Pokračovanie článku: Test: Mercedes-Benz GLA 250e. Vysoký komfort, vysoká cena, vysoká spotreba

Ako jazdí

Pozrime sa teraz na to najdôležitejšie – pohon. Auto má pod kapotou štvorvalcový zážihový turbomotor so zdvihovým objemom 1,33 litra s maximálnym výkonom 120 kW, resp. 163 koní, ktorý dopĺňa elektromotor s výkonom 80 kW, čo je 109 koní. Systémový výkon tohto „komba“ je 160 kW/218 koní a maximálny krútiaci moment je 450 Nm. To značí zrýchlenie na stovku za 7,9 sekundy a maximálku 210 km.

Predné sedadlá sú komfortné, celkovo sa vpredu... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz GLA 250 e (2024) Predné sedadlá sú komfortné, celkovo sa vpredu na nedostatok priestoru nemôžu sťažovať ani väčší cestujúci.

Elektromotor využíva batériu s celkovou kapacitou 15,6 kWh, respektíve využiteľnou kapacitou cca 12 kWh. Výrobca deklaruje elektrický dojazd 63 až 70 kilometrov pri priemernej spotrebe 18,9 až 20,4 kWh. Jazdili sme v relatívne chladnejšom počasí a tento priemer sa nám nepodarilo dosiahnuť, spotreba sa pri rovnomernom rozložení jázd medzi mesto, okresky a diaľnice vyšplhala až výraznejšie cez 25 kWh, čo značí, že reálny elektrický dojazd sa len tak-tak priblížil 50 kilometrom.

Pri jazde s vybitou batériou pri identickom profile trás dostal 1,33-litrový motor relatívne zabrať, pretože auto váži cca 1,8 tony. To sa podpísalo na priemernej spotrebe 7,6 litra benzínu. To značí dojazd na nádrž (s objemom len 35 litrov) mierne nad hranicou 400 kilometrov. V hybridnom režime sa nám darilo udržiavať spotrebu niekde okolo 2 až 2,5 litra. Elektrickým aj benzínovým dojazdom nás tento model mierne sklamal.

Auto možno nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 kW, čo značí, že batériu nabijete do plna za necelé dve hodinky, pri nabíjaní (voliteľným) jednosmerným prúdom s výkonom 22 kW to zvládnete približne za 40 minút. Príplatkové rýchlonabíjanie jednoznačne odporúčame.

Plug-in hybrid má kufor s objemom 385 litrov.... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz GLA 250 e (2024) Plug-in hybrid má kufor s objemom 385 litrov. Je o 50 litrov menší, než ponúkajú verzie so spaľovacím motorom.

Jazda je pomerne komfortná, auto má veľmi dobrú smerovú stabilitu, správa sa predvídateľne a samozrejme, Mercedes-Benz si zakladá okrem komfortu na maximálnom dôraze na bezpečnosť. GLA v tomto smere nie je výnimkou, k dispozícii je celá plejáda rôznych asistenčných systémov a napríklad kamery dokážu na križovatke snímať aj semafory, čo je veľmi praktické, ak stojíte blízko nich a zakrýva vám ich strecha, resp. A-stĺpik.

Záver

Plug-in hybrid nie je úplne lacný, naša verzia 250 e začína na sume 51 546 eur a cena testovaného auta s príplatkovou výbavou sa dostala na vyše 67-tisíc eur. To je suma, za ktorú už kúpite v plug-in hybridnom prevedení aj triedu C – a tá v ňom funguje takmer dokonale, je to jeden z najlepších plug-in hybridov, s akým sme v poslednom období jazdili a môžete rátať s tým, že elektrický dojazd je v ňom oproti GLA 250 e minimálne dvojnásobný.

Minuloročný facelift prichádza so zmenenou... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz GLA 250 e (2024) Minuloročný facelift prichádza so zmenenou grafikou predných aj zadných svetiel.

Pokiaľ ide o samotný model GLA, tak cena plug-in hybridu oproti konkurencii nie je výrazne premrštená, aj keď napríklad BMW X1 kúpite ako plug-in o niečo lacnejšie. GLA 250 e štartuje na sume 51 546 eur, no my by sme asi volili iný agregát, pretože plug-in hybrid nás príliš nepresvedčil spotrebou v elektrickom a ani spaľovacom režime a na praktickosti mu nepridáva ani malá, len 35-litrová, nádrž. Zaujímavá je napríklad 200-koňová benzínová verzia GLA 220, ktorá aj s pohonom 4×4 (4Matic) vychádza v základe o vyše 5-tisíc eur lacnejšie.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #test auta #GLA 250e #autotest #Mercedes - Benz
Články podľa značiek