Prekvapil na ceste
Najviac nás však Gladiator, aj vzhľadom na naše dlhoročné skúsenosti s Wranglerom, prekvapil komfortom na asfaltových cestách. Aj napriek ľahkej zadnej časti, rámovej konštrukcii a tuhým nápravám na priečnych nerovnostiach prakticky nenadskakoval, dokázal nimi prechádzať (na pomery pikapov) vyložene komfortne. Navyše bol prekvapivo stabilný v zákrutách, aj keď samozrejme treba nimi s ohľadom na konštrukciu auta prechádzať s rozvahou.
Na diaľnici pri rýchlostiach mierne pod maximálnym povoleným limitom už Gladiator začína byť trochu hlučný, no vzhľadom na jeho konštrukciu a aerodynamiku mu to nemožno vôbec vyčítať. A samozrejme treba rátať s tým, že s autom dlhým 5,6 metra sa neparkuje príliš jednoducho. Navyše musíte pritom dávať pozor na výrazne dopredu vystupujúci predný nárazník.
To, čo je silnou stránkou tohto auta, opäť prebranou z Wrangleru, je „fun factor“, ktorý ostatné pikapy jednoducho nemajú. Je jediným vozidlom v tejto triede s odnímateľnou strechou, plátennou strechou a dokonca aj odnímateľnými dverami a sklápacím predným oknom. Korba je dlhá 1531 mm a široká 1442 mm. Nosnosť dosahuje 613 kg, čo v kombinácii s rôznymi možnosťami personalizácie, krytov a úchytov znamená, že v tomto aute odveziete takmer čokoľvek..
Gladiator má – rovnako ako Wrangler, krátku a prakticky úplne kolmú prístrojovú dosku a v kabíne ponúka rovnaký komfort (mimoriadne pohodlné sedadlá, avšak trochu užší priestor), vrátane infotainmentu Uconnect s 7– alebo 8,4-palcovým dotykovým displejom a navigáciou. Systém je kompatibilný s externými zariadeniami prostredníctvom platforiem Apple CarPlay a Android Auto. Na tento displej je možné prenášať nielen obraz zadnej parkovacej kamery, ale aj prednej kamery, ktorá je vybavená čistiacim systémom.
K dispozícii je aj kožené čalúnenie, vyhrievané sedadlá a bezdrôtový vodotesný prenosný reproduktor Alpine umiestnený za zadnými sedadlami, čo je super nápad. Praktickými detailmi sú dodatočné úložné schránky pod sklopnými zadnými sedadlami.
Záver
Gladiator má možno vyššiu cenu, ale vzhľadom na jeho terénnu výbavu, rozmery a výkonný motor je plne opodstatnená. Má dobrý jazdný komfort, takže vynikajúco poslúži aj v podobe rodinného auta pre aktívnejšie rodiny, prepravujúce rôzne športové potreby, skútre a podobne. Navyše umožňuje jazdiť aj bez strechy a dverí a má takmer nekonečné možnosti individualizácie.
Spotreba je primeraná, spolupráca 8-stupňového automatu s agregátom príkladná a terénny pohon Jeepu nepotrebuje ďalší komentár, ten je už roky legendárny. Treba len rátať s o niečo vyšším aerodynamickým hlukom a rozmermi auta, ktoré vám občas môžu komplikovať parkovanie.
Gladiator je momentálne podľa nás najlepším pikapom na slovenskom trhu. Navyše je vytvorený na základe kultového Wrangleru, čo na ňom vidieť na prvý pohľad. Získate v ňom pracovné a zároveň rodinné mimoriadne zábavné auto s ikonickým imidžom. My sme si týždeň s ním naozaj užili a po testoch plug-in hybridného Compassu a elektrického Avengeru, ktoré v nás zanechali trochu rozpačité dojmy, sme si rozhodne napravili chuť.