Ponuka motorov sa nijako nezmenila – je v nej hybridný agregát s objemom 1,8 litra, sekunduje mu výkonnejší hybridný dvojliter. Zdanie však klame. Hybridný pohon pod kapotou Corolly je totiž úplne nový. Ide už o jeho piatu generáciu, má lineárnejší charakter, nižšiu hlučnosť a prirodzenejší vzťah otáčok a okamžitej rýchlosti. Nová je konštrukcia riadiacej jednotky energie, znižujúca elektrické straty, prevodovka e-CVT je odľahčená a li-ion batéria kompaktnejšia aj napriek o 14 percent vyššiemu výkonu. Pokiaľ ide o hlučnosť, tu by sme možno pri rýchlostiach za hranicou diaľničného limitu, respektíve vo vyšších otáčkach, predsa len privítali, ak by na odhlučnení kabíny konštruktéri ešte trochu zapracovali, avšak pri bežnej jazde je auto vyložene tiché.
Toyota to vždy s hybridnými pohonmi vedela a výnimkou nie je ani jeho najnovšia generácia, keď je elektrická výpomoc spaľovaciemu motoru naozaj citeľná. Prejavuje sa to najmä na nízkej spotrebe (hlavne v meste), ktorou nás toto pomerne veľké a silné, takmer dvestokoňové, auto veľmi príjemne prekvapilo. Pokiaľ ide o konkrétne čísla, tak samotný benzínový dvojliter má maximálny výkon 112 kW, respektíve 155 koní pri 6000 otáčkach a maximálny krútiaci moment 190 Nm, dostupný v pásme od 4400 do 5200 ot/min. S elektrickou dopomocou sa však systémový výkon zvýši na 144 kW (196 koní). Maximálna rýchlosť auta je 180 km/h a na stovku dokáže zrýchliť za veľmi slušným 7,7 sekundy, takže dynamika mu rozhodne nechýba.
Úsporné a efektívne
Elektrická dopomoc sa podpísala aj na vyššie spomínanej veľmi dobrej spotrebe, najvýraznejšie pri jazde v meste, kde sa auto často rozbieha. Celkovo sme pri cca 800 najazdených kilometroch, približne rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnice dosiahli priemer 4,9 litra na sto kilometrov, čo je len veľmi tesne na priemerom, udávaným výrobcom (4,5 až 4,7 l/100 km). Asi neprekvapí, že najnižšiu spotrebu malo auto v meste, kde nebol žiadny problém „podliezť“ 4,5 litrovú hranicu.
Takže ak denne chodíte autom do práce, veziete manželku/manžela do práce a deti do školy, potom na krúžky a počas nich si odskočíte do obchodu, tak Corolla TS je na tento typ jazdenia ako stvorená, určite sa nad ňou oplatí pri kúpe nového rodinného kombi aspoň premýšľať a absolvovať testovaciu jazdu. Najvyššia spotreba je samozrejme na diaľnici, kde elektrina prichádza k slovu najmenej. Ale ani tu sa jej netreba báť – pri jazde mierne pod hranicou maximálneho povoleného diaľničného limitu sa dostanete len niečo tesne nad 6,5 l/100 km.
Pokiaľ ide o cestovný komfort, k dispozícii máte v testovanej výbave tri jazdné režimy – Sport, Normal a Eco a rozdiel medzi nimi je naozaj citeľný. Nejaký ten kilometer prejde auto dokonca aj čisto na elektrinu. Nám vo väčšine prípadov úplne postačoval štandardný režim, v ktorom je auto stále celkom dynamické, v tomto smere je spolupráca agregátu s e-CVT prevodovkou príkladná a cestovný komfort veľmi slušný. Pritom si možno užiť aj dynamickejšiu jazdu zákrutami, pri ktorej sa auto správa predvídateľne a udržuje si dobrú smerovú stabilitu, reakcie na riadenie sú presné a brzdný výkon je dávkovaný optimálne.
Záver
Z nášho pohľadu je Corolla Touring Sports veľmi dobrým rodinným kombíkom. Nepatrí síce k tým úplne najlacnejším, avšak ponúka úsporný a efektívny hybrid, s ktorým sa veľmi dobre jazdí v meste, má veľký kufor, dostatočný vnútorný priestor a slušnú výbavu už v základe. Z nášho pohľadu aj veľmi dobre vyzerá, pôsobí skutočne dynamicky, avšak zároveň elegantne, čo je kombinácia, zaručujúca, že po vizuálnej stránke rozhodne nebude starnúť rýchlo.
Ak hľadáte dobrý rodinný kombík, ktorá vás z hľadiska spotreby nezruinuje ani keď budete jazdiť veľa po meste, tak testované auto je zaujímavou alternatívou, kľudne aj v nižšej a lacnejšej výbave, než je GR Sport.