Pokračovanie článku: Test: naftový Citroën C4 X. Žerie ani nie 5 litrov, spraví 1 000 km na nádrž. Potrebujete viac?

Úsporný diesel

A pozrime sa teraz na to z nášho pohľadu najdôležitejšie – naftový motor. Ten ponúka maximálny výkon 96 kW (131 koní) a maximálny krútiaci moment rovných 300 Nm. V praxi to znamená, že na stovku zrýchlite za 9,5 sekundy, čo je naozaj fajn, a maximálku výrobca udáva 206 km/h. Nebudeme klamať, po štarte a pri studenom motore nie je problém spoznať, že pod kapotou je naftový agregát.

Akonáhle sa však motor zahreje, zvukový prejav je kultivovaný a úplne v pohode. So spotrebou sme sa dostali v priemere mierne pod 5 litrov, čo značí, že na nádrž (má kapacitu 50 litrov) spravíte takmer 1 000 kilometrov. Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 300 Nm, čo je veľmi dobrá hodnota, navyše dostupnému už od 1 750 otáčok má auto veľmi dobrú akceleráciu aj dynamiku.

K tomu treba prirátať vyložene komfortný podvozok, za ktorý toto auto vďačí aj faktu, že predné aj zadné tlmiče využívajú progresívne hydraulické dorazy. Naša skúsenosť je, že auto je s nimi pri väčšej záťaži ešte viac komfortné, než keď v ňom ide šofér sám. Samozrejme, podvozok je trochu húpavý, nie však tak, že by vám v zákrutách robil nejaké extra problémy.

Záver

Z nášho pohľadu je Citroën C4 X rodinným autom a tak s ním treba aj jazdiť. Potom sa vám odvďačí nízkou spotrebou, na okreskách s ním v pohode „podleziete“ aj päťlitrovú hranicu a to nemusíte nijako extra defenzívne jazdiť. Silnými stránkami auta sú aj vnútorný priestor a dostatok odkladacích priestorov. Praktickú využiteľnosť kufra by viac podporili klasické „liftbackové“ piate dvere, škoda, že ich auto nemá.

Vzadu nechýba výrazný svetelný podpis, v strede... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Citroën C4 X BlueHDi 130 (2023) Vzadu nechýba výrazný svetelný podpis, v strede kufra je logo a pod ním aj názov značky

Naopak – a pri francúzskych autách to v poslednej dobe nepíšeme často – ceny sú zaujímavé, najmä pri základných verziách, keď sa držíte na 21-tisícovej hranici. Toľko dnes napríklad dáte aj za lepšie vybavenú Fabiu.

A naozaj nás potešil fakt, že Francúzi sa rozhodli zatiaľ v ponuke pri tomto modeli nechať úsporný 1,5-litrový diesel, ktorý mu naozaj svedčí. Ak hľadáte úsporné menšie rodinné auto, vhodné aj na dlhšie cesty, ktoré vás ale finančne nezruinuje, tak podľa nás bude testovaná C4 X patriť k tým najväčším favoritom.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #naftové autá #test auta #autotest #Citroën C4 X
Články podľa značiek