ID. Buzz je zatiaľ dostupný iba v jedinej verzii, využíva synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi uložený vzadu a logicky teda poháňajúci zadnú nápravu. Toto riešenie má jednu obrovskú výhodu – ID. Buzz má výnimočne dobrý „rajd“, polomer otáčania je len 11,1 metra. Takže auto je aj napriek väčším rozmerom veľmi obratné a dobre manévrovateľné.
Dobrý dojazd, rozumná spotreba
Elektromotor má výkon 150 kW, čo je 204 koní. Dynamika nie je extra výnimočná, na stovku tento elektrický van potrebuje 10, 2 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 145 km/h. Vďaka okamžite dostupnému krútiacemu momentu 310 Nm však najmä pri rozbiehaní pôsobí ID. Buzz živo. Vyššia rýchlosť nám absolútne nechýbala, toto auto vás jednoznačne vyzýva k „sightseeing“ pohodovej jazde.
My sme týmto štýlom najazdili takmer tisíc kilometrov, z čoho približne polovicu tvorili okresky, 30 percent diaľnice a 20 percent mesto. Celková priemerná spotreba bola na konci 19,9 kWh, čo nás celkom príjemne prekvapilo. Na diaľniciach sme pritom jazdili tempom okolo 120 km/h. Pri ňom spotreba vzrástla približne na 24 kWh.
V optimálnom prípade vďaka podpore rýchleho nabíjania výkonom až 170 kW nabijete batériu z 5 na 80 percent za polhodinku. My sme dokázali na 150 kW nabíjačke reálne nabiť za hodinu asi 60 kWh (nabíjali sme ma vyše 90 percent), čo je fajn. Tu treba spomenúť, že ak si nabíjanie naplánujete cez zabudovanú navigáciu, tá naň batériu pripraví tak, aby po príjazde k nabíjačke mala optimálnu teplotu.
Z nášho pohľadu je ID. Buzz Pro skvelým rodinným vanom. Má už reálne dostatočný dojazd, nabijete ho pomerne rýchlo a predovšetkým – jazdu v ňom si vyložene užívate, aj vďaka tomu, že interiér auta pôsobí rovnako priateľsky, ako exteriér. V kabíne je navyše dostatok miesta vpredu aj vzadu a aj odkladacích priestorov.
ID. Buzz sa skvele osvedčí v úlohe ekologického rodinného auta, ktoré už zvládne aj dlhšie vzdialenosti. Má totiž naozaj slušnú spotrebu, umožňujúcu (aspoň v lete) reálny dojazd na úrovni 370 kilometrov a naozaj nás prekvapilo veľmi dobrou manévrovateľnosťou.
Nie celkom sme stotožnení s politikou príplatkovej výbavy, ktorá auto dokáže dosť predražiť a tiež by sme privítali možnosť vybrať sedadlá v druhom rade, čo aktuálne Volkswagen vôbec neodporúča. Zaujímavá bude podľa nás aj 6-miestna verzia, ktorá by mala na trh prísť v budúcom roku.