Fio bankaFio banka

Pokračovanie článku: Test: BMW M760e – Najlacnejší Rolls ‘žerie‘ iba osem litrov. Stovku dá za 4 s

Kino priamo v kabíne

Zážitok z tohto auta začína ešte skôr, než doň nastúpite. Postarajú sa o to svetelné sekvencie. Pochopiteľne, za príplatok. A divadlo pokračuje ďalej. Po prvýkrát je totiž sedmička vybavená automatickým otváraním a zatváraním dverí. Práve táto technológia pochádza z Goodwoodu. Pri nastupovaní stlačíte tlačidlo, dvere sa najprv odchýlia, aby ste mali čas odstúpiť a potom sa otvoria úplne. Samozrejme, vždy pod kontrolou senzora. Kabína je exhibíciou totálneho luxusu. Bežné dekorácie nahradil kryštál. Nájdete ho v podobe otočného controlleru systému iDrive, ale aj ako dekoračný obklad na palubnej doske a na dverách, to všetko v kombinácii s ambientným podsvietením. Kožou čalúnené sedadlá sú vyhrievané, ventilované a masážne.

Infotainment využíva nový zakrivený displej,... Foto: Tomáš Andrejčák
BMW M760e xDrive - test 2023 Infotainment využíva nový zakrivený displej, ktorý pod spoločným krycím sklom skrýva 12,3- a 14,9-palcové obrazovky. A hlavne, nachádza sa tu brutálne veľa kryštálu, kombinovaného s ambientným osvetlením a karbónom.
BMW M760e xDrive - test 2023
BMW M760e xDrive - test 2023
+16BMW M760e xDrive - test 2023

Hyperluxusnú atmosféru dotvára panoramatická strecha so svetelnými efektmi a najmä futuristické zvuky navrhnuté skladateľom filmovej hudby Hansom Zimmerom. Je to po prvýkrát, čo nám umelé zvuky nevadili i keď elektrickej verzii i7 svedčia o čosi viac. Aby ste ale každý efekt nemuseli nastavovať samostatne, i7 ponúka jazdné módy Sport, Efficinet, Expressive, Relax a Theatre, ktoré koordinujú nielen činnosť pohonnej sústavy, ale aj podsvietenia, ambientných zvukov, klimatizácie a dokonca masážnych programov v súlade so zvoleným módom. Najzaujímavejší je mód Theatre, pretože v ňom sa zadná časť kabíny mení na pojazdné kino. Zo strechy sa vyklopí najväčší displej, aký sa kedy objavil v sériových autách. Má uhlopriečku 31,3-palca a rozlíšenie 8K.

Kráľovstvo luxusu vládne najmä vzadu. Napriek... Foto: Tomáš Andrejčák
BMW M760e xDrive - test 2023 Kráľovstvo luxusu vládne najmä vzadu. Napriek možnosti lôžkovej úpravy pravého sedadla, ponúkajú zadné sedadlá miesto pre troch pasažierov. Domáce kino" dokázalo BMW skombinovať s panoramatickou strechou. Keď sledujete film, okná zakryjú roletky.
BMW, batériové články Čítajte viac BMW začína vyvíjať vlastné batériové články. Boja sa závislosti od Číny

Dokonca sa dá regulovať vzdialenosť displeja od očí. Samozrejme, aby bol kontrast obrazu čo najvyšší, automaticky sa zatiahnu roletky bočných okien a úplne nepriehľadná clona zadného okna. A ak si doplatíte za audio Bowers & Wilkins Diamond Surround s výkonom 1 500 W, ponoríte sa do deja aj pohlcujúcim zvukom. Stará sa o to 20 reproduktorov, niektoré zabudované priamo v streche. Zvuk je jednoducho všade, akoby ste stáli uprostred orchestra. O tom, že toto auto je určené najmä cestujúcim vzadu, jasne vypovedá obrovský priestor na nohy a relaxačné pravé zadné sedadlo, z ktorého vytvoríte pohodlné lôžko. Predné sedadlo sa vtedy sklopí maximálne vpred. Stačí dotyk na „iPade“, integrovanom do dverí. Cez tento ovládací prvok nastavujete vzadu aj masážne funkcie, klimatizáciu či prehrávanie videí.

