Čarovná spotreba
My sme počas testu najazdili takmer tisíc kilometrov, z toho pripadala približne polovica na diaľnice, štvrtina na okresky a štvrtina na mesto. Nijako extra sme auto nešetrili, no napokon sme test skončili v tomto dvojtonovom aute s priemernou spotrebou 5,3 litra. Pričom čisto na okreskách sme sa s ľahšou nohou na plyne dostali dokonca na štvorlitrovú hranicu a aj v meste sme bez problému dokázali jazdiť so spotrebou pod šesť litrov. A to aj so stálym pohonom 4×4.

Z hľadiska spotreby tento naftový agregát nemá chybu, jednoznačne ho odporúčame. Navyše výborne spolupracuje s 9-stupňovým automatom, pri bežnej jazde preraďovanie takmer nepostrehnete. Rovnako oceňujeme aj dynamiku, maximálny krútiaci moment 440 Nm je dostupný už od 1 800 otáčok. Koniec-koncov, zrýchlenie na stovku za 8,1 sekundy má dostatočnú výpovednú hodnotu.
Auto je na ceste mimoriadne komfortné a pohodlné, pričom aj pri dynamickejšej jazde sa karoséria v zákrutách nakláňa len minimálne a GLC sa v nich správa isto a predvídateľne.
Záver
Z nášho pohľadu je GLC kupé ideálnym rodinným SUV, pokiaľ túžite po prémiovej značke. Nie je prehnane veľké, no má pritom priestranný interiér, slušný kufor, je pohodlné a spracovanie je na špičkovej úrovni. Samostatnou kapitolou je testovaný naftový motor, ktorý naozaj funguje na jednotku a spotreba je doslova „čarovná“. Pri tomto agregáte chybu rozhodne neurobíte. Základná cena tejto verzie je tesne pod 65-tisícou hranicou.

Na súčasné pomery Mercedesu-Benz, ktorý v posledných dvoch rokoch pri cenách naozaj veľmi „tlačí na pílu“, to nie je zlé. Pravdou však je, že ak sa začnete trochu hrať s príplatkovou výbavou, tak cena auta môže poľahky preskočiť 80-tisícovú hranicu. A to aj v prípade, ak pri príplatkoch nebudete mať zbytočne veľké oči a jednotlivé prvky sa rozhodnete zvažovať racionálne a pragmaticky.