Pokračovanie článku: Test: Naftová Škoda Karoq Sportline 4x4. Veľa muziky za veľa peňazí

Osvedčený agregát

Pod kapotou sme mali dvojlitrový naftový agregát s výkonom 110 kW (150 koní), spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Neponúka síce extra dávku dynamiky, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy úplne postačuje, rovnako ako maximálka 204 km/h. Spotreba je veľmi slušná – po vyše 800 najazdených kilometroch, približne rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnicu sme dosiahli priemer 6,5 litra. Na dvojlitrový motor s pohonom 4×4 je to dobrá hodnota. Pravdou je, že v štandardnom režime je z hľadiska sprevodovania uprednostnená spotreba pred dynamikou, no ak využijete športový režim, tak prevodovka dokáže držať motor vo vyšších otáčkach a radí neskôr.

Škoda Karoq Sportline 2,0 TDI 4x4 (2024)
Škoda Karoq Sportline 2,0 TDI 4x4 (2024)
+8Škoda Karoq Sportline 2,0 TDI 4x4 (2024)

Kombinácia pohonu 4×4 s nezávislým zavesením kolies znamená výbornú smerovú stabilitu aj pri ostrejších prejazdoch zákrut. Okrem bežných jazdných režimov má táto verzia aj off-roadový režim, ktorý upravuje činnosť trakčných systémov, „otupí“ plyn, preladí softvérovú mapu prevodovky a postará sa aj o stabilitu pri prudkom klesaní. Jazdný komfort je veľmi slušný, rovnako ako odhlučnenie kabíny.

Treba priznať, že v prípade testovaného auta je „Sportline“ skôr o dizajne, dynamicky založení šoféri možno viac ocenia benzínový dvojliter s výkonom až 140 kW, ktorý je navyše vyhradený len pre túto verziu, v cenníku štandardného Karoqu nefiguruje. Samozrejme, jeho vyšší výkon sa odráža na spotrebe, rátajte pri ňom s približne o dva litre vyšším priemerom.

Záver

Z nášho pohľadu je Karoq veľmi dobrým rodinným SUV. Má priestrannú kabínu, no vonkajšie rozmery nie sú prehnané a pomerne ľahko sa s ním parkuje. Navyše vyzerá dobre, jeho dizajn možno prvoplánovo neohúri, avšak patrí k tým, čo sa rýchlo neopozerajú a starnúť bude len veľmi pomaly.

Verzia Sportline, aby dostála svojmu názvu, nám dáva zmysel predovšetkým so 140 kW benzínovým dvojlitrom, ktorý ju robí svojim spôsobom exkluzívnou. Ak nepotrebujete jednoznačne štvorkolku, tak my by sme volili asi skôr 1,5-litrový benzínový agregát s možnosťou vypínania dvoch valcov pri nízkej záťaži, s ktorým dokážete možno jazdiť s rovnakou, alebo ešte nižšou spotrebou ako s testovaným naftovým dvojlitrom a štvorkolkou. Ušetríte tak takmer 5 000 eur. A pokiaľ by ste netrvali na dizajnovej verzii Sportline, ale zvolili si tento agregát vo vyššej výbave Top Selection, ušetríte ďalšie dve tisícky, pričom po technickej a technologickej stránke sú si Top Selection a Sportline dosť podobné.

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #Škoda Karoq #test auta #autotest
Články podľa značiek