Je zázrak, že v dnešných časoch vôbec takéto auto vzniklo. Nadupaným 8-valcom ruže veru nekvitnú. A už vôbec nie športovým autám, ktoré vznikajú na čistom hárku papiera. Štutgart ale urobil presne tento krok. A vedel prečo. Nový Mercedes-AMG SL má totiž prevziať štafetu hneď niekoľkých modelov, ktoré nemecká automobilka škrtla z portfólia. Kupé a roadster AMG GT už na linkách nie sú a končí aj otvorená verzia triedy E a S. Nové SL má tak prilákať širokú škálu zákazníkov. Aj preto má po prvýkrát od roku 1952 štyri sedadlá, komfortné prvky v štýle triedy S a dynamiku, ktorou chce konkurovať rovno superšportom. Asi neprekvapí, že o vývoj SL sa postarala divízia AMG. Tá mu naordinovala úplne novú hliníkovú platformu. Na karosérii či podvozku nenájdete jediný spoločný komponent so súčasnou produkciou Mercedesu-Benz. Aj preto sa na kapote skvie logo s nápisom Affalterbach.
Zvonka AMG, zvnútra Mercedes
My sme si vyskúšali úplný vrchol ponuky – 8-valcovú verziu SL 63 4Matic+, ktorá demonštruje maximum technologických kompetencií AMG. Dizajnom vás dostane okamžite. Nádherný roadster evokuje príslušnosť k rodine z Affalterbachu vertikálne rebrovanou maskou, takmer ako na originálnom SL 300, nízkou stavbou, dlhou kapotou s dvojicou „hrbov“, prudko skloneným čelným oknom, krátkymi prevismi a svalnatou zadnou časťou karosérie. V našom prípade okorenili vzhľad karbónové zrkadlá, tyrkysová metalíza Hyper Blue Mettalic, svetlá Digital Lights s 2,6 miliónmi pixelov, stmavené zadné svetlá a nádherné mnoholúčové disky s priemerom 21 palcov. Áno, tieto prvky sú za príplatok, to napriek tomu, že už základnou cenou vás toto auto vystraší. Aktívny zadný spojler však dostanete v sérii, rovnako ako čiernu plátennú strechu. Prekvapí len falošný výduch na predných blatníkoch.
Kým konštrukčne je toto auto nové, v kabíne vládne jasná spriaznenosť so Štutgartom. Je tu síce volant AMG so zdvojenými ramenami a úžasným vencom, rovnako ako špecifický dizajn kaplnky digitálneho kokpitu, ale infotainment MBUX dobre poznáme z novej triedy E, S či nových elektromobilov radu EQ. To nie je výčitka, no vzhľadom na cenu by si možno nové SL zaslúžilo ešte autonómnejší prístup. Atmosféru „auta snov“ kazí plastová lišta pod displejom, rovnaká, akú majú štutgartské modely s tretinovou cenovkou, alebo strohé slnečné clony. Ergonómiou je ale SL priam omamné. Sedadlá sú presne také, ako si prajete. Veď len bedrová opierka sa dá cez MBUX nastaviť v desiatich stupňoch, a vlastne platí to o všetkých pneumaticky ovládaných vankúšoch. Nechýbajú ani masážne funkcie a tepelný „šál“.
Komfortnou výbavou akoby si SL pomýlilo triedu, do ktorej patrí. Len ťažko nájdete na trhu auto, ktoré inklinuje k superšportom, no zároveň umožňuje meniť atmosféru v kabíne grafikou rozčerenej vodnej hladiny či jarného lesa a dopĺňať ju zvukom letného dažďa alebo upokojujúcou melódiou. Na čo je to dobré? Je tu predsa čosi oveľa lepšie ako syntetické zvuky – nefalšovaná kulisa strojovne pod kapotou, ktorú dokáže vyčarovať jedine AMG. Mohutný 4-litrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel, vyladený na 430 kW a 800 Nm krútiaceho momentu, zásobuje kabínu opojným bublajúcim barytónom aj v režime Comfort. Nehovoriac o tom, ak otvoríte strechu a ak tomu klapky vo výfuku, keď sa naplno prejaví priam „zvierací“ potenciál motora, spojeného s 9-stupňovým automatom.