Vpredu či vzadu?

Za volantom sa musíte zmieriť s tým, že ste len šofér. Najdôležitejší člen posádky by mal sedieť vzadu. A je to škoda, pretože toto auto si viete užiť aj jazdne, najmä s M Sport paketom, ktorý prináša napríklad sploštený športový volant. Ale v kontexte hyperluxusnej limuzíny je to opäť tak trochu schizofrénia, podobne ako exteriérové športové doplnky. Čo je ale podstatné, z ergonomického hľadiska je to BMW ako každé iné. Väčšinu prvkov nájdete presne tam, kde to očakávate. Oceňujeme zachovanie otočného ovládača iDrive, ktorý umožňuje mať pod kontrolou absolútnu väčšinu funkcií bez dotyku obrazovky, oveľa intuitívnejšie a s menším rozptýlením, ako býva zvykom. Pred skleneným valčekovým ovládačom hlasitosti, ktorý sa občas šmýka, môžete dať prednosť ovládaniu gestami. Konečne funguje tak ako má.

A takto to vyzerá v lôžkovej úprave. V cieli sa... Foto: Pravda
BMW i7 xDrive60 - test 2023 A takto to vyzerá v lôžkovej úprave. V cieli sa vám nebude chcieť vystúpiť.
BMW 5 Touring - silueta 2023 Čítajte viac BMW 5 Touring: Nové kombi debutuje na jar. Bude aj elektrické

Pred vodičom je zakrivený BMW Curved Display, ktorý sa šíri celou produkciou. Páči sa nám, že automobilka nešla do extrémov čo sa týka rozmerov, ale už dlhšie sa nedokážeme zmieriť s “lacnou“ kosoštvorcovou grafikou. Uprednostnili by sme možnosť zobrazenia analógových stupníc, tak ako to ako to robia v Stuttgarte. Klasiku ale v Mníchove poslali už dávno do inventára. Škoda, odčítanie rýchlosti nie je práve intuitívne. Našťastie, je tu úžasný head-up displej, takže na prístrojový panel môžete pomaly zabudnúť. Sú tu ale aj iné chybičky krásy. Tak napríklad minimálny výhľad vzad cez vnútorné spätné zrkadlo v režimoch Theatre a Relax, keď sa automaticky vysunie roleta zadného okna. BMW 7 by si v takomto režime zaslúžilo digitálne riešenie. Samozrejme, roletku môžete stiahnuť, ale vyžaduje si to hneď niekoľko úkonov.

V kufri je slušných 525 litrov pre batožinu.... Foto: Tomáš Andrejčák
BMW M760e xDrive - test 2023 V kufri je slušných 525 litrov pre batožinu. Jeho tvar je ale dosť nesúmerný. Ostatné zvládne „kreditka“.
BMW i7 M70 x Drive 1 Čítajte viac BMW i7 M70 xDrive: Najrýchlejší elektromobil z Mníchova nerobí kompromisy

Ešte viac nás ale zaskočili nepríjemné reflexie ambientného osvetlenia v čelnom okne a najmä vonkajších spätných zrkadlách. V noci to pôsobí otravne a v prípade zrkadiel klamlivo, pretože svetelný pás prechádza priamo zrkadlom a v noci dezorientuje. Riešenie je len jedno – náladové osvetlenie musíte vypnúť. Hovoriť o batožinovom priestore nie je pri tomto aute podstatné, ale 525 litrov pod elektricky ovládaným vekom iste neurazí. Kufor má však v prípade plug-in hybridu trochu nesúmerný tvar, pretože jeho dno je zúžené. Tiež tu nie je miesto na nabíjacie káble. Lenže „napasovať“ do tohto auta motor, batériu aj 65-litrovú nádrž nejde bez kompromisov. Takže výsledok považujeme vlastne za malý zázrak.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #test #plug-in hybrid #BMW 7
Články podľa značiek