na Slovensku na sume 37 990 eur. To stojí naozaj za zmienku, pretože medzigeneračne sa cena tohto modelu znížila o takmer 5 000 eur.

Už v základe je v interiéri 12-palcový displej. Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.3 Pro (2023) Už v základe je v interiéri 12-palcový displej.

Uvidíme, čo to urobí s predajmi. Minulý rok pre tento model nebol najlepším, aj keď sa stal s vyše 53-tisíc predanými kusmi stal piatym najpredávanejším elektromobilom v Európe. Medziročne však zaznamenal pokles predaja až o 24 percent. Nie je to však celkom jeho vina, mnohí v roku 2022 totiž dali prednosť novému a väčšiemu Volkswagenu ID.4, ktorý napokon skončil na treťom mieste. Pred ním boli už len dve Tesly – Model 3 na druhom mieste a aktuálny kráľ medzi elektromobilmi, už spomínaný Model Y.

Ako sa vyrába v Bratislave už vyše 20 rokov VW Touareg

Prednosť mu dávali aj Slováci – tí v uplynulom roku kúpili 102 kusov modelu ID.4, no len 31 kusov ID.3. Tento rok je situácia už iná, po polroku je predaných takmer toľko kusov z ID.3, ako za celý minulý rok. Za prvých šesť mesiacov sa ich predalo 26 a to facelift len prichádza na trh.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #VW ID.3 #test auta #autotest
Články podľa značiek