BMW zavelilo pri vývoji siedmej generácie vrcholového radu 7 k radikálnej zmene. Je to prvá sedmička, ktorá je k dispozícii len v predĺženej verzii a prvá sedmička dostupná s čisto elektrickým pohonom. Tú sme si už vyskúšali. Teraz sa nám ale do rúk dostal plug-in hybrid M760e xDrive. A hoci kedysi táto číslovka označovala v mníchovskej nomenklatúre 12-valce, teraz si musí vystačiť s polovičným počtom. Ale nebojte sa, dynamika superšportu ostala zachovaná. Bez ohľadu na pohon však vyvoláva nová sedmička silné kontroverzie. Je to súčasť plánu BMW. Chcelo stvoriť auto, ktoré provokuje a polarizuje. Nepochybne sa mu to podarilo. Sedmičku budete buď milovať alebo zatracovať. Ale nevšimnúť si ju nemôžte.
Provokuje každým detailom
Je totiž doslova protipólom niekdajších atletických limuzín druhej a tretej generácie (E32, E 38) s výrazne športovým akcentom. Novinka sa zmenila na neprehliadnuteľný a opulentný monument, ktorý nešetrí na rozmeroch ani extravagancii. Tak trochu nám to pripomína zmenu v roku 2001, keď na scénu nastúpila štvrtá generácia navrhnutá Američanom Chrisom Banglom. Sám šéfdizajnér BMW Domagoj Dukec tvrdí, že zákazníci tejto kategórie túžia po „iracionálnych autách“ a šéfdizajnér celej skupiny Adrian van Hooydonk ho dopĺňa s tým, že hoci dobrý dizajn nemusí polarizovať, koncept krásy áno. Výsledkom je, že nové BMW radu 7 si nepomýlite s konkurenciou a ani s inými BMW.
Až pri prvom kontakte si ale uvedomíte obrie rozmery tejto limuzíny . Na dĺžku má úctyhodných 5 391 mm a jej rázvor je 3 215 mm. V oboch parametroch prekonáva šiestu generáciu. V prvom až o 130 mm a v druhom o päť milimetrov. Siedma generácia je tiež o 48 mm širšia (1 950 mm) a o 51 mm vyššia (1 544 mm). Dizajn je v niektorých oblastiach doslova agresívny. Toto auto pôsobí akoby bolo vytesané z jedného kusu mramoru. Staré časy pripomína snáď len hofmeisterov oblú na zadnom stĺpiku. Kubistické proporcie s takmer kolmou prednou maskou a kapotou vysokou ako na SUV zjemňovalo v našom prípade dvojfarebné lakovanie Velvet Orchid Metalic z ponuky divízie BMW Individual, čo znamená kombináciu ružovofialového pontónu a šedej kabíny. Naozaj extravagantné, ale príťažlivé.
Ako šperky pôsobia uzučké denné LED svetlá Crystal Iconic Glow, v ktorých sa trblietajú kryštále Swarovsky. Naopak, tie hlavné, sú v deaktivovanom stave takmer neviditeľné. No a keď sa rozsvieti obrys monumentálnych predných ľadviniek, ste okamžite stredobodom pozornosti. Núdza však nie je ani o športové prvky. Napokon, naznačuje to už písmeno M v názve. Takže spoza 21-palcových aerodynamicky optimalizovaných diskov vykúkajú modré strmene bŕzd, na predných blatníkoch sa skvie nápis M a na zadnom veku zas malý čierny M spojler. Dekoráciám však v tomto prípade vládne najmä chróm. Lemované sú ním ľadvinky, okná aj prahy, akoby tento exemplár mieril do Číny. Podobne je to s výfukmi. Kľučky pochádzajú z elektrického SUV iX. Nie sú teda výsuvné. A sedmička sa tiež vyhla digitálnym spätným zrkadlám, čo rozhodne kvitujeme.