MG5 nie je úplnou novinkou. Veľmi dobre ho už od roku 2017 poznajú nielen čínski zákazníci ako Roewe Ei5, ale od roku 2020 aj Briti. Ostatné trhy si museli počkať. A platí to aj pre ten slovenský. Oplatilo sa. Novinka sa k nám totiž dostáva až po rozsiahlej modernizácii, ktorá urobila z tejto „šedej myšky“ predsa len atraktívnejšie auto. Vo svete elektromobilov je však stále absolútnou raritou. Ide totiž o kombi. Zatiaľ jediné na trhu, pretože na Peugeot e-308 SW či Opel Astra ST Electric ešte len čakáme a modely ako BMW i5 Tourer či pripravované elektrické kombi Škody sú vzdialené ešte viac. Od MG je stávka na kombi skvelý ťah, pretože móda elektrických SUV elektromobilom až tak nesvedčí. Kombi má nižšiu hmotnosť aj lepšiu aerodynamiku, čo je kľúčové pre dojazd.
Facelift mu prospel
Svoj skutočný vek, čínsky pôvod (hoci s logom britskej automobilky) aj skutočnosť, že vychádza zo spaľovacích verzií, ale MG5 celkom neutají. Nie je to žiaden krásavec, ktorý by vás omráčil dizajnom, no po facelifte vyzerá omnoho modernejšie. Päťka dostala úplne novú aerodynamicky optimalizovanú prednú časť aj nové full LED svetlá. Žiarovky nájdete len v smerovkách. V nárazníku sú vertikálne lamely pre prívod chladiaceho vzduchu. Veľmi oceňuje, že sa vpredu našlo miesto na nabíjací port, s káblom tak k nemu vždy dočiahnete, nech už máte nabíjačku vpravo alebo vľavo. Zboku trošku zarazia malé 16-palcové disky kolies. Hoci sú obuté na vysokým profilom pneumatík 205/60, takmer ako v malých SUV, len ťažko dokážu vyplniť oblúky blatníkov. Vzadu má MG5 prepracovaný nárazník, ktorý absenciou výfuku naznačuje svoju čisto elektrickú povahu.
Z hľadiska rozmerov patrí MG5 na spodnú hranu segmentu nižšej strednej triedy. Na dĺžku má 4 600, na šírku 1 818 a na výšku 1 543 mm. V porovnaní s Octaviou Combi je takmer o 10 cm kratšie. Platí to pravdepodobne aj o rázvore náprav s hodnotou 2659 mm. Celkový zjav sa snažia vylepšiť chrómové lišty okien, zatmavené zadné okná aj hliníkové strešné lyžiny. To všetko má MG5 vrátane lakovaných kľučiek a spätných zrkadiel v sérii. Vybrať si môžete len farbu. V našom prípade bolo lakované čiernym metalickým odtieňom Pebble Black, za ktorý si priplatíte 600 eur. Myslíme si ale, že viac by mu svedčala strieborná alebo červená metalíza. Stoja rovnako.
Vnútri krajší ako zvonka
Kým pri exteriéri ste s estetikou tak trošku „na vážkach“, v kabíne je MG5 oveľa presvedčivejšie. Má veľmi pekne vypracovaný interiér. Na vrchu palubnej dosky síce nájdete tvrdý plast, ale mnohé kompenzuje kožou obšitá spodná časť palubovky, tyrkysové dekorácie, klavírny lak či matné „saténové“ ovládače..Všetko je dôsledne zladené a necítiť ani pach lacných materiálov. Za výplne dverí by sa nemuseli hanbiť dokonca ani prémiové autá. Sedadlá sú mimoriadne pohodlné a na dnešné časy disponujú nezvyklo mäkkým čalúnením. Škoda, že volant nie je potiahnutý kvalitnejšou kožou. Trochu sa v dlaniach kĺže. Ale inak mu z hľadiska funkčnosti niet čo vytknúť. Má dokonca slušný rozsah nastavenia a dostatok hardvéru.
Problémom ale je, že sedadlá sú ukotvené z dôvodu podlahovej batérie o čosi vyššie, takže poloha za volantom nemusí vyhovovať každému a volant sa vám môže zdať nízko. Nad hlavou je miesta dosť. Výhľad vpred pripomína staré dobré časy, keď ešte predné stĺpiky v autách nepripomínali masívne monolity. Sú príkladne štíhle. S výhľadom vzad je to trošku horšie, pretože priezor zadného veka je pomerne malý. Stredovú opierku tvorí akýsi most, ktorý obsahuje aj otočný volič smeru jazdy, kolískový prepínač jazdných režimov a hneď vedľa neho prepínač intenzity rekuperácie s výstižným označením KERS – teda termínom zo sveta F1. Nájdu sa tu aj dva držiaky nápojov.
Moderné časy veští MG5 dvojicou displejov. Pred vodičom je 12,3-palcový digitálny. Aspoň tak ho definuje MG, v skutočnosti sa ale skladá zo stredného LCD a dvoch lacnejších po krajoch. Grafika je veľmi slušná. Zobrazuje dokonca údaje, ktoré nenájdete ani v prémiových elektromobiloch. Napríklad teplotu pneumatík alebo otáčky elektromotora! Infotainment má 10,25-palcovú horizontálnu obrazovku a logické menu. Pod displejom je ešte sedem tlačidiel, pre rýchly vstup do ponuky klimatizácie, aktiváciu vyhrievania okien alebo ovládania hlasitosti audiosústavy, ktorá obsahuje aj digitálne rádio, čo nebýva pri niektorých čínskych autách zvykom. Hoci MG tvrdí, že klimatizácia je digitálna, platí to len pre jej nastavovanie cez displej.
Kombi, ale s menším kufrom
V skutočnosti ide o jednozónovú manuálnu klimatizáciu, ktorej chýbajú aj údaje o teplote. Prstom jednoducho prechádzate z modrej do červenej zóny. Škoda, že Apple CarPlay a Android Auto fungujú len cez kábel a že tu nenájdete ani indukčnú nabíjačku smartfónov. Zato je MG5 bohaté na odkladacie priestory, napríklad pod stredovou konzolou, kde našli miesto aj dva klasické USB porty. Vzadu sú sedadlá situované podstatne vyššie než vpredu, takže ak máte nad 180 centimetrov, veľa miesta nad hlavou neostáva. Na kolená to nie je zlé, no chodidlá si musíte zasunúť pod predné sedadlá. Jednoducho, svoj menší formát MG5 neutají. Podobne je to v kufri, do ktorého sa dostanete cez manuálne otvárané piate dvere.
Elektrické ovládanie veka nie je ani na zozname príplatkov. Na triedu kombi je tu skromných 479 litrov. Priestor je ale veľmi dobre využiteľný. Roletka plató dostala vodiace lišty. Je tu tiež dvojitá podlaha, ktorá zarovná dno po sklopení delených operadiel (40 : 60), čo je veľmi praktické a využiť sa dajú aj priestory za podblatníkmi lemované sieťkami. No najviac prekvapí, že MG5 je jedným z mála elektromobilov, ktorý môže byť vybavený dojazdovým rezervným kolesom. Je síce za príplatok za 357 eur, čo nie je málo, ale na rozdiel od lepiacej súpravy vám dáva oveľa väčšiu istotu v prípade núdze. A dokonca si za 297 eur môžete dopriať „frunk“ pod prednou kapotou, kde si odložíte nabíjacie káble. My sme ho nemali.