Toto je 10 najčítanejších testov áut v roku 2023 a tri, ktoré vás nezaujali vôbec

V roku 2023 vás mimoriadne zaujala značka SsangYong a do prvej desiatky najčítanejších testov sa prvýkrát dostal aj elektromobil - čínske MG4.

31.12.2023 07:00
Basic RGB
debata

Ak sa obzrieme na autá, ktoré nám v roku 2023 prešli rukami, dovolíme si pár subjektívnych postrehov. Aj podľa čitateľských preferencií vidno, že na našom webe, ktorý bol v uplynulom roku najčítanejším motoristickým portálom, vás zaujímajú prevažne cenovo dostupné autá s úspornými spaľovacími motormi.

Oproti minulému roku však prišlo k jednej zmene, ktorá nás mierne prekvapila. Zo štyroch najčítanejších testov za rok 2022 sa tri venovali autám jedinej značky – Dacie. Duster Extreme bol vôbec najčítanejším testom za rok 2022, na treťom mieste skončil Duster v menej exkluzívnej výbave Comfort a štvrté miesto obsadil Jogger.

V roku 2023 sa do prvej desiatky najčítanejších testov nedostala ani jedna Dacia, no sú v nej dokonca tri modely kórejskej značky SsangYong, pričom test Koranda sa stal vôbec najčítanejším na našom webe za celý uplynulý rok.

Na druhej strane – niet sa čo diviť. Korando je po kvalitatívnej stránke spracované veľmi slušne a ponúka výborný pomer cena/hodnota. Svedčia o tom aj predaje. Na Slovensku sa za prvých 11 mesiacov roku 2023 predalo 920 kusov tohto modelu. To je len o 20 kusov menej, ako za rovnaké obdobie dokázal predať Renault zo všetkých svojich modelov osobných áut spolu.

Asi neprekvapuje, že veľkému záujmu sa tešia stále „škodovky“ – do desiatky najčítanejších testov v roku 2023 sa dostali Kodiaq, Scala a aj Octavia. Naopak – aj nás zaskočila pozornosť, ktorú ste venovali testu Fiatu Tipo, ktorý sa stal za uplynulý rok druhým najčítanejším.

10 najčítanejších testov áut v roku 2023

10. miesto: Toyota Corolla TS

Corolla nás príjemne prekvapila nízkou spotrebou – a to najmä v meste. Popritom ponúka dobrý komfort a veľký kufor. Ak hľadáte rodinný kombík, tak nad verziou Touring Sports sa určite oplatí popremýšľať.

Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid (2023) Čítajte viac Test: Nová Toyota Corolla. Vyskúšali sme svetový bestseller č. 1 v kombi verzii

9. miesto: MG4

MG4 nie je, aspoň na čínske autá, úplne lacné. Vyzerá však originálne a má veľmi slušnú výbavu, spotrebu a aj dojazd.

MG 4 Electric (2023) Čítajte viac Vyskúšali sme čínske MG4. Auto, ktoré tento rok doslova ‘valcuje‘ európske trhy

8. miesto: SsangYong Musso Grand

Vynovený kórejský pikap je slovom do bitky. Komfortom jazdy pripomína SUV a v teréne naplno využíva zbrane „starej školy“.

SsangYong Musso - test 2023 Čítajte viac Test: SsangYong Musso Grand – cenou a komfortom nemá súpera

7. miesto: SsangYong Rexton

„Kórejský Land Cruiser“ možno nedisponuje takou sofistikovanou štvorkolkou ako jeho japonský súper, ale omračuje cenou aj komfortom. Je to dokonalý mix luxusného SUV a off-roadu ako zo starej školy.

SangYong Rexton - test 2023 Čítajte viac Test: SsangYong Rexton - toto auto sa cenou zaseklo v minulosti

6. miesto: Volkswagen Tiguan

Úspech Tiguanu je založený na kombinácii dynamického vzhľadu, vyvážených jazdných vlastností a priestranného interiéru. Škoda, že motorová ponuka bola v roku 2023 výrazne oklieštená.

VW Tiguan R-Line 2.0 TSI 4Motion (2023) Čítajte viac Test: VW Tiguan 2.0 TSI - už vieme, prečo si za ním idú Nemci ‘potrhať ruky‘

5. miesto: Škoda Octavia 2.0 TDI

Má klasickú karosériu, naftový motor a manuálnu prevodovku. Podľa trendov by to malo byť auto na „odstrel“. Lenže, je to presne naopak. Octavia je bestsellerom Škody a verte, že má čo ponúknuť. Kufrom exceluje a spotrebou zahanbí aj hybridy. My sme si vyskúšali cenovo dostupnú verziu Ambition Plus s najslabším dieselom.

