Pokračovanie článku: Test: Jeep Avenger. Vyskúšali sme európske Auto roka. So zmiešanými pocitmi

Pár chybičiek

Tu si dovolíme jednu kritickú odbočku. Pri kufri nájdete v našej galérii len oficiálnu fotku. Pri fotografovaní sa nám totiž stalo, že po jeho zatvorení nám systém ukazoval, že je stále otvorený, ibaže v skutočnosti otvoriť nešiel ani tlačidlom, ani manuálne. Zostal zaseknutý a keďže podľa systému bol zle zatvorený, tak auto sa následne vôbec nedalo zamknúť – ani elektronicky a ani mechanickým kľúčom.

Popritom sa nám opakovane stalo, že ak sa spolujazdec pripútaval bezprostredne pri rozbiehaní auta, to následne vyhlásilo „chybu núdzového brzdenia“, bohužiaľ nielen ikonkou, ale aj akusticky – a to veľmi výrazne a hlavne trvalo. Pomohlo, keď sme ho nakrátko vypli a opätovne naštartovali, pričom sa spolujazdec pripútal už skôr. Samozrejme, môže ísť o problém konkrétneho kusu, no ťažkosti s elektronikou zaznamenali aj iní, takže v tomto smere sme zostali trochu v rozpakoch.

Jeep pracuje na svojej identite aj takýmito... Foto: Pravda, Martin Domček
Jeep Avenger (2023) Jeep pracuje na svojej identite aj takýmito dizajnovými drobnosťami.

Aby sme však len nekritizovali. Elektrický Avenger naozaj dobre jazdí, je dynamický a je aj úsporný. A to nielen v meste, kde sa to od elektromobilu už akosi očakáva, ale aj na diaľnici. Na prvý pohľad Avenger nemá nijako „oslnivé“ parametre. Poháňa ho elektromotor umiestnený pod prednou kapotou, ktorý má výkon 115 kW (156 koní) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Ťaží totiž z už vyššie spomínanej modernizácie platformy e-CMP, čo sa prejavilo aj na náraste výkonu. Batéria má celkovú kapacitu 54 kWh (51 kWh využiteľných). Maximálna rýchlosť auta je 150 km/h ana stovku zrýchli za rovných 9 sekúnd.

Výborne jazdí, málo „žerie“

Podľa papierov to značí kombinovaný dojazd 390 až 400 km, v meste vyše 550. Nám sa podarilo v kombinovanom režime „spraviť“ okolo 360 kilometrov pri takmer rovnomernom rozdelení ciest medzi mesto, okresky a diaľnice. To značí priemer približne na úrovni 15 kWh. V meste a s trochou predvídavosti sa dá s týmto auto prejsť určite okolo 450 kilometrov, čo je super, jazdiť tam dokáže s priemerom aj pod 11 kWh. Zaujímavá bola spotreba na diaľnici, kde sa nám aj pri rýchlosti 110 až 120 km/h dokázala bez problému udržiavať tesne pod 20 kWh hranicou. Za takto dobré údaje vďačí auto nielen vylepšenej platforme a novému tepelnému čerpadlu, ale aj, na pomery elektromobilov, nízkej hmotnosti, ktorá len nepatrne prekračuje hranicu 1,5 tony.

Vpredu je dosť miesta a sedadlá sú pohodlné. Foto: Martin Domček, Pravda
Jeep Avenger (2023) Vpredu je dosť miesta a sedadlá sú pohodlné.

Podpora nabíjania výkonom 100 kW znamená, že dobitie z 20 na 80 % by nemalo zabrať viac ako 25 minút. Reálne sme však maximálny nabíjací výkon dosiahli približne do 20 percent nabitia batérie, potom sa veľmi dlho pohybovali na úrovni 70 – 60 kW. Z wall-boxu batériu striedavým prúdom pri výkone 11 kW nabijete z nuly na maximum približne za 5,5 hodiny.

Ako sme už spomenuli, Avenger jazdí výborne. Je veľmi dobre ovládateľný, stabilný, má presné riadenie, pocitovo dobrú dynamiku (najmä v športovom režime, v ktorom je dostupný vyššie spomínaný maximálny výkon) a aj cestovný komfort je slušný. Samozrejme, auto je nastavené o niečo tvrdšie, takže najmä na priečne nerovnosti reaguje citlivejšie, ale rozhodne nie je nejako prehnane uskákané. Navyše auto je veľmi dobre odhlučnené. Motor samozrejme nepočuť, ale minimalizovaný je aj aerodynamický hluk a hluk od podvozku.

Zadné aj predné svetlá sú zapustené do... Foto: Pravda, Martin Domček
Jeep Avenger (2023) Zadné aj predné svetlá sú zapustené do karosérie , čo znižuje riziko ich poškodenia.

Podľa nás Jeep Avenger vyzerá veľmi dobre zvonku aj zvnútra a na pomery svojej triedy je aj pomerne priestranný. Naozaj príjemne nás prekvapil spotrebou, rýchlosť nabíjania je dostatočná, celkovo je elektrický pohon riešený dobre a pochváliť môžeme aj jeho jazdné vlastnosti. Na to, že ide o pomerne malé auto, je však jeho cena nastavená z nášho pohľadu až príliš sebavedomo (testované auto v najvyššej výbave stálo cca 44 500 eur). Taktiež sme zostali trochu v rozpakoch nad opakovanými zlyhaniami elektroniky. Možno by sme sa pri tomto modeli predsa len viac orientovali na spaľovaciu verziu, ktorá práve prichádza na náš trh, navyše s oveľa zaujímavejšie nastavenou cenou.

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #test auta #autotest #Jeep Avenger
Články podľa značiek