Golf patril roky k najpredávanejším autám v Európe a 7. generácia, ktorá sa nám tentoraz dostala do rúk, nebola výnimkou. Vyrábala sa od roku 2012 do roku 2019 a počas tejto doby si ju kúpilo približne šesť miliónov klientov. Konkrétne sme vyskúšali kombi verziu (označovanú Variant), ktorá mala pod kapotou naftový motor s objemom 1,6 litra. Vyrobená bola v roku 2014, takže išlo o 10-ročné auto, ktoré v čase testu malo najazdených niečo vyše 132-tisíc kilometrov a v autobazáre stálo 11 999 eur.
Dlhoročný bestseller
Golf bol extrémne populárny aj ako flotilové auto a v tejto inkarnácii zväčša nemal žiadnu extra výbavu. Preto nájsť v širokej ponuke jazdených nejaký nadštandardne vybavený kus nebýva úplne jednoduché. „Nášho“ testovaného Golfu sa to však netýka. Ten bol v špeciálnej edícii Cup, ktorú uviedol VW v roku 2013, ktorá však bola o dizajne a výbave, nie o výkone. Takže v aute sme mali parkovací asistent, tempomat, automatickú klimatizáciu, prémiové audio, navigáciu, Bluetooth, predné a zadné parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá a mnoho ďalších doplnkov.
Golf 7. generácie prišiel na novej modulárnej platforme MQB. Pri jeho predchodcovi sa využívala generácia motorov EA111, pričom najmä s benzínovými bolo spojených relatívne veľa ťažkostí. K najzásadnejším pri Golfe nejaký čas patrili komplikácie s rozvodovými reťazami benzínových motorov TSI, ktoré sa nadmerne namáhali a ničili, takže musela prísť plošná oprava a návrat k remeňom (motor EA 211, od roku 2012).
S motormi 1,2 TSI a 1,4 TSI sa spájali aj ďalšie problémy, ktoré však boli servisnými akciami odstránené, samozrejme, pokiaľ nimi kupované jazdené auto prešlo. Po vychytaní prvotných múch sa tieto motory zaradili k spoľahlivejším a v bazároch by sme sa ich už nebáli. Príchod motorov EA211 bol pri Golfe VII z hľadiska spoľahlivosti veľkým krokom vpred. Pri kúpe jazdeného auta koncernu VW by sme mu určite dali prednosť.
Spoľahlivý diesel
Naftová 1,6 s výkonom 81 kW sa objavila pod kapotou Golfu v roku 2013 a patrila k minimálne poruchovým agregátom s nízkou spotrebou. Pevný zotrvačník vydrží prakticky neobmedzene, problémy so vstrekovaním nehrozia, ak budete tankovať kvalitné palivo, a filter pevných častíc by mohol vydržať pri bežnom jazdení vyše 250-tisíc kilometrov.
Takisto sa netreba báť systému na recirkuláciu výfukových plynov (EGR) – filter sa pri ňom zanáša oveľa menej, pretože výfukové plyny sú opätovne nasávané až za filtrom pevných častíc. Nevýhodou tohto motora je typický naftový zvukový prejav, je jednoducho o niečo hlučnejší nielen nezahriaty, ale aj v nízkych otáčkach. Na diaľnici však ani nebudete vedieť, že ho máte pod kapotou. S dvojspojkovou prevodovkou DSG funguje dobre, ale nie je to žiadny „trhač asfaltu“, prevody sú pomerne dlhé, zamerané na čo najnižšiu spotrebu.
My sme v testovanom aute dosiahli priemer 5,4 litra po najazdení približne 600 kilometrov, polovica z nich bola na diaľnici, štvrtina v mesta a štvrtina na okreskách.
Ak budete mať šťastie a natrafíte na Golf Variant (alebo aj hatchback) s motorom 1,6 TDI s dobrým nájazdom (pod 150-tisíc kilometrov) a so slušnou výbavou a bude mať zaujímavú cenu, netreba dvakrát váhať. Je to minimálne poruchové auto s obrovským kufrom a nízkou spotrebou, no napriek tomu s dostatočnou dynamikou, aj keď možno trochu hlučnejšie.
Technické údaje | Volkswagen Golf Variant 1,6 TDI (2014) |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 598 |
Výkon (kW/k) | 81/110 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 250/1 500 – 3 000 |
Prevodovka | automatická 7 st. DSG |
Max. rýchlosť (km/h) | 196 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,0 |
Spotreba 100 km (l) | 4,0 – 4,1 |
Spotreba počas testu (l/100 km) | 5,4 |
Ceny a nájazd (vrátane DPH) | Volkswagen Golf Variant 1,6 TDI (2014) |
---|---|
Najazdené (km) | cca 132 000 |
Cena test. auta | 11 999 € |