Škoda Octavia - test 2023 Čítajte viac Test: Škoda Octavia 2,0 TDI – normálne auto za normálnu cenu, nech vydrží dlho

4. miesto: Škoda Scala 1.0 TSI

Scala nás prekvapila vnútorným priestorom, manuál dokázal prebudiť dynamický potenciál motoru viac než dvojspojkový automat. Spotreba aj cena sú prijateľné.

Škoda Scala 1.0 TSI (2023) Čítajte viac Test: Škoda Scala 1.0 TSI. Manuál litrovému motoru svedčí, cena je prijateľná

3. miesto: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4

Kodiaq je ideálnym rodinným autom, zvlášť v s naftovým motorom a pohonom 4 × 4. A hoci má po facelifte, stále je to tak trochu „starou školou“, ktorá vás neobťažuje dotykovým ovládaním v štýle novej Octavie či Enyaqu iV. Má to len jednu chybičku krásy. Kodiaq výrazne zdražel.

Škoda Kodiaq - test 2023 Čítajte viac Test: Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 – kupujte, kým sa dá

2. miesto: Fiat Tipo

Tipo na prvý pohľad možno nezaujme, no jazdí dobre a je naozaj priestranné. Trojvalec sa správa kultivovane a absenciu „šestky“ prakticky necítiť.

Fiat Tipo 1,0 FireFly (2023) Čítajte viac Test: Fiat Tipo. Vyskúšali sme obyčajné auto za normálnu cenu. Jedno z posledných

1. miesto: SsangYong Korando

Korando nás príjemne prekvapilo vnútorným priestorom, kvalitou spracovania a aj jazdnými vlastnosťami. Len spotrebu má o niečo vyššiu.

SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI (2023) Čítajte viac Test: SsangYong Korando. Auto, ktorého by sa mali európske SUV začať báť

Tri testy, ktoré vás v uplynulom roku zaujali najmenej

3. miesto: Kia Niro EV

Kia Niro EV je lacnejšou alternatívou k podstatne modernejšej Kii EV6. Líšia sa nielen rozmermi a dizajnom, ale aj technológiou elektrického pohonu. Kým EV6 s platformou E-GMP má zadný náhon alebo „štvorkolku“, Niro ostáva pri prednom náhone. A rozdiel je aj v batérii.

Kia Niro EV - test spotreby 2023 Čítajte viac Test: Kia Niro EV - ako rýchlo jej ide nabíjanie a akú ma spotrebu?

2. miesto: BMW M2

Ešte nikdy nebolo BMW M2 také výkonné a také rýchle. Napokon, je to vlastne malá m-štvorka. Dizajnom polarizuje a za volantom vás vystraší.

BMW M2 - test 2023 Čítajte viac Test: BMW M2 – malá ‘m-štvorka‘ chyby neodpúšťa

1. miesto: Citroën ë-Jumpy furgon

V predĺženej XL verzii, ktorú sme testovali, ë-Jumpy bez problému zvládne 3 europalety. Navyše príjemne prekvapil spotrebou.

Citroën ë-Jumpy XL Club (2023) Čítajte viac Test: Citroën ë-Jumpy furgon - elektrická dodávka, o ktorej sa už oplatí uvažovať

Testy, ktoré vás v roku 2022 zaujali najmenej padajú skôr na hlavu autorov, ktorí vás nedokázali presvedčiť o tom, že ide o zaujímavé autá, prípadne volili nevhodné nadpisy.

V prípade elektrickej Kie Niro ide o špecifický test, ktorý sa týkal výlučne nabíjania a spotreby, takže vás zaujal menej. Navyše toto auto sme mali na dlhodobý test, v rámci ktorého sme o ňom uverejnili niekoľko výstupov, vrátane štandardného testu, ktorý mal priemernú čítanosť.

Vyzerá to tak, akoby čitelia Pravdy mali špeciálnu nechuť k jednému konkrétnemu modelu, inak si nižšie uvedenú zhodu naozaj nevieme vysvetliť. Ide totiž o auto, ktoré výborne vyzerá a ešte lepšie jazdí. Konkrétne je to BMW radu 2. V roku 2022 bol najmenej čítaným test (prvá jazda) skvelého BMW M240i Coupé. V tomto roku si BMW radu 2 „polepšilo“, skončilo o priečku vyššie – predposledné. A to v ikonickej podobe BMW M2.

Pri elektrickej dodávke slabšia čítanosť zatiaľ neprekvapuje, o tento typ áut zatiaľ všeobecne príliš veľký záujem nie je, dokazujú to aj predaje.

(V rebríčkoch nezohľadňujeme videotesty, ktorým sa budeme venovať samostatne.)

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #test auta #autotest #najčítanejšie testy
Články podľa značiek