Všetci entuziasti sa potešili, keď Toyota predsa len oznámila, že na svet privedie druhú generáciu kupé GT86, tentoraz už s názvom GR86, ktorý odkazuje na športovú divíziu Gazoo Racing. Veď áut s motorom vpredu, zadným náhonom, útulným kopitom a žiadnou elektrifikáciou, veru nie je veľa. Hoci ide o evolúciu, novinka sa pýši agresívnejším dizajnom. Malé športové kupé narástlo do dĺžky 25 mm. Strecha však klesla k asfaltu o 10 mm, čo je skvelá správa ako pre aerodynamiku tak pre jazdné vlastnosti.
Toyota totiž svoj model obdarila nízkym ťažiskom, za čo vďačí aj skvelému motoru boxer od Subaru a perfektným vyvážením medzi oboma nápravami 53–47 (bez vodiča). Tvary auta sa zásadne nemenili, ale nové GR86 je výrazne “svalnatejšie”. Na ceste si ho nemôžte nevšimnúť. Diódové svetlomety dostali aj s denným, stretávacím a diaľkovým osvetlením novú grafiku, ale výkonom, najmä stretávacích svetiel, vás veru neočarí.
Strohý kokpit kupé svedčí
Predošlá generácia mala veľmi sparťanský interiér. Samozrejme, že v segmente ľahkých “športiakov” nič iné čakať nemôžeme. No napriek tomu sa interiér v porovnaní s predchodcom posunul o pomyselný „level“ ďalej. Na palubnej doske a dverách nájdeme Alcantaru, ktorá pridáva na prémiovosti. Nedajte sa napriek tomu zmiasť, vnútro i tak pozostáva zväčša z tvrdých plastov. Čo ale nie je zlé z hľadiska údržby, odolnosti a zároveň pomáha znížiť hmotnosť.
Koncepcia zostala rovnaká. Všetko je orientované na vodiča. Nádherný volant s dostatkom hardvéru dopĺňa klasická mechanická ručná brzda a manuálna prevodovka. Páka prevodovky je potiahnutá kožou, príjemná na dotyk a jej dráhy sú krátke a priam chirurgicky presné. Pri každom naštartovaní páka vibruje čo je príjemný detail, ktorý dodáva teatrálnosť a spätnú väzbu.
Digitálnemu trendu sa však GR86 nevyhlo. Aj doň dorazil virtuálny kokpit. Napriek tomu grafika zostala “oldschoolová”, stále je prítomný klasický otáčkomer a pri zmene jazdného módu na Track sa zobrazia dôležité informácie – ako teplota chladiacej kvapaliny a oleja. Otáčkomer sa v tomto režime zmení na postupne gradujúcu krivku. Zaujímavé je to najmä od štyroch tisíc do sedem tisíc otáčok, kde stupnica zobrazuje priebeh vo väčšom spektre pre lepšiu moduláciu počas ostrej jazdy. Posed za volantom je naozaj perfektný.
Sedíte extrémne nízko pre lepšie vnímanie podvozku a cesty. Sedačky disponujú skvelým bočným vedením a sú potiahnuté kožou. Napriek tomu si zachovali prekvapivo vysokú úroveň komfortu. Rovnako ako v predchádzajúcej generácii platí, že zadné sedadlá sú prakticky nepoužiteľné. Spôsobuje to nekompromisný tvar kupé a krátky rázvor. A veľa nečakajte ani od batožinového priestoru. Objem 245 litrov ostal síce nezmenený, ale kvôli torznej tuhosti karosérie má v porovnaní s GT86 menší vstupný otvor. Celé vnútro auta zdobia logá GR.