Pokračovanie článku: Test: Mercedes-Benz B 250 e - dobrý dojazd, rýchle nabíjanie. Pre rodinu ideálny

Výborný plug-in hybrid

Po technickej stránke hybridný pohon tvorí 1,5-litrový benzínový agregát s objemom 1,33 litra, s výkonom 120 kW (163 koní) pri 5 500 ot./min a krútiacim momentom 270 Nm, ktorý dopĺňa 80 kW elektromotor s krútiacim momentom 300 Nm. V súčte to dáva systémový výkon 160 kW (218 koní) a a krútiaci moment 450 Nm. Výkon sa prenáša na prednú nápravu prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Výsledkom je výborná dynamika, reprezentovaná zrýchlením na stovku za 7,3 sekundy a maximálkou 223 km/h. V čisto elektrickom režime možno jazdiť rýchlosťou až do 140 km/h.

Pri elektrickom režime sa na chvíľu pristavme. Auto využíva batériu s celkovou kapacitou 15,6 kW, umožňujúcu mu (najmä v meste) reálny elektrický dojazd na úrovni 70 kilometrov. Vzhľadom na jej umiestnene odoberá pár desiatok litrov z objemu batožinového priestoru, dôležitejšie je však niečo iné. Mercedes-Benz musíme jednoznačne pochváliť za to, že aj tomuto plug-in hybridu doprial rýchle nabíjanie.

Mercedes B 250 e (2023)
Mercedes B 250 e (2023)
+10Mercedes B 250 e (2023)

Zatiaľ čo iné podobné autá nabíjate aj vyše tri hodiny, aby ste v nich spravili ani nie 50 elektrických kilometrov, tento mercedes jednosmerným prúdom nabijete z 10 na 80 percent približne za polhodinku. A to nie „na papieri“, ale reálne. Ak ho zapojíte do 22 kW nabíjačky, tak z 10 percent možno batériu nabiť naplno približne za hodinku. (Fotografia z času nabíjania je v galérii.) Z bežnej domácej siete trvá nabitie batérie z 0 na 100 percent približne 3,5 hodiny. Systém nabíjania jednosmerným prúdom je príplatkový, stojí 600 eur a rozhodne ho odporúčame.

Navyše auto dokáže aj veľmi efektívne fungovať v hybridnom režime, dlhodobo (cca 300 km) sme v ňom dokázali jazdiť so spotrebou na úrovni dvoch litrov (pri dvakrát nabíjanej batérii), pričom 40 percent pripadlo na mesto, 40 na okresky a 20 na diaľnice. Auto aj v hybridnom režime preferuje elektromotor, spaľovací motor sa aktivuje až pri kick-downe, respektíve v športovom režime alebo ak idete v režime, v ktorom si potrebujete zachovať vopred stanovenú úroveň nabitia batérie.

Nie je to síce žiadna novinka, ale tieto... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes B 250 e (2023) Nie je to síce žiadna novinka, ale tieto klimatizačné výduchy, ktoré sú navyše aj podsvietené, sa nám na mercedesoch veľmi páčia.

Samozrejme, pri jazde so spaľovacím motorom cítiť, že ten má s jeho hmotnosťou čo robiť a relatívne sa namáha. V tomto režime však jazdíte zriedka. Pokiaľ využívate asistenciu elektromotoru, tak si užijete naozaj výbornú dynamiku – a to nielen pri štarte z miesta, ale aj pri pružnom zrýchlení na okreskách. Jazda je navyše tichá aj vo vyšších rýchlostiach, keď aerodynamický hluk obťažuje len minimálne. Taktiež jazdný komfort je na vysokej úrovni, trochu viac cítiť prejazd priečnymi nerovnosťami, napríklad na panelkách.

Záver

Z nášho pohľadu je plug-in hybridná verzia Mercedesu-Benz B 250 e výborným prémiovým autom. Jeho hlavnými bonusmi sú prekvapivo veľký vnútorný priestor – a to aj vzadu -, prémiové spracovanie interiéru a v neposlednom rade aj vonkajší dizajn. Ten je dynamický, bez zbytočne zdôrazňovanej agresivity a zároveň decentne elegantný, takže starnúť bude len veľmi pomaly. Navyše v meste skvele funguje plug-in hybridný systém, ktorý vám v kombinácii s rýchlym nabíjaním dáva možnosť jazdiť väčšinu času s čisto elektrickým pohonom.

Samostatnou kapitolou je cena. Zaujímavé je, že aktuálne ja najdostupnejšou verziu pri triede B naftový dvojliter s označením B 180 d s výkonom 85 kW (116 koní) a 8-stupňovým dvojspojkovým automatom. Ten začína na sume 36 912 eur. Základná benzínová verzia má tiež označenie B 180, pod kapotou má mild hybrid s objemom 1,33 litra s výkonom 100 kW (136 koní), doplnený 10 kW štartér-generátorom a stojí 37 200 eur.

Pri facelifte sa decentne zmenili aj zadné... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes B 250 e (2023) Pri facelifte sa decentne zmenili aj zadné delené svetla, LED sú už v základe.

Nami testovaný vyše 200-koňový (160 kW) plug-in hybrid stojí v základe 45 960 eur, čo je ešte stále pri parametroch auta a vzhľadom na to, že ide o prémiovú značku prijateľná cena. Problémom však je príplatková výbava spojená do balíkov. Najväčšou položkou bol pri našom aute dizajnovo-technologický balík AMG Line takmer za 10-tisíc eur. Spolu s ďalšími príplatkovými prvkami sa cena testovaného auta dostala nad hranicu 60-tisíc eur, čo nie je málo.

Porovnávať jednotlivé výbavy nebudeme, pretože na slovenskom webe Mercedesu-Benz (na rozdiel napríklad od českého alebo aj nemeckého) už žiadny prehľadný cenník výbav a príplatkov jednotlivých modelov nenájdete, je tam len konfigurátor. V ňom sú však porovnania výbav a motorických verzií veľmi problematické, až nemožné. Z pohľadu klienta to nepovažujeme za dobrý krok, práve naopak. Prečo je to tak, o tom už porozmýšľajte sami, my špekulovať nebudeme.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #test auta #autotest #Mercedes-Benz B 250 e
Články podľa značiek