Pokračovanie článku: Test: SsangYong Torres - kórejský ‘Kodiaq‘ prekvapí výbavou aj cenou, ale je smädný

Tri displeje ako v Audi

Aj v kabíne je jasné, že Torres je autom novej generácie. Možno nepôsobí tak luxusne ako Rexton, ale zato má modernejší dizajn. Priestorom nešetrí. Komfortné je napokon už samotné nastupovanie. Kožené sedadlá sú štandardne vybavené vyhrievaním, ventilovaním a elektrickým nastavovaním. Ale aby sme boli úprimní, čakali sme od nich viac pohodlia. V porovnaní s tými v Rextone sú jednoducho tvarované a zbytočne tuhé. Aj lakťová opierka je jednoduchšieho razenia. Tvorí ju len kryt odkladacieho boxu, nedá sa nijako nastavovať. A posunúť vpred sa mohol Torres aj volantom. Funkčne mu síce niet čo vyčítať, ale má čudesný sploštený tvar a nie príliš vábivý dizajn. Vraj to podporuje správne držanie rúk v polohe deviatej a tretej hodiny.

Kabína nemá nič spoločné s doterajšími modelmi... Foto: PILC LUBOS
sangyong torres - test 2023 Kabína nemá nič spoločné s doterajšími modelmi SsangYongu. Úplne nová palubná doska nesie dva displeje a k tomu Torres pridáva aj samostatný displej klimatizácie v spodnej časti stredovej konzoly.
SsangYong Korando  Style  - 2023 Čítajte viac SsangYong Korando sa predstavuje v novej verzii Club

Palubná doska nemá nič spoločné s ostatnými SsangYongami. Prísne horizontálny tvar uľahčuje výhľad a zjednodušuje orientáciu v teréne. Klasický prístrojový panel tu už nenájdete. Vystriedal ho podlhovastý 12,5-palcový displej. Údaje sú výlučne digitálne a nič s tým nenarobíte. Analógová grafika nie je k dispozícii ani v móde Sport. Navyše je displej dosť nízko, takže Torres by si možno zaslúžil head-up displej, aspoň za príplatok. Oceňujeme ale vysoké rozlíšenie a modernú grafiku. Digitalizácia pokračuje centrálnou 9-palcovou obrazovkou infotainmentu. Okrem nej je tu aj šesť hardvérových tlačidiel a klasický ovládač hlasitosti – super. Táto časť slúži vlastne výhradne médiám, komunikácii a navigácii, pretože Torres má ešte tretí 8-palcový displej v spodnej časti stredovej konzoly, akoby „odkukaný“ z Audi.

Vzadu je Torres štedrí na priestor. Pohodlie... Foto: PILC LUBOS
sangyong torres - test 2023 Vzadu je Torres štedrí na priestor. Pohodlie však zabezpečia aj polohovateľné operadlá.
SsangYong KG Tivoli - 2023 Čítajte viac SsangYong Tivoli: Toto je prvý model KG Mobility. Vystačiť si ale musí s faceliftom

Na ňom sa nachádzajú všetky funkcie klimatizácie, vyhrievania sedadiel, volantu, ale aj deaktivácia štart-stop systému, aktivácia hill-hoder, uzávierky pohonu 4×4 a dokonca volič jazdných režimov. Takéto rozdelenie funkcií medzi tri displeje je veľmi praktické, no nájdete tu jednu zvláštnosť. Voľba jazdných režimov je schovaná až za zobrazením sedadiel v spodnej obrazovke, nie je teda priamo na jej ploche. Prstom musíte grafiku odsunúť a až potom sa vám zjaví ponuka jazdných módov – Normal, Sport a Winter. Ak chcete mať ikonu na ploche, musíte si ju zvoliť dlhším podržaním prsta.

sangyong torres - test 2023
sangyong torres - test 2023
+24sangyong torres - test 2023

Kufrom neočarí, ale má rezervu

Torres nesklame ani odkladacími priestormi. Nájdete ich vo dverách aj v stredovej konzole. Zvlášť poteší malá vanička na fixáciu telefónu, ku ktorému tak máte mimoriadne ľahký prístup. Zato indukčná nabíjačka je veľmi nešikovne schovaná v štrbine konzoly za radiacou pákou. Ale ak spustíte Apple Car alebo Android Auto, v podstate to nevadí. Mimoriadne štedrý je Torres na zadných sedadlách. Zvlášť priestorom na nohy a nad hlavou. Dokonca ponúka polohovateľné operadlá, takže sa tu budete cítiť príjemne aj na dlhej ceste. Vďaka šírke a plochým bokom karosérie tu nájde solídne miesto dokonca aj tretí pasažier. Len „sedák“ by mohol mať o máličko prudší sklon, aby podopieral stehná. V kufri je to horšie. Aspoň z pohľadu konkurencie. Možno aj preto udáva SsangYong objem batožinového priestoru (703 litrov) výlučne po strechu. Koľko je ho pod roletkou, to sa nedozviete.

V kufri nie je Torres rekordérom triedy, ale... Foto: PILC LUBOS
sangyong torres - test 2023 V kufri nie je Torres rekordérom triedy, ale pod podlahou ma dojazdovú rezervu a po sklopení operadiel vytvorí takmer vodorovnú ložnú plochu. Chýbali nám len háčiky či sieťky na fixáciu batožiny.
SsangYong Musso - test 2023 Čítajte viac Test: SsangYong Musso Grand – cenou a komfortom nemá súpera

Na prvý pohľad nejde o rekordéra. Taký Kodiaq toho zvládne nepochybne viac, no oceňujeme, že Torres si so sebou vozí dojazdovú rezervu. Takže mu odpúšťame aj vysokú nakladaciu hranu, absenciu akýchkoľvek háčikov či sieťok, aj to, že operadlá sa nedajú sklopiť z kufra. Ak ich však už zložíte, ponúkne Torres takmer vodorovnú ložnú plochu. A ešte jedna poznámka. Aj Torres podľahol kórejskej móde bezdotykového otvárania piatych dverí. Áno, je to praktické, lenže nie bez nožného senzora. Tak ako pri Kiách či Hyndaioch sa elektricky ovládané veko otvorí automaticky už pri priblížení k batožinovému priestoru. Stačí tu postáť asi tri sekundy. Nič extra, ak pri aute napríklad len telefonujete. Pokojne sa môže stať, že odídete a ani netušíte, že váš Torres víta zlodejov s otvorenou náručou. Našťastie, táto funkcia sa dá vypnúť cez menu v prístrojovom paneli.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #test #SsangYong #SsangYong Torres
Články podľa značiek