Fio bankaFio banka

Pokračovanie článku: Test: vynovený Volkswagen ID.3 prekvapil nízkou spotrebou, cenu má zaujímavú

Poučili sa z chýb

Mimochodom – ide o pomerne skorý facelift, prišiel totiž približne dva a pol roku po uvedení modelu na trh. Má to však svoju príčinu. VW predstavil ID.3 koncom roka 2019, skutočný predaj však odštartoval až v roku 2020. A prvý model novej generácie ID sprevádzali pomerne silné „pôrodné bolesti“. Týkali sa najmä softvéru, pričom niektoré funkcie inžinieri jednoducho nedokázali dlho rozchodiť. Napríklad rozšírenú realitu head-up displeja, aktivovala automobilka zákazníkom až niekoľko mesiacov po kúpe. Pretrvávali aj problémy s infotainmentom.

Volkswagen ID.3 Pro (2023)
Volkswagen ID.3 Pro (2023)
+8Volkswagen ID.3 Pro (2023)

To je však už minulosťou, je tu už zmienený facelift, ktorému sa, aspoň podľa našich týždňových skúseností, podarilo takmer všetky neduhy pôvodnej verzie vychytať. ID.3 z nášho pohľadu dospelo – nielen technologicky, ale aj vizuálne.

Po novom je menej „hravým“ elektromobilom. Z nového nárazníka totiž zmizla dekoratívna štruktúra po stranách. Toto miesto využil Volkswagen na vytvorenie vertikálnych štrbín, ktoré znižujú odpor vzduchu usmernením prúdenia v oblasti predných kolies. Nový je aj sací otvor v spodnej časti nárazníka. Kapota vyzerá dlhšia, pretože dizajnéri odstránili čierny pás pod čelným oknom. Vzadu sú najväčšou novinkou zadné delené svetlá, ktoré teraz svietia aj v zadnom veku.

V kabíne cítiť oveľa väčší dôraz na vnímanú kvalitu. Lacné tvrdé plasty vystriedali mäkčené, už na prvý pohľad kvalitnejšie. Vidieť to (a aj na dotyk cítiť) napríklad na spodnej časti prístrojovky a vrchnej časti obkladu dverí. Zachované však zostali nešťastné ultra citlivé kapacitné ovládače na volante (dobrá správa – nový Passat ich však už nebude mať, vracia sa ku klasike) a zostala aj nepodsvietená lišta na ovládanie klimatizácie pod centrálnym displejom. Ten po novom bude vo všetkých verziách 12-palcový, menší 10-palcový definitívne skončil.

Sedadlá sú pohodlné, bez problému si za... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.3 Pro (2023) Sedadlá sú pohodlné, bez problému si za volantom nájdete optimálnu polohu.

Pri navrhovaní štruktúry jeho menu vychádzal VW opäť zo spätnej väzby majiteľov. S novou verziou softvéru s novou verziou softvéru ID.Software 3.5 sa ponuka funkcií súvisiacich s nabíjaním napríklad dostala do prvej vrstvy menu. Samotné nabíjanie uľahčí inteligentný plánovač trás, ktorý vyberá najvhodnejšie zastávky na nabíjanie s ohľadom na ich výkon aj obsadenosť.

A keď sme už pri nabíjaní – verzia s 58 kWh batériou tak zvládne maximálny nabíjací výkon 120 kW (oproti pôvodným 100 kW) a verzia s väčšou batériou (v cenníku je štandardom pri verzii ID.3 Pro S) dokonca až 170 kW. Balík asistenčných systémov vylepšil adaptívny tempomat, ktorý pracuje v celom rozsahu rýchlostí a udržiavanie v jazdnom prúde, ktorému stačí na identifikovanie jediná čiara vodorovného značenia.

Výborné na ceste, skvelá spotreba

Čím nás auto naozaj príjemne prekvapilo, boli jazdné vlastnosti a spotreba. V aute nie je problém nájsť si optimálnu polohu za volantom (celkovo je v kabíne dosť miesta, dokonca aj vzadu), je z neho dobrý výhľad a pochváliť musíme aj veľmi dobré odhlučnenie – aj pri rýchlostiach nad sto kilometrov ste aerodynamický hluk prakticky neregistrovali. Podvozok je naladený optimálne – nie je ani prehnane tvrdý a ani extrémne plavný. Auto v zákrutách dobre drží stopu, je stabilné a správa sa absolútne predvídateľne.

Vzadu sú po novom delené svetlá. Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.3 Pro (2023) Vzadu sú po novom delené svetlá.

A to sme sa ešte nedostali k spotrebe. Po týždňovom teste a takmer 700 najazdených kilometroch, z čoho bola takmer tretina po diaľnici, sme skončili s priemerom tesne nad 14 kWh. Je pravda, že sme jazdili v ekorežime a na diaľnici rýchlosťou maximálne 110 km/h, no aj tak je to super. Reálne sa dá s týmto autom a 58 kWh batériou naozaj spraviť tých 350 – 370 kilometrov, pri troche snahy možno aj 400. V meste sa dokonca dostali miestami aj na jednocifernú spotrebu, naopak pri už zmienenej 110-ke na diaľnici sme boli na priemere približne 20 kWh. Za spotrebu si facelift ID.3 naozaj zaslúži palec hore.

Priznávame, že ja po skúsenostiach s predchodcom sme k ID.3 spočiatku pristupovali s dešpektom, test sme však ukončili s veľkým rešpektom. Auto vyložene dospelo – dizajnovo, technologicky aj jazde. Má navyše veľmi dobrú spotrebu, slušne vyzerá a prichádza aj s konkurencieschopnou cenou. Volkswagen sa na chybách vyložene poučil a priniesol na trh elektromobil, ktorý by mohol koncom roku pomerne výrazne prehovoriť do predajných štatistík elektrických áut. Má na to všetky predpoklady.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #elektromobil #VW ID.3 #test auta #autotest
Články podľa značiek