Najpredávanejší variant
My sme mali na test verziu s modelovým označením CLE 300 4Matic, čo je na Slovensku najpredávanejší variant tohto modelu. Pod „CLE 300“ sa skrýva mild-hybridný pohon s integrovaným štartér generátorom a 48-voltovým elektrickým systémom. Benzínový dvojliter má maximálny výkon 190 kW, respektíve 258 koní a výborný krútiaci moment 400 Nm. Agregát dopĺňa 9-stupňová automatická prevodovka a pohon 4×4.
V rámci príplatkovej výbavy, ktorej sa budeme venovať neskôr, však pri pohone treba predsa len spomenúť jednu vec: za 2 340 eur sme v aute mali tzv. technický balík obsahujúci dynamické ovládanie pohybu karosérie s nastaviteľným tlmením a riadenie zadnej nápravy. Tento systém kontinuálne prispôsobuje charakteristiku tlmičov aktuálnemu stavu auta a aj cesty, čo značí, že zohľadňuje nielen zvolený jazdný režim, ale aj zaťaženie auta, kvalitu cesty a spôsob jazdy vodiča. Zadné kolesá sa natáčajú maximálne o 2,5 stupňa. To značí lepšiu manévrovateľnosť a zároveň aj stabilitu v zákrutách.

Vzhľadom na to, že auto má výkon takmer 260 koní a je to dvojdverové kupé, dalo by sa predpokladať, že je športovo zamerané. Nie je to celkom tak, podvozok testovaného CLE je vyladený skôr komfortne a aj vzhľadom na vyššie spomenuté technológie si dokáže s väčšími nerovnosťami poradiť neuveriteľne dobre, prejazd nimi takmer necítite, a ani nepočujete. Jedno nás však trochu prekvapilo – o niečo vyšší hluk v kabíne pri rýchlostiach niekde okolo povoleného diaľničného maxima. Nebolo to nejako veľmi obťažujúce, no s ohľadom na vysoké štandardy Mercedesu sme v tomto smere mali väčšie očakávania.
Subjektívne nás dvojdverové kupé k športovej jazde príliš nelákalo, oveľa viac sme si v ňom užívali pri dlhších jazdách komfort v kabíne. Má však sily na rozdávanie a predbiehanie, ani výrazné pružné zrýchlenie aj pri trojciferných rýchlostiach mu rozhodne nechýba. No keď si sadnete do anatomicky tvarovaných, avšak mimoriadne pohodlných sedadiel, zapnete si masážny program, navolíte správne náladové osvetlenie a pustíte si hudbu z prémiového audia, tak skôr vás to láka k relaxovaniu než k nejakej dynamickej a aktívnej jazde.
Odjazdili sme v tomto aute takmer 1 000 kilometrov a väčšinu z nich v komfortnom nastavení, ktoré nám vyhovovalo najviac. Pokiaľ ide o spotrebu, tak vzhľadom na výkon auta a na to, že sme jazdili v chladnejšom počasí na zimných pneumatikách a mierne sme experimentovali aj s pohonom 4×4, je výsledný priemer 8,3 litra na sto kilometrov z nášho pohľadu primeraný.

Na druhú stranu, kto si chce toto kupé aktívne užiť, má k dispozícii verziu Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ kupé s výkonom vyše 330 kW (449 koní), ktoré zvládne stovku za 4,2 sekundy. Len pre zaujímavosť, náš testovaný dvojliter bol tak „napakovaný“ príplatkovou výbavou, že s ňou bol dokonca drahší ako AMG verzia. Rôzne doplnky v ňom stáli spolu takmer 25-tisíc eur, čo značí, že cena testovaného auta sa priblížila hranici 95-tisíc eur. Bez príplatkovej výbavy testovaná verzia štartuje na sume 69 600 eur a vôbec najlacnejší variant s označením CLE 200 s výkonom 150 kW začína ešte o ďalších cca 10-tisíc eur nižšie.

Jednoznačne najdrahším prvkom príplatkovej výbavy bol balík AMG Line Premium Plus za vyše 8 300 eur. Bližšie ho rozpisovať nebudeme, pretože jeho položky v cenníku zaberajú približne dve strany, ale patria tam samozrejme dizajnové a technologické vylepšenia v štýle AMG a aj také vychytávky ako skener odtlačkov prstov, high-endové audio Burmester, panoramatická posuvná strecha, príprava pre digitálny kľúč alebo svetlomety “Digital light” s premietacou funkciou. Tie umožnia premietať priamo na cestu pred auto navigačné pokyny, dopravné značky alebo rozličné výstrahy a varovania. Systém zvláda aj projekciu vodiacich čiar, symbolov a animácií na vozovke. Nie však v rovnakej miere vo všetkých krajinách.
Záver
Z nášho pohľadu je Mercedes-Benz CLE v prvom rade jedným z najkrajších dvojdverových kupé na našom trhu. Popri skvelom dizajne je prekvapivo priestranné a doslova nabité hi-tech funkciami. S testovaným motorom láka skôr k pohodovej a komfortnej než k športovej jazde.
Spotrebu má vzhľadom k svojim parametrom primeranú. Sedenie vzadu nás z hľadiska priestoru a aj prístupu tiež príjemne prekvapilo, no pre vyšších kvôli znižujúcej sa streche nie je. Kufor má slušných 420 litrov, ale jeho praktické využitie limituje malý nakladací otvor.