Test: BMW M760e – Najlacnejší Rolls ‘žerie‘ iba osem litrov. Stovku dá za 4 s

Toto auto vás omráči dizajnom, výkonom aj komfortom. Na čerpacej stanici je ale viac ako striedme. Až sa tomu nechce veriť. Na oficiálnu spotrebu 1,2 litra na 100 km síce zabudnite, ale dynamiku 12-valca dáva doslova zadarmo.

02.12.2023 07:00
debata
Opulentné proporcie novej sedmičky tlmilo... Foto: Tomáš Andrejčák
BMW M760e xDrive - test 2023 Opulentné proporcie novej sedmičky tlmilo dvojfarebné lakovanie Velvet Orchid Metalic z divízie BMW Individual. Aj tak je dizajn vlajkovej lode z Mníchova polarizuje.

BMW zavelilo pri vývoji siedmej generácie vrcholového radu 7 k radikálnej zmene. Je to prvá sedmička, ktorá je k dispozícii len v predĺženej verzii a prvá sedmička dostupná s čisto elektrickým pohonom. Tú sme si už vyskúšali. Teraz sa nám ale do rúk dostal plug-in hybrid M760e xDrive. A hoci kedysi táto číslovka označovala v mníchovskej nomenklatúre 12-valce, teraz si musí vystačiť s polovičným počtom. Ale nebojte sa, dynamika superšportu ostala zachovaná. Bez ohľadu na pohon však vyvoláva nová sedmička silné kontroverzie. Je to súčasť plánu BMW. Chcelo stvoriť auto, ktoré provokuje a polarizuje. Nepochybne sa mu to podarilo. Sedmičku budete buď milovať alebo zatracovať. Ale nevšimnúť si ju nemôžte.

Provokuje každým detailom

Je totiž doslova protipólom niekdajších atletických limuzín druhej a tretej generácie (E32, E 38) s výrazne športovým akcentom. Novinka sa zmenila na neprehliadnuteľný a opulentný monument, ktorý nešetrí na rozmeroch ani extravagancii. Tak trochu nám to pripomína zmenu v roku 2001, keď na scénu nastúpila štvrtá generácia navrhnutá Američanom Chrisom Banglom. Sám šéfdizajnér BMW Domagoj Dukec tvrdí, že zákazníci tejto kategórie túžia po „iracionálnych autách“ a šéfdizajnér celej skupiny Adrian van Hooydonk ho dopĺňa s tým, že hoci dobrý dizajn nemusí polarizovať, koncept krásy áno. Výsledkom je, že nové BMW radu 7 si nepomýlite s konkurenciou a ani s inými BMW.

Sedmičku vyrábajú už len v predĺženej verzii.... Foto: Tomáš Andrejčák
BMW M760e xDrive - test 2023 Sedmičku vyrábajú už len v predĺženej verzii. Na dĺžku má tento koráb 5 391 mm a rázvor náprav až 3 215 mm. V oboch parametroch prekonáva šiestu generáciu.
BMW M760e xDrive - test 2023
BMW M760e xDrive - test 2023
+20BMW M760e xDrive - test 2023

Až pri prvom kontakte si ale uvedomíte obrie rozmery tejto limuzíny . Na dĺžku má úctyhodných 5 391 mm a jej rázvor je 3 215 mm. V oboch parametroch prekonáva šiestu generáciu. V prvom až o 130 mm a v druhom o päť milimetrov. Siedma generácia je tiež o 48 mm širšia (1 950 mm) a o 51 mm vyššia (1 544 mm). Dizajn je v niektorých oblastiach doslova agresívny. Toto auto pôsobí akoby bolo vytesané z jedného kusu mramoru. Staré časy pripomína snáď len hofmeisterov oblú na zadnom stĺpiku. Kubistické proporcie s takmer kolmou prednou maskou a kapotou vysokou ako na SUV zjemňovalo v našom prípade dvojfarebné lakovanie Velvet Orchid Metalic z ponuky divízie BMW Individual, čo znamená kombináciu ružovofialového pontónu a šedej kabíny. Naozaj extravagantné, ale príťažlivé.

Kým dizajn prednej časti s delenými svetlami a... Foto: Tomáš Andrejčák
BMW M760e xDrive - test 2023 Kým dizajn prednej časti s delenými svetlami a obrími ľadvinkami polarizuje, tá zadná je prekvapivo konzervatívna. Výkon naznačujú štyri chrómové koncovky výfuku.
BMW -  centrálna matica Čítajte viac BMW po prvýkrát ponúka kolesá s centrálnou maticou. Cena je extrémna

Ako šperky pôsobia uzučké denné LED svetlá Crystal Iconic Glow, v ktorých sa trblietajú kryštále Swarovsky. Naopak, tie hlavné, sú v deaktivovanom stave takmer neviditeľné. No a keď sa rozsvieti obrys monumentálnych predných ľadviniek, ste okamžite stredobodom pozornosti. Núdza však nie je ani o športové prvky. Napokon, naznačuje to už písmeno M v názve. Takže spoza 21-palcových aerodynamicky optimalizovaných diskov vykúkajú modré strmene bŕzd, na predných blatníkoch sa skvie nápis M a na zadnom veku zas malý čierny M spojler. Dekoráciám však v tomto prípade vládne najmä chróm. Lemované sú ním ľadvinky, okná aj prahy, akoby tento exemplár mieril do Číny. Podobne je to s výfukmi. Kľučky pochádzajú z elektrického SUV iX. Nie sú teda výsuvné. A sedmička sa tiež vyhla digitálnym spätným zrkadlám, čo rozhodne kvitujeme.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #test #plug-in hybrid #BMW 7
Články podľa značiek