Pokračovanie článku: Test: modernizovaná Alfa Romeo Stelvio. Dotiahla sa na prémiu?

Jazdiť s ním je radosť

Pod kapotou testovaného auta sme mali silný benzínový dvojliter s výkonom 206 kW (280 koní) a veľmi slušným maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, dostupným už pri 2 250 otáčkach. Dopĺňa ho 8-stupňová automatická prevodovka. Poháňané boli obe nápravy, pohon 4×4 označuje Alfa Romeo ako Q4. Vďaka tejto výbave Stelvio zvládne stovku za 5,7 sekundy a maximálku má 230 km/h.

Červená koža v kombinácii s bielym lakom... Foto: Martin Domček, Pravda
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo (2023) Červená koža v kombinácii s bielym lakom pôsobila extravagantne.

Vyšší výkon sa do určitej miery podpísal aj na spotrebe. Normovaný priemer je 8,3 až 9,2 litra, my sme sa bez toho, aby sme veľmi „tlačili na pílu“ dostali po odjazdení približne 700 kilometrov, rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnicu, na deväťlitrový priemer, ktorý považujeme za dobrý. Pri dynamickejšej jazde serpentínami sa krátkodobo môžete priblížiť aj 12-litrovej hranici.

Prevodovka v bežnom režime radí na prvých stupňoch trochu váhavo, od trojky vyššie je však už sprevodovanie rýchle a presné. V športovom režime drží štandardne vyššie otáčky a nechá vás atakovať červenú hranicu otáčkomeru, čo je fajn. Osemstupňový automat patrí k silným stránkam auta.

Vzadu sú mierne zatmavené horizontálne... Foto: Martin Domček, Pravda
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo (2023) Vzadu sú mierne zatmavené horizontálne orientované svetlá.

Podvozok stavia na tradične silných stránkach platformy Giorgio. Zavesenie Alfa Link má predné dvojité priečne lichobežníkové ramená a vzadu päťprvkovú nápravu, hmotnosť je rozdelená ideálne 50:50. Auto výborne drží v zákrutách, z nášho pohľadu je naladené viac na športovú jazdu. Vôbec tým nechceme tvrdiť, že je prehnane tvrdé, no ak hľadáte vyložene pohodlné auto skôr na vozenie sa než na šoférovanie, tak Stelvio nebude najlepšou voľbou. Ak ste dynamický šofér a zapnete si športový režim, budete s ním úplne spokojní. Výborne drží v zákrutách, riadenie je naladené „tak akurát“, brzdy sú úplne skvelé a radenie presné.

Z nášho pohľadu je Stelvio univerzálne použiteľné charizmatické SUV, ktoré bude viac vyhovovať aktívnym šoférom. Vzhľadom sa svoje parametre a pohon oboch náprav spotrebu považujeme za prijateľnú. Je zároveň vo vnútri dosť priestranné na to, aby uspokojilo rodinu. Má aj pomerne veľký kufor, no treba rátať s jeho tvrdším naladením. Oceňujeme ergonómiu interiéru a páči sa nám aj jednoduchá, avšak moderne a príjemne pôsobiaca prístrojová doska.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #SUV #Alfa Romeo Stelvio #test auta #autotest
Články podľa značiek