Šiestu generácia CR-V ukázala Honda prvýkrát už vlani, no počkať na ňu sme si museli do leta. Boli sme na ňu veľmi zvedaví, pretože po prvýkrát sa objavuje v ponuke aj plug-in hybridná verzia. Tú sme už otestovali a teraz prišiel na rad Hybrid, o ktorom si myslíme, že bude jasným favoritom voľby zákazníkov. Už len preto, že na rozdiel od dobíjateľného hybridu ponúka štvorkolku. A potom je tu nižšia cena, i keď zďaleka nie taká, na akú sme boli zvyknutí. Ani CR-V neobišlo zdražovanie. Nám sa dostala do rúk vrcholová verzia 2,0 e:HEV AWD Advance, pri ktorej niet za čo doplácať. Výnimkou je len metalíza. Tento stupeň nahrádza pôvodný vrchol označovaný ako Executive.
Snaží sa byť drsnejšia
To, že šiesta generácia je nová, vidieť na prvý pohľad. Na rozdiel od úhľadnej „päťky“ sa totiž tvári o čosi drsnejšie. Má kolmejšiu a masívnejšiu masku či dlhšiu a vyššie situovanú kapotu. Na druhej strane sa snaží o lepšiu aerodynamiku, čo je zrejmé na plastových oblúkoch blatníkov, lícujúcich s karosériou. Zaujímavé je, že všetky verzie používajú identický rozmer kolies a pneumatík 235/60 R18. Honda teda nešla do extrémov, ale aj v najvyššej výbave Advance ponechala CR-V vyšší profil plášťov, čo je pre SUV nepochybne výhoda. Solídna je aj svetlá výška rovných 200 mm, ktorou patrí CR-V k tým lepším. Vzadu zachovala Honda typické svetlá, zasahujúce vysoko do stĺpikov.
Hoci má zadný nárazník vložku imitujúcu dva výfuky, koncovka toho skutočného ústi len do pravého otvoru. Menili sa aj proporcie. CR-V je v porovnaní s minulosťou o 106 mm dlhšie, o 11 mm širšie ale o šesť milimetrov nižšie. Na rázvore náprav s hodnotou 2 700 mm pribudlo 38 mm. To , či sa vám CR-V páči, necháme na vás, nám sa však zdalo, najmä pri pohľade z profilu, že novinka je opticky ťažká na prednú časť. Môže za to veľký predný previs a práve snaha o masívny „nos“ s kolmou maskou a čo najdlhšou kapotou. Spredu to vyzerá dobre, ale z iných uhlov pohľadu trochu disproporčne. Asi by sme preto volili inú ako tmavú farbu, v tomto prípade príplatkovú.
Na druhej strane treba oceniť, že pri návrhu proporcií myslela Honda na dobrý výhľad. Jednoducho nepodľahla móde príliš vysokých pontónov, na ktorých umiestňuje konkurencia nízku kabínu. Je to možno efektné, ale malá presklená plocha potom sťažuje orientáciu. CR-V sa to rozhodne netýka. Naopak, môže ísť príkladom. Spomeňme ešte svetlá. Sú síce adaptívne a elegantne úzke, ale výkonom nás príliš neohúrili. Vzhľadom na najvyšší stupeň výbavy by sme očakávali viac. Napríklad aj matrixovú technológiu. Aj zadné svetlá sa spoliehajú výlučne na diódy.
Prémiová atmosféra
Interiér CR-V vychádza z Civicu a to je veľmi dobré. Páči sa nám totiž konzervatívny prístup Hondy k ergonómii a spracovaniu. Pôsobí veľmi moderne, jednoducho, no zároveň hodnotne. Materiály sú vskutku špičkové. Sedadlá, v našej verzii vyhrievané a ventilované, sú už tradične etalónom v triede. Dobre stabilizujú, sú komfortné a potešia aj rozsahom nastavenia. Výhrady nemáme ani k 3-ramennému volantu s klasickými hardvérovými tlačidlami na ramenách. Ešte väčšiu pochvalu si zaslúži samostatný panel klimatizácie s trojicou otočných ovládačov. Nič intuitívnejšie neexistuje. A potom je tu spomínaný dobrý výhľad. Uľahčujú ho tiež štíhle stĺpiky a spätné zrkadlá umiestnené na nožičkách.
Dobrý prehľad máte aj o situácii za vozidlom, pretože Honda nešetrila na priezore zadného okna. Oceňujeme aj striedmy prístup k digitalizácii. Virtuálny prístrojový panel má 10,2-palca a analógovú grafiku vo všetkých režimoch. Ani infotainment neprišiel o ovládač hlasitosti a tlačidlá pre návrat do hlavného menu. Je ale pravdou, že pracovať s ním sa musíte naučiť. Niektoré nastavenia sa totiž robia cez centrálnu obrazovku a niektoré len cez virtuálny kokpit. Napríklad v ponuke nastavenia displejov chýba head-up displej. Ten ovládate z volantu. A platí to aj pre niektoré ďalšie funkcie. No za najväčší prehrešok považujeme ovládanie „prevodovky“. Systém tlačidiel na stredovom tunely je jednoducho katastrofou.
Škoda, že CR-V nepoužíva klasický volič „prevodovky“ z Civicu alebo z HR-V, ktorý je podstatne intuitívnejší a nezaberá oveľa viac miesta. Na priestor sa sťažovať nebudete. Dokonca je Civic štedrí na odkladacie miesta. Dobre prístupná je schránka v stredovej konzole, kde tiež nájdete indukčnú nabíjačku telefónov. Ešte viac vás CR-V prekvapí vzadu. Jednak fantastickým nastupovaním, pretože dvere sa otvárajú v uhle 90 stupňov a potom priestorom na nohy aj nad hlavou. To napriek strešnému oknu, ktorého mechanizmus znižuje strop. Zadné sedadlá majú veľkorysé rozmery a k tomu polohovateľné operadlo, nastaviteľné až v 16 stupňoch.
Do kufra naložíte 579 litrov batožín, čo nie je rekord, ale rozhodne solídny údaj. Paradoxom je, že plug-in hybridná verzia pridáva v kufri ďalších 50 litrov. Spravidla to býva celkom naopak. Má totiž inak umiestnenú batériu. Kufor je súmerný, ale má len jednoduchú kryciu roletku a počítať nemôžte ani s dvojitým dnom. No pod podlahou vyčarovala Honda ešte hlbokú schránku, napríklad na niekoľko 1,5 litrových PET fliaš. Operadlá predných sedadiel, delené v pomere 40 : 60 sa sklápajú len z kabíny, čo je trochu škoda, no skvelou vlastnosťou je, že spolu s operadlami sa zníži aj poloha „sedákov“ – zjavná inšpirácia systémom Magic Seats zo Civicu, HR-V alebo Jazzu. Aj to ale stačí, aby sa využiteľný objem zväčšil na 1 643 litrov. Zamrzí len chýbajúci otvor na lyže.