Z hľadiska predaja elektrických Mercedesov-Benz na Slovensku dominujú dva modely. Asi nikoho neprekvapí, že tie najväčšie – EQE a EQS. Oba existujú v dvoch variantoch – ako luxusné prémiové sedany a ako veľké imidžové SUV. Štatistiky Zväzu automobilového priemyslu (ZAP SR) však medzi nimi nerozlišujú, takže môžeme povedať len toľko, že z modelu EQS sa za prvých 10 mesiacov predalo 76 kusov a z EQE 52.
My sme na test získali verziu EQE SUV s výkonom rovných 300 kW, resp. 408 koní. EQE SUV patrí k najpriestrannejším zástupcom svojej triedy. Je pritom kompaktnejšie ako EQE sedan a jeho rázvor s dĺžkou 3 030 milimetrov je o 90 milimetrov kratší. Napriek tomu ide s dĺžkou takmer 4,9 metra a šírkou vyše 1,9 metra o vskutku impozantné auto, obuté sme na ňom mali 21-palcové kolesá, ktoré tento imidž ešte podčiarkovali.
Z profilu si všimnite jeho krátke previsy ako vpredu, tak aj vzadu. Takže priestor v kabíne je naozaj veľkorysý. V aute môžete mať aj svetlá Digital Light, ktoré vám pri zapínaní vedia spraviť malú svetelnú šou, praktickejšie však je, že dokážu premietať niektoré značky a výstražné symboly priamo na vozovku pred auto.
Exkluzívny interiér
Zaujímavým prvkom v interiéri je hyperobrazovka (hyperscreen) systému MBUX, čo je doplnková výbava, ktorú sme však v testovanom aute nemali. Na fotografiách ju nájdete, pretože ide o prvok, ktorý zásadne mení dizajn celej prednej časti interiéru. EQE preberá tento technologický highlight s trojicou displejov priamo z vlajkovej lode, teda z modelu EQS.
Hyperscreen tvoria tri displeje, prepojené tak, akoby tvorili jeden, vypĺňajúci prakticky celú prístrojovú dosku nielen pred vodičom, ale aj pred spolujazdcom. Takáto „spojená“ obrazovka má potom uhlopriečku neuveriteľných 141 (!) centimetrov. Spolujazdec má navyše k dispozícii OLED displej s vlastným používateľským rozhraním. Koľko si za obrazovku musíte priplatiť vám nepovieme, pretože práve v čase písania a publikovania tohto textu model EQE SUV úplne zmizol nielen z konfigurátora, ale aj z modelovej ponuky na webe slovenského importéra.
Znamená to, že sa pripravuje zásadná zmena konfigurácie ponúkaných balíkov a výbavových stupňov. Z tohto dôvodu sa budeme cenám venovať len minimálne. Ale predsa len si neodpustíme pohľad do českého cenníku, kde je vidno jednu zmenu. Pri modeli, ktorý sme testovali, teda EQE 500 SUV, sa vyššie spomínaný hyperscreen dostal už do základu a je bez príplatku. Uvidíme, ako to bude na Slovensku po opätovnej aktivácii konfigurátora. V každom prípade to nie je lacná záležitosť – v Nemecku si zaň napríklad aktuálne priplatíte vyše 8 000 eur. Ak sa dostane do základu, auto pravdepodobne výrazne zdražie.
My sme v interiéri mali 12,8-palcový vertikálne orientovaný stredový displej a 12,3-palcový digitálny prístrojový štít. Sympatické je, že zostali zachované typické poznávacie znaky Mercedesov – napríklad páčku voliča „prevodovky“ nájdete na stĺpiku riadenia, tak ako desaťročia, a stierače sa zas ovládajú ľavou páčkou. Predné sedadlá sú mimoriadne pohodlné, vyhrievané, ventilované a vybavené viacerými typmi masáže.